کد خبر: ۳۷۵۳
۱۹:۰۸ -۱۱ خرداد ۱۳۹۶
بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
بیژن ذوالفقارنسب
ورزش و جوان- بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال کشورمان و شرکت در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶ و جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ را دارد معتقد است عملکرد چهار نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا متوسط بوده و به احتمال زیاد در سری بعد این مسابقات با کم شدن سهمیه باشگاهی روبرو خواهیم شد.

تحلیل شما از عملکرد نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا چیست؟
عملکرد چهار تیم ما با توجه به شرایط موجود، مثبت بود. شرایطی که می گویم مقایسه بین تیم‌های حاضر در مسابقات است. تیم‌های ایرانی ذوب آهن و استقلال خوزستان از امکانات کاملی برخوردار نبودند. شرایط اقتصادی، فنی و بازیکنانی که در اختیار داشتند نسبت به بقیه تیم‌ها ضعیف تر بود. آن ها بازیکنان خارجی ارزشمندی را نداشتند و در این رابطه فقط دو تیم پرسپولیس و استقلال به نظر من عملکردشان خوب بود. در مرحله پلی آف تیم استقلال عملکرد ضعیفی داشت. آن ها اشتباهات فاحشی داشتند و حذف شدند اما تیم پرسپولیس توانست با یک برنامه ریزی خوب به مرحله بعد صعود کند و من برای فوتبال ایران این صعود را ارزشمند می دانم و از منظر دیگر می شود گفت فقط پرسپولیس بود که در لیگ قهرمانان آسیا توانسته ماندگار باشد. من در یک کلام می توانم بگویم عملکرد چهار نماینده ایران متوسط بوده است.

با توجه به عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان امسال پیش بینی شما از تعداد سهمیه فوتبال ما در سری بعد مسابقات چیست؟
سهمیه ها هر سال بر اساس امتیازبندی که می کنند مشخص می شود و بسیار عجیب است که هر دوره هم تغییراتی را ایجاد می کنند. به نظر می رسد در آن جلسات امتیازدهی به تیم‌ها یک فرایندی است که در آن، سلیقه نفوذ دارد و به اعتقاد من نسبت به فوتبال ایران بی‌توجهی می کنند و این بی توجهی بدلیل نداشتن نماینده در مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا است. من فکر می کنم سهمیه ایران را در دور بعد نسبت به این دوره کم می کنند.

شایعاتی مبنی بر حضور شما در هیات مدیره پرسپولیس به گوش می‌رسد. این مطلب را تایید می‌فرمایید یا در حد شایعه است؟
بحث حضور من در هیات مدیره پرسپولیس شایعه است. به شخصه زیاد تمایل ندارم در مورد این موضوع صحبت داشته باشم.

عملکرد کادر فنی تیم ملی جوانان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
عملکردشان را از دو دید می شود ارزیابی کرد. از نظر فنی به نظر من زحمت کشیدند. با توجه به امکانات ضعیفی که داشتند عملکردشان بد نبود ولی از دید دیگر در نتایج ضعیف ظاهر شدند. در تمام بازی هایی که انجام دادند در نیمه اول برنده زمین بودند ولی در دو بازی آخر علی رغم برتری نسبی بازی را واگذار کردند و عملکردشان را در بخش نتیجه گیری مثبت نمی بینم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون