کد خبر: ۴۰۳۵۲
۱۶:۴۵ -۲۴ اسفند ۱۴۰۰
«قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

رتبه بندی معلمان

نشان تجارت - رییس جمهور «قانون تظام رتبه‌بندی معلمان» را برای اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ پانزدهم اسفند ماه یکهزار و چهارصد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۴۰۰,۱۲.۱۶ به تایید شورای نگهبان رسیده بود.

رتبه‌بندی معلمان ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سال ۱۴۰۱ و برای مابه‌التفاوت سال ۱۴۰۰، ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق مصوب شد و هیچ مشکلی در تأمین بودجه وجود ندارد.

میزان افزایش حقوق معلمان چقدر است؟

حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل مواردی است که به اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای رتبه‌بندی معلمان اضافه شده و عملاً فرهنگیان بر همین اساس دریافتی خواهند داشت. ضمن اینکه پنج رتبه هم برای معلمان با اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

حقوق پایه معلمان دارای رتبه اول‌ که هم‌اکنون ۴ میلیون تومان است براساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق، در سال آینده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. ضمن اینکه براساس طرح رتبه‌بندی معلمان حائزین این رتبه با ۴۵ درصد افزایش حقوق مواجه شده و حداقل حقوق آنها به ۸ میلیون تومان می‌رسد.

معلمان حائز رتبه دوم در قانون رتبه بندی معلمان علاوه بر حقوق پایه سالجاری که ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است با ۵۵ درصد افزایش حقوق مواجه می‌شوند. حائزین رتبه سوم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است با ۶۵ درصد افزایش حقوق خود را دریافت خواهند کرد که این رقم بر اساس قانون رتبه بندی معلمان است.

حائزین رتبه چهارم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است با اجرای رتبه بندی معلمان با ۷۵ درصد افزایش دریافتی مواجه خواهند شد. حائزین رتبه پنجم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است حقوق سال آینده آنها با ۹۵ درصد افزایش مواجه خواهد شد.

عمده معلمان در رتبه ۲ و ۳ هستند که بر اساس قانون رتبه بندی معلمان بالای ۸ میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد، بنابراین بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان کف حقوق آنان (حقوق پایه سال جاری که ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است + افزایش حقوق رتبه‌هایی که کسب کرده‌اند) حداقل ۸ میلیون تومان به بالا خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون