کد خبر: ۴۶۴۷۹
۱۵:۲۷ -۰۶ فروردين ۱۴۰۲
در نشان تجارت بخوانید
چهار فیلمِ سلطان (۱۳۷۵)، غریبانه (۱۳۷۶)، قرمز (۱۳۷۷) و شوکران (۱۳۷۹) فیلم‌هایی بودند که باعث شدند هدیه تهرانی به اوج درخشش خود در سینمای ایران برسد.

هدیه تهرانی

نشان تجارت - هدی کاشانیان: «هدیه تهرانی» از تاثیرگذارترین بازیگران سینمای ایران است که با نقش‌آفرینی در فیلم‌های مختلفی مانند «چهار شنبه سوری» برنده جایزه‌های گران‌بهایی شده است.

یکی از بزرگ‌ترین حاشیه‌های این بازیگر مشهور، ازدواج ناپایدارش با هومن بهمنش بود که کم‌تر از یک سال دوام آورد.

زندگینامه هدیه تهرانی

هدیه تهرانی متولد چهارم تیر ۱۳۵۱ در تهران و هنرپیشه سینمای ایران است. وی در یک خانواده‌ی اهل گرگان به دنیا آمده است. هدیه تهرانی دارای مدرک دیپلم می‌باشد و تحصیلات آکادمیک ندارد. پدر او، رضا جوادیه تهرانی با خانواده میرزایی که از گرگانیان اصیل بودند، ازدواج می‌کند. پدر هدیه تهرانی به گفته خود، فیلم‌های بسیاری دیده و همیشه دخترش هدیه را با خود به سینما می‌برده است. وی همچنین در زمینه عکاسی فعالیت دارد.

ورود هدیه تهرانی به سینما

 

ورود هدیه تهرانی به سینما و دنیای بازیگری

بنا بر گفته‌های خود خانم هدیه تهرانی، وقتی که وی برای خرید وسایل به فروشگاهی رفته بود، نظر خانم آزیتا حاجیان، یکی از بازیگران سینما و تئاتر را جلب کرد.

خانم حاجیان اصرار داشت که هدیه در فیلم «روز واقعه» شرکت کند.، اما خانم هدیه تهرانی به علت کوتاهی نقشش در فیلم، پیشنهاد او را قبول نکرد.

دومین پیشنهاد به وی، بازی در فیلم «بودن یا نبودن» بود که به علت جایگزینی نقشش با بازیگری دیگر به موفقیت نرسید.

سرانجام آقای مسعود کیمیای تصمیم گرفت تا هدیه را به عنوان نقش اول در فیلم «سلطان» برگزیند. در نهایت این فیلم باعث شد تا هدیه تهرانی به رسمیت شناخته شود و به اصطلاح نقش‌آفرینی وی در این فیلم استارت کار هدیه در صنعت سینما بود.

جالب است که بدانید بعد از انتشار این فیلم، هدیه تهرانی برنده تندیس حافظ در جشن حافظ شد.

پس از این فیلم، هدیه تهرانی نظر کارگردان‌ها و تهیه کنندگان را به خود جلب کرد.

ازدواج هدیه تهرانی و هومن بهمنش

 

ازدواج هدیه تهرانی و هومن بهمنش

بالاخره سوپراستار سینمایی ایران پای سفره عقد می‌نشیند تا رسماً تشکیل زندگی مشترک بدهد. این مهم‌ترین خبر روز‌های ابتدایی سال ۸۶ بود. هدیه تهرانی در آستانه ۳۶ سالگی ازدواج کرد آن هم نه با یک بازیگر یا فرد شناخته شده‌ای برای اهالی هنر و مردم. هومن بهمنش متولد ۳۰ شهریور ۱۳۵۹ است. اصلیت او سنندجی است و خانواده‌اش در لاهیجان اقامت دارند. او لیسانس سینما از دانشگاه اصفهان است و به همین دلیل چند سالی ساکن اصفهان بوده است. در نهایت این ازدواج که در سال ۸۶ رقم خورد در همان سال هم به جدایی منجر شد.

علایق و استعداد‌های هدیه تهرانی

هدیه تهرانی از فعالان محیط زیست است که رابطه خوبی با طبیعت و راه‌های حفظ محیط زیست دارد و اگر سری به صفحه شخصی او در اینستاگرام بزنید، تصاویر زیادی از فعالیت‌های محیط زیستی او را مشاهده می‌کنید. طراحی داخلی یکی از هنر‌های مورد علاقه خانم بازیگر است و در اوقات فراغت از بازیگری به این کار مشغول است و به وسایل و اشیای قدیمی علاقه زیادی دارد. هدیه تهرانی علاوه بر بازیگری، مربی ورزش تاچی چوان است و در شهریور ۱۳۹۲ به سمت نایب رییس کمیته بانوان تای چی چوان منصوب شد.

هدیه تهرانی

 

دوران طلایی هدیه تهرانی در بازیگری

بعد از گذشت یک سال از نقش‌آفرینی وی در فیلم سلطان یعنی در سال ۱۳۷۶، احمد امینی به هدیه تهرانی، نقشی قابل توجه در فیلم «غریبانه» داد. بازی هدیه در این فیلم هم یکی دیگر از موفقیت‌های وی در زمینه سینما بود و نتیجه نقش‌آفرینی وی در این فیلم، باعث شد تا او شهرت بیشتری در میان جامعه هنری پیدا کند.

پس از گذشت یک سال از اکران فیلم غریبانه یعنی در سال ۱۳۷۷، هدیه تهرانی در فیلم «قرمز» به عنوان نقش اول فیلم بازی کرد.

در فیلم «قرمز» وی اولین جایزه سیمرغ بلورین خود را به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن دریافت کرد و همچنین نامزد دریافت تندیس حافظ برترین بازیگر زن شد.

هدیه تهرانی در سال ۱۳۷۹ در فیلم به یاد ماندنی «شوکران» نقش‌آفرینی زیبایی را به عمل آورد و باعث شد تا این فیلم به فروش بسیار بالایی در مدت کم برسد و تبدیل به فیلمی خاطره‌انگیز در تاریخ سینمای ایران شود. در نتیجه وی برنده تندیس گرانقدر حافظ برای بهترین بازیگر زن شد و دهه ۷۰ را با این فیلم به پایان رساند.

این چهار فیلم یعنی فیلم‌های سلطان (۱۳۷۵)، غریبانه (۱۳۷۶)، قرمز (۱۳۷۷) و شوکران (۱۳۷۹) فیلم‌هایی بودند که باعث شدند هدیه تهرانی به اوج درخشش خود در سینمای ایران برسد.

وی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم هفت دقیقه تا پاییز (۱۳۸۸) شد. همچنین برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم چهارشنبه سوری از دهمین جشن خانه سینما (۱۳۸۵) از دیگر افتخارات این هنرمند محبوب است.

فیلم های سینمایی هدیه تهرانی

*سلطان (مسعود کیمیایی ۱۳۷۵)

*غریبانه (احمد امینی ۱۳۷۶)

*قرمز (فریدون جیرانی)

*شوکران (بهروز افخمی ۱۳۷۷)

*سیاوش (سامان مقدم)

*دست‌های آلوده (سیروس الوند)

*پارتی (سامان مقدم ۱۳۷۸)

*آبی (حمید لبخنده ۱۳۷۹)

*چتری برای دو نفر (احمد امینی)

*زمانه (حمیدرضا صلاحمند ۱۳۸۰)

*کاغذ بی خط (ناصر تقوایی)

*خانه‌ای روی آب (بهمن فرمان‌آرا)

*آبادان (مانی حقیقی ۱۳۸۱)

*دنیا (منوچهر مصیری)

*دختر ایرونی (محمدحسین لطیفی)

*دوئل (احمدرضا درویش ۱۳۸۲)

*جایی برای زندگی (محمد بزرگ‌نیا ۱۳۸۳)

*یک بوس کوچولو (بهمن فرمان‌آرا)

*چهارشنبه سوری (اصغر فرهادی ۱۳۸۴)

*شبانه (امید بنکدار و کیوان علیمحمدی)

*نیوه‌مانگ (بهمن قبادی ۱۳۸۵)

*نسل جادویی (ایرج کریمی)

*هر کس سینمای خودش (عباس کیارستمی ۱۳۸۶)

*شیرین (عباس کیارستمی ۱۳۸۷)

*فرزند صبح (بهروز افخمی)

*تهران ۱۵۰۰ (بهرام عظیمی)

*هفت دقیقه تا پاییز (علیرضا امینی ۱۳۸۸)

*پل چوبی (مهدی کرم پور ۱۳۹۰)

*یک روز دیگر (حسن فتحی)

*قلب یخی (فصل سوم) (سامان مقدم)

*آشغال‌های دوست داشتنی (محسن امیریوسفی ۱۳۹۱)

*دوئت (نوید دانش)

*روز مبادا (فائزه عزیزخانی ۱۳۹۳)

*آااادت نمی‌کنیم (ابراهیم ابراهیمیان ۱۳۹۴)

*اسرافیل (آیدا پناهنده ۱۳۹۵)

*پدیده (علی احمدزاده)

*بدون تاریخ بدون امضا (وحید جلیلوند)

*روز‌های نارنجی (آرش لاهوتی ۱۳۹۶)

*مسخره‌باز (همایون غنی‌زاده ۱۳۹۷)

*سینما شهرقصه (مرتضی پورصمدی ۱۳۹۸)

حضور هدیه تهرانی در تئاتر

این تابستان فراموشت کردم (به کارگردانی بهاره رهنما، ۱۳۹۱) به عنوان صداپیشه و بدون حضور فیزیکی، نقش‌آفرینی کرد.

تیپ هدیه تهرانی

یکی از نکاتی که باعث شده هدیه تهرانی با گذشت زمان همچنان طرفداران خودش را داشته باشد همین ظاهر ساده اوست که جذابیت‌های واقعی‌اش را نشان می‌دهد. این سلبریتی شناخته شده هیچگاه برای معروفیت از چهره خود استفاده نکرد و به توانمندی‌هایش در این عرصه تکیه کرد.

وقتی به این مساله با دقت توجه می‌کنیم می‌بینیم هدیه تهرانی هیچگاه حتی با آرایش غلیظ هم دیده نشده و هم اکنون دارد روند افزایش سن را طبیعی و به درستی طی می‌کند. هدیه تهرانی که یکی از زیباترین خانم‌ها در عرصه بازیگری بود، انگار رابطه‌ای با جراحی پلاستیک ندارد و حاضر نیست برای جلب توجه و درخشش دوباره دست به هیچگونه عمل جراحی بزند.

عطر هدیه تهرانی

بعد از انتشار خبر تولید عطر به نام لیلا اوتادی، گفته شد او اولین ستاره ایرانی است که صاحب برند می‌شود؛ اما این‌طور نیست. بین هنرمندان ایرانی اولین عطر به نام هدیه تهرانی زده شده است. سال ۱۳۸۸ بود که خبر دادند یک عطر جدید فرانسوی به نام هدیه تولید می‌شود. کمپانی Robertet عطر Love for ever، (عشق برای همیشه) را در شیشه‌های صورتی به نام هنرپیشه ایرانی زد. این کمپانی پیش‌تر عطر‌هایی را به نام هنرپیشه‌های هالیوودی زده بود.

نمایشگاه عکس هدیه تهرانی

 

نمایشگاه عکس هدیه تهرانی

در آذر سال ۱۳۸۸ هدیه تهرانی ۱۹۸ عکس خود را در طبقات مختلف خانه هنرمندان و در نمایشگاه عکس «آبان‌گان» به نمایش گذاشت. این عکس‌ها از ۵۰۰ هزار تا هشت میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. او در جلسه‌ای که با نمایندگان رسانه‌ها در مورد این نمایشگاه داشت با انتقاد سخت آنان مواجه شد و با چشمانی گریان این جلسه را ترک کرد.

در حالی که تهرانی اعلام کرد که برای برگزاری این نمایشگاه ۲۲۰ میلیون تومان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وام دریافت کرده، سخنگوی این سازمان مبلغ این وام را ۸۰ میلیون و حمید بقایی رییس وقت سازمان ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد. همچنین در سال ۱۳۹۰ و در پی شکایت طراح نمایشگاه از هدیه تهرانی، وی در خصوص پرونده چک برگشتی در دادگاه حاضر شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون