کد خبر: ۴۰۳۰۷
۲۱:۰۷ -۲۳ اسفند ۱۴۰۰
جعفر قادری مطرح کرد
نماینده شیراز گفت: معادن ایران می‌توانند سرشار از درآمد باشند. این اتفاق، برای کشورمان که در جنگ اقتصادی است، خوداتکایی به وجود می‌آورد و به واسطه آن، وابستگی‌ها به خارج از مرزها به حداقل می‌رسد.

جعفر قادری

نشان تجارت - جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: درآمدهای بخش معدن می‌تواند جایگزین درآمدهای کم‌شده حوزه نفت و فرآورده‌های نفتی شود. زیرا در ایران به اندازه زیادی از این موهبت الهی برخوردار هستیم.

وی افزود: دلایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن وجود دارد. اول اینکه پراکندگی معادن در ایران به گونه‌ای است که خیلی از استان‌ها از این امکان برخوردار هستند. این اتفاق که البته در اراده ما هم نبوده یک عدالت اجتماعی را برقرار کرده است، یعنی هر استانی می‌توان به واسطه این موضوع، هم اشتغال ایجاد کند و هم درآمد.

معادن ایران باید سرشار از درآمد باشند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: معادن ایران می‌توانند سرشار از درآمد باشند. این اتفاق، برای کشورمان که در جنگ اقتصادی است، خوداتکایی به وجود می‌آورد و به واسطه آن، وابستگی‌ها به خارج از مرزها به حداقل می‌رسد.

قادری اظهار داشت: اگر زنجیره تولید در بخش معدن، اصولی و البته با اراده مسئولان پیش برود، ارزش افزوده زیادی در مملکت حاصل می‌شود. به طور مثال، دولت کلی هزینه می‌کند تا شغل ایجاد شود در حالی که این مسیر برای کشور اشتغال‌زایی خواهد کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: از طرفی، چون مسیر واردات و جابجایی پول در مبادلات بین‌المللی سخت هست، این روند، ما را از خیلی از واردات معاف می‌کند.

قادری افزود:همچنین، وقتی محصول را تولید نهایی کنیم، یعنی اقتصادمان قوی شده و در این صورت، هم تحریم‌ها را دور زدیم و هم دیگر کشورها را به خود محتاج خواهیم کرد.

تکنولوژی‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معدن خیلی گران‌قیمت نیست

عضو مجمع نمایندگان استان فارس یادآور شد: یکی از موضوعات مهمی که انگیزه ایجاد می‌کند که بتوان در بخش معدن سرمایه‌گذاری کرد، این است که تکنولوژی‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن خیلی گران‌قیمت نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به کار گرفته شوند، بخش معدن در ایران متحول خواهد شد. دولت باید دیگر حوزه‌های اقتصادی مملکت را به چشم فرصت ویژه مخصوصاً در دوران تحریم ببیند.

نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: یعنی هم باید سرمایه‌گذاران را تشویق کند و هم به لحاظ مادی و معنوی پشت افراد فعال در بخش معدن باشد. دانشگاه‌ها می‌توانند با ارائه رشته و دروس معدنی، اهمیت این موضوع را در کشور بیش از پیش تبیین کنند. شرکت‌های دانش بنیان هم نقش ویژه‌شان بر کسی پوشیده نیست. آن‌ها بهترین افراد برای تبدیل علم به ثروت هستند.

قادری در پایان گفت: در بخش معدن، عقب‌افتادگی‌هایی وجود دارد که تنها با اراده و با کار بیشتر قابل جبران است. ظرفیت‌های معدنی کشور، متنوع هستند.امیدوارم حلقه توسعه در این بخش، گسترده‌تر از همیشه شود. ما رتبه جهانی خوبی به لحاظ ظرفیت معدنی در جهان داریم، اما تاکنون خروجی کار شایسته نبوده است.

منبع: کانی مگ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون