کد خبر: ۳۹۵۰۳
۰۹:۲۱ -۰۳ اسفند ۱۴۰۰
آرشیتکت ایتالیایی:
مصاحبه‌کننده: میترا یزدچی

نشان تجارتایتالیا یکی از کشورهای غنی در ساخت بناهای تاریخی و تربیت معماران مشهور است با این وجود همواره معماران این کشور معماری ایرانی را ستوده اند.
یکی از این معماران پائولو آلبانو است که طی سال های اخیر به ایران تردد داشته و اکنون بیش از همیشه مشتاق حضور در عرصه معماری ایران است.
بر همین اساس گفتگویی با وی انجام دادیم و جویای دیدگاه های او در رابطه با ایران و معماری ایرانی شدیم.
آنچه درپی می آید حاصل این گفتگو است.


1.لطفا خودتان را معرفی کنید؟
اینجانب پائولو آلبالو فارغ تحصیل از دانشگاه میلان – ایتالیا در رشته آرشیتکت طراحی داخلی مشغول حرفه ام در همین رشته در شهر Como هستم.
2.چه موقع کارتان را بعنوان آرشیتکت حرفه‌ای شروع به کار کردید؟
من از سال 2002 مشغول حرفه آرشیتکت شدم.
3.در کدام کشورها فعالیت کرده اید؟
من کارم را از کشور خودم ایتالیا شروع کردم و در استانهای زیادی در ایتالیا مشغول شدم.
و بعد در آمریکا، انگلیس ، سوئیس ، کنگو و …… ادامه دادم.
4.تاکنون به کدام شهرهای ایران سفر کرده اید؟
من تاکنون سفر های متعددی به شهر های مختلف ایران مانند تهران، مشهد، نیشابور و…… داشتم و با غذاهای لذیذ و دوست داشتنی آن آشنا شده ام . من عاشق و شیفته این سرزمین و مردمانش هستم . معماری بی نظیر و طبیعت زیبایش انسان اینجا بیشتر تجربه می آموزد.

5.نظر شما راجع بناهای ایران چیست؟
توانایی شگفت انگیزی در ساخت و ساز در سطوح عالی با اشکال مختلف و ایجاد فضاهای باز بصورت خیلی ماهرانه و استادانه عمل کردن در ساخت پارکهای تفریحی در سراسر ایران وجود دارد که با توجه به استفاده از رنگهای متنوع و جذاب بیننده را تشویق به یاد گرفتن این نوع سبک می کند.
6.چه برنامه ای برای فعالیت در ایران دارید؟
من امیدوارم بتوانم تمام تجربه و مهارت آرشیتکتی خودم را که در یکی از بهترین دانشگاههای دنیا فارغ‌التحصیل شده‌ام با همکاری استادان ایرانی به ثمر برسانم و اثری جاودانه در این کشور هزاران ساله به وجود آوریم.
7.کدام ویژگی ایران برای شما جذاب تر بوده است؟
با وجود اینکه سفرهای زیادی به ایران داشته ام از فرهنگ و مردم این سرزمین نهایت لذت و خرسندی را داشته ام بسیار مهمان نواز و مهربان و با فرهنگ عمیق ایرانی و متعهد به سرزمین خودشان هستند.

فرهنگ ایران را شاید من نتوانم بصورت کلی تعریف کنم ولی ایران و تمدن ایران بخشی بزرگی از تمدن جهان هست. تاریخ نویسان گفته اند که ما وظیفه داریم که بشناسیم و ارزش دهیم به زیبایی های تکرار نشده است.
8. از کدام غذاهای ایرانی بیشتر لذت برده اید؟
تنوع زیاد غذاهای ایرانی مخصوصا خوش مزه بودن آنها من را شگفت زده کرده بود به حدی که از خوردن این غذاها رژیم را کنار گذاشتم .شیرینی های یکی بهتر از دیگری و چای زعفران که شاهکار بود. میوه‌های متنوع و هر نوع سبزیجات مکمل همه بود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون