کد خبر: ۴۲۴۹۰
۱۰:۳۰ -۲۴ خرداد ۱۴۰۱
در حالی روز گذشته هر عدد سکه طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد که نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از حباب ۱ میلیون و ۴۵۰ هزارتومانی هر قطعه سکه در بازار خبرمی دهد.

قیمت سکه و طلا

نشان تجارتدر چند روز اخیر قیمت سکه به دلیل خبر‌های نه چندان خوش مذاکرات و افزایش بی رویه قیمت دلار خیز افزایش شدید برداشته و زمان توقف روند صعود قیمت آن بستگی به اخبار سیاسی و روند دلار دارد.

داده‌های اقتصادی که این روز‌ها سیگنال‌ها نا امیدکننده‌ای مانند افزایش نرخ تورم، گرانی این فلز گرانبها در سطح جهانی، حرکت‌های منفی بازار سهام و از همه مهمتر نوسان شدید قیمت دلار را به سطح جامعه می‌فرستند که جریان سازی را برای افزایش قیمت در بازار سکه و طلا فراهم کرده است.

حال زمان آن رسیده که سرمایه گذار بار دیگر طلا را یک پوشش تورم می‌داند و در جهت حفظ ارزش دارایی خود بر روی آن سرمایه گذاری می‌کند.

حباب سکه بسیار زیاد است

محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درگفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: حرکت تاریخی قیمت سکه و وارد شدن به کانال ۱۶ میلیون تومان به دلیل افزایش نرخ دلار و واکنش به خبر‌های بین المللی است.

به گفته نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ حباب هر قطعه سکه بسیار زیاد است تا جایی که این قیمت به ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است.


بیشتربخوانید: نرخ ارز در روزهای آینده به چه سمتی خواهد رفت؟ /قیمت دلار به عوامل مختلف بستگی دارد


کشتی آرای ادامه داد: پیش بینی قیمت سکه و طلا برای روز‌های آینده بسیار سخت و مبهم است. اما قطعاً نوسان قیمت در بازار خواهند داشت یعنی احتمال کاهش یا افزایش قیمت این کالا‌ها تنها به لحظه بستگی دارد.

وی تصریح داشت: حباب سکه بسیار زیاد است و زمان ترکیدن این حباب مشخص نیست و هیچ روندی را برای نرخ طلا و سکه در بازار حتی در هفته جاری نمی‌توان احتمال داد.

سیگنال‌های مثبت سیاست خارجی به بازار سکه می‌رسد؟

سعادتی یکی ازفعالان این عرصه در بازار بزرگ تهران درگفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت سکه همیشه در برابر موضوعات مختلف سیاسی و اقتصادی واکنش داشته و نوسان قیمت این دو کالا تنش زیادی را در سایر بازار‌ها ایجاد می‌کند.

به گفته این فعال بازار سکه و طلا؛ قطعنامه و تنش‌های بین‌المللی احتمال نوسان بیشتررا برای این کالا‌ها رقم خواهد زد. قیمت طلا و سکه اکنون حباب زیادی دارند و برای حفظ جایگاه قیمتی که کسب کرده اند بسیار مقاومت می‌کنند.

وی تصریح داشت: این روز‌ها باتوجه به حباب زیادی که طلا و سکه دارند، خرید این کالا‌ها به مردم توصیه نمی‌شود چراکه با ایجاد هیجان کاذب در افزایش تقاضا احتمال گرانی بیش از انتظار قیمت طلا و سکه وجود دارد.

سعادتی گفت: مردم برای حفظ ارزش دارایی‌های خود جهت خرید طلا و سکه به طور هیجانی اقدام می‌کنند که این وضعیت به دلیل افزایش تقاضا، قیمت سکه و طلا را به طور کاذب افزایش می‌دهد.

این فعال بازار سکه و طلا تأکید داشت: تا زمانی که سیگنال‌های مثبت سیاست خارجی به جامعه نرسد وضعیت قیمت این کالا نوسانی خواهد بود.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون