کد خبر: ۴۰۳۶۰
۲۰:۴۶ -۲۴ اسفند ۱۴۰۰
حتماً تابه‌حال با اخبار سودهای آن‌چنانی افراد در بورس، ملک و انواع خریدوفروش مواجه شده‌اید. آدمی با شرایط معمولی، در مدت کوتاهی زندگی خود را تغییر می‌دهد؛ فقط چون در زمان و مکان مناسب از پول خود استفاده کرده است.

ارزدیجیتال

نشان تجارت - حتماً تابه‌حال با اخبار سودهای آن‌چنانی افراد در بورس، ملک و انواع خریدوفروش مواجه شده‌اید. آدمی با شرایط معمولی، در مدت کوتاهی زندگی خود را تغییر می‌دهد؛ فقط چون در زمان و مکان مناسب از پول خود استفاده کرده است. در این مواقع بسیاری با خود می‌گویند: «ای‌کاش ما هم خبردار می‌شدیم و سرمایه‌گذاری می‌کردیم». در این مقاله می‌خواهیم آینده سرمایه‌گذاری بر روی ارزدیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که ارزهای دیجیتال روزبه‌روز بیشتر وارد زندگی ما می‌شوند و طولی نخواهد کشید که بیشتر معاملات به‌صورت دیجیتالی انجام شوند.

سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها

در علم اقتصاد تعاریف بسیاری در مورد انواع سرمایه‌گذاری وجود دارد. به‌صورت عمومی سرمایه‌گذاری یعنی خرید یک دارایی، به‌منظور کسب سود در آینده. به طور مثال فردی سهام یک شرکت را امروز می‌خرد به امید آنکه در دو سال آینده قیمت آن بالا رفته و بتواند با فروش یا تبدیل آن به ثروت بیشتری دست یابد.

هرکسی در زندگی خود حداقل یک‌بار با مفهوم سرمایه‌گذاری برخورد داشته است. در معمول‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری افراد با خرید طلا و سکه، ملک و حساب‌های بانکی سودده آشنا هستند.

اما امروز، بازار کسب سود از موارد یاد شده فراتر رفته و پا به دنیای دیجیتال گذاشته است. ارز دیجیتال بی شک انقلابی در سرمایه‌گذاری به پا کرده و روزبه‌روز نیز افراد بیشتری را به خود جذب می‌کند. حال باید دید آینده سرمایه‌گذاری روی ارزدیجیتال به چه سمتی می‌رود.

 

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری

  • مستقیم
  • غیرمستقیم

در سرمایه‌گذاری مستقیم فرد مسئول اموال و دارایی‌های خود است. نوسانات قیمت، سود و زیان همه بر عهده مالک دارایی‌هاست. سرمایه‌گذاری بر روی انواع ارزهای دیجیتال از نوع مستقیم است.

در سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، فرد به تخصص و دانش فرد دیگری تکیه کرده و اموال خود را در اختیار او می‌گذارد تا برایش سودآوری کند. مثل سپردن پول به صندوق‌های سپرده‌گذاری.

 

چرا سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال مهم است؟

 ارز دیجیتال، در واقع پولی است که بر اساس کدنویسی‌های کامپیوتری به وجود آمده است. بسیاری تلاش کرده بودند تا پول‌های دیجیتال را به دنیا معرفی کنند؛ اما در نهایت بیت کوین موفق بود. چرا که توانست مشکل دو بار خرج کردن را از طریق بلاک چین حل کند. با حل این مشکل راه برای دیگر ارزها هموار شد و در حال حاضر چندین هزار ارز دیجیتال در دنیا بوده و تعداد آن‌ها در حال افزایش است.

یکی از مزایای ارزهای دیجیتال آن است که هیچ نهاد یا سازمانی کنترلی روی آن ندارد و شما مجبور نیستید برای خرج کردن و نگهداری پول خود به شخص ثالثی اعتماد کنید. همه چیز در اختیار شماست.

مهم‌ترین ویژگی ارزهای دیجیتال برای ایرانیان این است که تحریم هیچ اثری روی آن ندارد. به‌راحتی می‌توان با استفاده از آن و با کمترین کارمزد در هرجایی از دنیا عملیات اقتصادی انجام داد.

ارزهای دیجیتال شفاف هستند و هک کردن و دزدیدن آن‌ها تقریباً غیرممکن است. پس درصورتی‌که کلید خصوصی کیف پول دیجیتال خود را به کسی ندهید و از همه مهمتر در صرافی قابل اعتمادی معامله کنید، اموال شما همیشه در امنیت کامل به سر خواهند برد. قیمت ارزدیجیتال نیز به گونه‌ای است که شما با دارایی بسیار کم می‌توانید واحدهای کوچکی از آنها را خریداری کنید.

 روش‌های به‌دست‌آوردن ارز دیجیتال

در ادامه به بررسی راه‌های می‌پردازیم که می‌توان با انتخاب یکی از آنها شما هم در آینده سرمایه‌گذاری روی ارزدیجیتال سهیم باشید:

استخراج ارز (Mining)

در روش استخراج، سیستم با حل مسائل پیچیده ریاضی و تایید معاملات موجود در شبکه مستحق دریافت پاداش(ارز دیجیتال) می‌شود.

سپرده‌گذاری (Staking)

نگه‌داشتن دارایی‌ها در کیف پول یا در صرافی‌ها باهدف کسب سود سالیانه. این نگهداری باعث حفظ امنیت شبکه بلاکچین می‌شود به همین دلیل برای آن سود در نظر گرفته شده است.

سود سهام (Dividends)

برخی ارزهای دیجیتال (نه همه آنها) به سهام‌داران خود سود می‌دهند.

وام‌دهی (lending)

مطابق با سیستم وام‌دهی در انواع شبکه‌های همتا به همتا است. ارز خود را سپرده‌گذاری می‌کنید و در پایان سود می‌گیرید.

اجرای نودلایتنینگ (Lightning Node)

دو نفر می‌توانند با اجرای نودلایتنینگ کانالی اختصاصی جهت مبادلات خود داشته باشند. هم سریعتر است و هم کارمزد کمی دارد.

موارد خاص و رویدادها

ایردراپ (Airdopp) و فورک (Fork) به جهت تبلیغات یا انشعاب جدید به کاربران خود کوین یا توکن هدیه می‌دهند.

همچنین توکن سوزی یکی از رویدادهای دنیای دیجیتال که به هدف افزایش قیمت رخ می‌دهد.

در ادامه با ذکر یک مثال از انواع ارز دیجیتال و بررسی آن، نسبت به این عرصه آگاهی بیشتری پیدا خواهید کرد.

در ادامه به سراغ متاورس و جهانی می‌رویم که تماما مجازی است و فضایی برای زندگی و کسب درآمد ایجاد کرده است.

 

سندباکس، بازی کنید و درآمد داشته باشید

آیا تابه‌حال فضای شن‌بازی کودکان را دیده‌اید؟ سندباکس ایده اولیه خود را از همان زمین شن بازی گرفته است. در واقع یک دنیای مجازی است که در آن بازیکنان می‌توانند با مبادله کردن ارز سندباکس برای خود توکن بسازند و از آن طریق کسب درآمد کنند.

سندباکس یک بلاک چین در بستر اتریوم است. بازیکنان در سندباکس می‌توانند برای خود آواتار بسازند و از طریق توکن غیر قابل تعویض، مثلثی یا همانNFT  به مبادله و خرید و فروش در بازی اقدام نمایند.

ارزدیجیتال

 NFT سند مالکیت شماست. به‌خاطر وجود آن شما صاحب یک اثر دیجیتال در بلاک چین خواهید بود. غیر قابل تعویض، کمیاب، غیرقابل‌تقسیم و منحصربه‌فرد بودن از مهم‌ترین ویژگی توکن مثلثی است.

سندباکس در ابتدای حضور خود در دنیای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ با قیمت ۰٫۰۵ دلار کار خود را آغاز کرد. اما زمانی که فیس‌بوک مفهوم متاورس را معرفی کرد و نام خود را به متا تغییر داد؛ قیمت سندباکس با تجربه یک جهش ناگهانی تا هر سهم 8 دلار افزایش پیدا کرد. خرید ارزدیجیتال سند باکس ممکن است انتخابی باشد که چند سال دیگر با شادمانی از آن یاد خواهید کرد.

متاورس سندباکس دنیای خلاقیت و شگفتی است. هیچ‌چیز از پیش تعیین شده‌ای در آن وجود ندارد. این بازی منعطف، خلاق و پر از شگفتی است.

سندباکس در لحظه نگارش این مقاله، به معرفی سایت coinmarketcap در رتبه 37 ارزهای دیجیتال قرار دارد و با توجه به آینده‌ای که متاورس خواهد داشت؛ یکی از گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال است.

ارزدیجیتال؛ پول آینده

ارزدیجیتال

چکیده کل این متن آن است که: «آینده در دست ارز دیجیتال است!» هم‌اکنون در سراسر دنیا ارزهای دیجیتال به‌راحتی خریدوفروش می‌شوند. از خرید پیتزا گرفته تا معاملات بزرگ همه می‌توانند با کیف پول دیجیتال بدون هیچ محدودیتی خرید کنند.

مزیت ارز دیجیتال این است که برای نگهداری نیاز به فضای فیزیکی ندارد و خودش امنیت خود را تأمین می‌کنند، از اولین روز مسیر سوددهی را طی کرده و درصورتی‌که با هشیاری مبادله کنید ضرر نخواهید کرد. توجه داشته باشید که شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را به هر واحد پولی که می‌خواهید تبدیل کنید.

 شاید بپرسید چطور بخریم؟ چطور بفروشیم؟ چگونه اعتماد کنیم؟ به‌سادگی! شما برای خریدوفروش انواع ارز به صرافی می‌روید؛ اینجا هم باید به صرافی دیجیتال والکس بروید.

والکس بازار معامله‌های ارزهای دیجیتال است. در این صرافی شما می‌توانید آخرین قیمت، تغییرات و حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته، و تغییرات هفتگی هر ارز را بررسی کرده و معامله خود را به‌آسانی فقط با چند کلیک انجام دهید.

بدون هیچ تعطیلی، هفت روز هفته شما می‌توانید با پشتیبانی والکس تماس بگیرید و پاسخ سؤالات خود را دریافت کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون