کد خبر: ۴۳۲۹۸
۲۲:۳۹ -۰۳ مرداد ۱۴۰۱

بیمه آتیه سازان حافظ

نشان تجارت - بیشتر مستمری‌بگیران از خدمات بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ ناراضی هستند. اگر قبول ندارید، نظرسنجی کنید. یکی، دو سال قبل برای عمل آنژیو و گذاشتن استنت در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شدم. همزمان در دو تخت دو طرف من، دو بیمار دیگر در همین بیمارستان، مشابه عمل من را انجام دادند که از بیمه‌های تکمیلی غیر از آتیه‌سازان حافظ برخوردار بودند و در همان زمان بستری، تنظیم پرونده پزشکی آن‌ها در بیمارستان انجام شد و به راحتی ترخیص شدند، اما بنده که از بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ استفاده می‌کردم پس از چند ماه دوندگی و رفت و آمد بین بیمارستان و مطب پزشک و پیشخوان بیمه آتیه حافظ به بخشی از هزینه‌های درمانی خود رسیدم.

در ساختار بیمه آتیه حافظ، اشکالات مهمی وجود دارد که علاوه بر اتلاف وقت طولانی، باعث نارضایتی و کلافگی بیماران ناتوان مستمری‌بگیر و سالمند می‌شود که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. ایراد گرفتن به اسناد و مدارک پزشکی و درگیر کردن بیمار سالمند با رفت و آمد مکرر بین بیمارستان و مطب پزشک و پیشخوان آتیه حافظ.

۲. صف‌های طولانی در اتاق‌های نامناسب و راه‌پله طبقات فوقانی در پیشخوان‌های آتیه حافظ و مشقات مراجعه سالمندان بیمار مستمری‌بگیر.

۳. کاغذبازی شدید در دفاتر بیمه آتیه حافظ با وجود سیستم‌های ماشینی و کامپیوتری.

۴. پرداخت بخشی از هزینه‌های درمان به بیمه شده پس از ۴۵ روز کاری و سودآوری شرکت آتیه حافظ از گردش بانکیِ پول مردم به صورت سپرده در حساب‌های این شرکت.

۵. حداقل سقف پرداخت هزینه‌های درمانی و نداشتن بسیاری از خدمات پزشکی و درمانی در بیمه آتیه حافظ.

۶. سوخت شدن و باطل شدن هزینه‌های درمانی مستمری‌بگیران پس از گذشت فرجه زمانی تعیین شده.

حال دو سوال پیش می‌آید:

۱. آیا سهامداران بیمه آتیه‌سازان حافظ چه کسانی هستند و انباشت ثروت و سرمایه این شرکت از پول مستمری‌بگیران سالمند و بیمار به جیب چه کسانی می‌رود؟

۲. چرا کانون‌های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران را انحصاری به صورت رانت در اختیار بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ قرار داده و نمی‌گذارد یک رقابت سالم بین بیمه‌های تکمیلی صورت گیرد و مستمری‌بگیران حق انتخاب بیمه‌های تکمیلی دیگر به غیر از آتیه‌سازان حافظ را هم داشته باشند؟

*مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
0
با سلام.بنده در تاریخ 9/1/401 همسرم غمل آنژیو قلب در بیمارستان قلب چمران اصفهان انجام داد وبیمه آتیه سازان حافظ در همان بیمارستان هزینه عمل را تقبل کرد ما فقط 165 هزارتومان پرداخت کردیم الته بنده بازنشسته کشوری هستم.
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
خدا رو شکر. سلامتی باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
1
0
مملکت بصورت مافیایی اداره میشه
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون