
نشان تجارت - استارتاپ «جامُش» با رویکرد مسئولیت اجتماعی و هدف پاکسازی جزیره هرمز، در گامی تازه، هویت بصری خود را با طراحی نگار بهرامی معرفی کرد. بهرامی درباره این همکاری گفت: «در فرآیند طراحی، تمرکزم بر ایجاد هویتی بود که هم ریشه در فرهنگ بومی هرمز داشته باشد و هم با استانداردهای مدرن و مینیمال گرافیک جهانی همخوانی پیدا کند.»
لوگوی جامُش با الهام از حرف انگلیسی J و نماد جهانی بازیافت طراحی شده و همچنین در لوگوتایپ فرم دستهبلند آن به ابزار سنتی «جامش» در گویش محلی هرمزگان اشاره دارد جارویی از برگ نخل که برای نظافت به کار میرود. استفاده از رنگهای سبز (نشانه زندگی و طبیعت) و خاکستری مدرن، بیانگر حرکت برند بهسوی شعار «هرمز؛ اولین جزیره سبز ایران» است.
در طراحی پوستر نیز، مسیر از زباله تا احیای طبیعت بهصورت مفهومی و نمادین روایت میشود. بهرامی میگوید: «میخواستم مخاطب، این چرخه را نهفقط ببیند، بلکه احساس کند. طراحی برای من فقط زیبایی نیست؛ ابزاری است برای تغییر نگرش و تقویت حس مسئولیت اجتماعی.»

بهگفته او، هدف نهایی پروژه، ایجاد پیوندی عاطفی و فرهنگی میان مخاطب و طبیعت هرمز است؛ روایتی بصری از امید، آگاهی و بازگشت زمین به زندگی.