کد خبر: ۴۷۰۹۰
۱۸:۵۰ -۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

افزایش اعتماد به نفس و غلبه بر اضطراب اجتماعی با خود هیپنوتیزم

اعتماد به نفس یک ویژگی شخصیتی بسیار مهم در زندگی انسان ها می باشد. افراد با افزایش اعتماد به نفس می توانند در زندگی اجتماعی، شغل و رابطه عاطفی خود موفقیت بیش تری داشته باشند.

نشان تجارت - امروزه علم روانشناسی بسیار پیشرفت کرده است و راهکار های بسیار عالی برای حل مشکلات ذهنی و روحی افراد عنوان می کند. یکی از مشکلات شخصیتی بسیار رایج در بین افراد یک جامعه نداشتن اعتماد به نفس می باشد. روانشناسان برای حل این مشکل راه های افزایش اعتماد به نفس را معرفی کرده اند که در این بین می توان به آموزش خود هیپنوتیزم اشاره کرد. این روش یکی از بهترین روش ها برای افزایش سطح اعتماد به نفس افراد می باشد. علاوه بر آن با این روش می توانید هیپنوتیزم درمانی اضطراب اجتماعی را انجام دهید و با این کار علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، اضطراب هایی که در برقراری ارتباط با دیگران تجربه می کنید را کاهش دهید.

آموزش خود هیپنوتیزم

معرفی راه های افزایش اعتماد به نفس و کسب موفقیت های بیش تر

اعتماد به نفس یک ویژگی شخصیتی بسیار مهم در زندگی انسان ها می باشد. افراد با افزایش اعتماد به نفس می توانند در زندگی اجتماعی، شغل و رابطه عاطفی خود موفقیت بیش تری داشته باشند. روانشناسان و پژوهشگران برای افزایش اعتماد به نفس به نتایج جالبی دست یافته اند و راهکار های بسیار موثر و کارآمدی را به افراد نشان می دهند. از مهم ترین روش ها برای افزایش سطح اعتماد به نفس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده مناسب از زبان بدن

بهتر است که هنگام ملاقات با یک فرد دیگر سر خود را بالا گرفته و با لبخند سلام کنید. هنگام نشستن کاملا صاف نشسته و هنگام صحبت کردن با طرف مقابل خود ارتباط چشمی برقرار کنید. هنگام صحبت کردن کاملا کلمه کلمه و واضح صحبت کنید.

  • تناسب اندام داشته باشید.

با داشتن یک اندام مناسب تا حد زیادی می توانید به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنید. افرادی که خوش اندام تر هستند معمولا در جامعه جذاب تر به نظر می رسند و همین امر سبب بالا رفتن اعتماد به نفس آن ها می شود.

  • انجام روش های خود هیپنوتیزم

آموزش خود هیپنوتیزم، یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس یک امر اکتسابی می باشد و برای افزایش سطح اعتماد به نفس نیاز است که مهارت های خاصی را کسب کنیم. یکی از بزرگ ترین مشکلات در برابر افزایش اعتماد به نفس، ترس می باشد. اگر اعتماد به نفس کافی ندارید باید بر ترس خود غلبه کنید تا بتوانید راحت تر صحبت کنید و ارتباط مناسب تری برقرار نمایید. برای غلبه بر ترس خود باید بتوانید ذهن خود را کنترل نمایید و افکار مثبت را در ذهن خود افزایش دهید.

بهترین روش برای کنترل ذهن خود و جلوگیری از ترس، انجام تکنیک های هیپنوتیزم می باشد. با استفاده از این روش می توانید خاطرات بد را از ذهن خود پاک کنید و ذهن خود را به سمت افکار مثبت هدایت کنید. همچنین با انجام تکنیک های خود هیپنوتیزمی می توان بر ترس خود غلبه کرده و به مرور زمان سطح اعتماد به نفس خود را افزایش داد. در هنگام انجام مراحل هیپنوتیزم باید خود را فردی با اعتماد به نفس تصور کنید که بر تمام مشکلات غلبه می کند.

باید تصور کنید که به موفقیت های مورد نظر خود دست یافته اید و با اعتماد به نفس بالایی با دیگران ارتباط برقرار می کنید. با انجام تکنیک های هیپنوتیزم به راحتی می توانید بر ترس های خود غلبه کرده و به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنید.

 مراحل مختلف آموزش خود هیپنوتیزم

یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس انجام هیپنوتیزم می باشد؛ برای انجام خود هیپنوتیزمی باید مراحلی را سپری کنید که این مراحل را به صورت مختصر بیان می کنیم.

  • برای شروع کار باید یک مکان ساکت و آرام را انتخاب نمایید. بر روی یک صندلی نشسته و یا در مکانی آرام دراز بکشید. سپس باید چشم هایتان را ببندید و اعداد را از ۱۰ تا ۱ بشمارید. برای شمارش اعداد تمرکز داشته باشید و نفس عمیق بکشید.
  • حالا نوبت آن رسیده است تا تمرکز خود را بر روی پای راست خود بیاورید. پای راست خود را شل و خمیری مانند تصور کنید، کلمه سنگین را ۵ بار با خود تکرار کنید. حالا نوبت به پای چپ رسیده است؛ شما باید تمام تصوراتی که برای پای راست داشتید را بر روی پای چپ خود منتقل کنید.
  • بدن خود را رها کنید و نفس عمیقی بکشید. تمرکز خود را بر روی عضلات سینه، شکم و پهلو ها بیاورید و تمام این عضلات را شل و سنگین تصور کنید.
  •  
  • پلک هایتان را بر روی یک دیگر قرار داده و آن ها را سنگین تصور کنید. تلاش کنید تا کم کم پلک ها را جدا کرده و چشمانتان را باز کنید.
  • در این مرحله از آموزش خود هیپنوتیزم به پاکسازی ذهن و روح خود می رسید. تمام عضلات داخلی بدن خود را پاک و تمیز تصور کنید. بر روی هر تنفس خود تمرکز کنید و هوای تمیز را وارد ریه های خود کنید. تمام بیماری ها، ناراحتی ها و ضعف هایتان را در هر بازدم از تن بیرون کنید. با این کار هر لحظه احساس شادابی و سلامتی بیش تری را تجربه خواهید کرد.
  • خود را در ساحل دریا تصور کنید و تلاش کنید تا صدای دریا و نسیم مناسب ساحل را احساس کنید. با خود این جملات را تکرار کنید. با هر نفسی که می کشم بیماری ها، تنش ها و ناراحتی از بیرون می روند. من راحت هستم؛ من آرام هستم.

تاثیرات هیپنوتیزم درمانی اضطراب اجتماعی در افراد

بسیاری از افراد هنگام برقراری ارتباط با دیگران و حضور در جامعه دچار استرس می شوند. همین امر سبب می شود تا در روابط اجتماعی نا موفق بوده و نتوانند به شغل و درآمد مناسبی دست یابند. این افراد هنگام حضور در اجتماع دچار افزایش تپش قلب شده، گاهی ممکن است لکنت زبان بگیرند و کف دست و پاهایشان عرق می کند. به همین خاطر نمی توانند کنترل ذهن و فکر خود را به دست گرفته و روابط اجتماعی ناموفقی را تجربه می کنند. یکی از روش های کاهش این استرس ها هیپنوتیزم درمانی اضطراب اجتماعی در افراد می باشد.

با این روش افراد می توانند داشتن روابط عالی را در ذهن خود تلقین کنند و کم کم در واقعیت به این فکار نزدیک و نزدیک تر شوند. اعتماد به نفس خود را بالا برده و از این طریق استرس های خود را در هنگام حضور در اجتماع کاهش می دهند. با کاهش اضطراب ها افراد می توانند کنترل ذهن خود را به دست بگیرند و در کار های اجتماعی موفق تر ظاهر شوند. بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که با این کار افراد زیادی توانسته اند در زمینه های شغلی پیشرفت های چشمگیری داشته باشند.

 سخن پایانی

روانشناسان آموزش خود هیپنوتیزم را به عنوان یکی از موثر ترین راه های افزایش اعتماد به نفس معرفی کرده اند. برای انجام این کار باید تکنیک های خاصی را انجام دهید تا بتوانید خود را هیپنوتیزم کرده و از این طریق به بالا رفتن سطح اعتماد به نفس خود کمک کنید. با تکرار این عمل به راحتی می توانید به یک فرد با اعتماد به نفس تبدیل شوید. علاوه بر آن با انجام تکنیک های هینوتیزم درمانی اضطراب اجتماعی می توانید به فرد موفق تری در جامعه تبدیل شوید، آرامش بیش تری در اجتماع داشته باشید و هنگام برقراری ارتباط با دیگران احساس مناسب تری را تجربه کنید.

برچسب ها:
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون