کد خبر: ۴۹۰۳۹
۱۵:۴۸ -۳۰ مهر ۱۴۰۲
علی رضایی، نماینده کنگاور گفت: دولت می‌گوید در حوزه مسکن، کار‌هایی کرده‌ام که قیمت‌ها کاهش یابد، ولی مردم اصلاً این حس را ندارند و حق هم دارند، چون باید در کف بازار حرف دولت ثابت شود، نه اینکه مسئولان گفتاردرمانی کنند.

افزایش قیمت مسکن

نشان تجارت - محمد آیتی: علی رضایی نماینده کنگاور در مجلس یازدهم درباره وعده بر زمین مانده دولت سیزدهم در خصوص ساخت چهار میلیون مسکن، طی چهار سال با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

*‌ همه دولت‌ها وقتی بر سر کار می‌آیند، وعده‌های پرزرق و برق می‌دهند و حتی زمانی که فرد رییس‌جمهور نشده، کلی شعار‌های جذاب انتخاباتی سر می‌دهد؛ مثل این شعار که ما مشکل مسکن را حل می‌کنیم. عملکرد دولت سیزدهم هم مانند دولت‌های قبل بود و نتوانست مشکل مسکن را حل کند و این موضوع با یک تحقیق ساده در جامعه کاملا یافتنی است.

*‌ به عنوان یکی از نمایندگان مردم در مجلس می‌گویم که معضل مسکن مردم حل نشده و این چالش همچنان پابرجاست. قیمت خرید، رهن و اجاره مسکن، سرسام‌آور است. حتی در برخی جا‌ها می‌بینیم که تا ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد قیمت داشته‌ایم.

*‌ متاسفانه نظارت دقیقی بر حوزه مسکن صورت نمی‌گیرد. الان نمی‌خواهم دنبال مقصر بگردم ولی مگر نباید به مردم، کار با خروجی بدهیم؟ تردیدی نیست که مردم در حوزه مسکن ناراضی هستند و توقع و امیدشان به واسطه شعارها خیلی بالا رفته بود.

*‌ خیلی ناراحت‌کننده است که فصل اجاره گذشته و خیلی از مستاجران با وجود فرزندان مدرسه‌ای که دارند، نتوانستند در جایی مطابق نیازشان، مستقر شوند. خانه‌ای ۱۰۰ متری که پارسال ۵۰۰ میلیون رهن کامل بود، امسال قیمت آن به ۱.۵ میلیارد رسیده است، یعنی ۳۰۰ درصد افزایش قیمت. واقعاً باید پرسید چه خبر است و نقش نظارت چه شده است؟

*‌ دولت می‌گوید در حوزه مسکن، کار‌هایی کرده‌ام که قیمت‌ها کاهش یابد، ولی مردم اصلاً این حس را ندارند و حق هم دارند، چون باید در کف بازار حرف دولت ثابت شود، نه اینکه مسئولان گفتاردرمانی کنند.

*‌ دولت قانون جهش تولید مسکن را تصویب کرد و آقای رئیسی هم مکرر گفته و می‌گوید که سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شود. اکنون که بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم گذشته است، ما به آمار ساخت دو میلیون مسکن نزدیک هم نشدیم. وقتی قانون وجود دارد و دولت هم شعار می‌دهد، ولی کار آن‌طور که باید و شاید صورت نمی‌گیرد، یک آسیب بزرگ به جامعه وارد می‌شود و آن هم، بی‌اعتمادی در بین توده‌های مردم است.

*‌ مجلس و مخصوصاً دولت در حوزه مسکن، باید کار جدی کنند. کاری که خروجی آن دیده شود و پس از مدتی گفته نشود که مثلاً آن حرف‌ها، رویایی بوده است. حقیقتاً این روند کنونی، ناصواب است و خدا را خوش نمی‌آید بیش از این مردم را در این وضعیت قرار دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون