کد خبر: ۳۶۰۳
۱۰:۱۷ -۰۹ خرداد ۱۳۹۶
حسن روشن در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
حسن روشن
ورزش و جوان- حسن روشن، پیشکسوت فوتبال معتقد است تفکر حفظ نتیجه عامل اصلی حذف تیم ملی جوانان از مسابقات جام جهانی بود. روشن که سال‌ها در فوتبال پایه کار کرده است می‌گوید باندبازی و فساد حاصل از آن باعث شده بسیاری از فوتبالیست‌های جوان بی‌تیم بمانند. در همین رابطه به گفت‌وگو با وی نشستیم تا از نظراتش مطلع شویم.

علیرغم اینکه تیم ملی جوانان در دو بازی آخر از حریف پیش بود بازی را باخت، علت اصلی این ناکامی را در چه می‌بینید؟
در فوتبال همیشه باید با قدرت کار را جلو برد اینکه گل زد و بعد فکر کرد که گل را حفظ می‌کنیم و حالا اگر گل دیگری هم زدیم چه بهتر و در نهایت بازی را می‌بریم یا مساوی می‌کنیم تفکری صد درصد غلط است. تیم ملی جوانان در حمله کم تعداد ظاهر شد و خیلی به دنبال بازی با صلابت و گل‌های بیشتر نبود. دروازه‌بان ایران هم روی بعضی از گل‌ها مقصر بود و مجموع این اتفاقات باعث آخر شدن تیم ملی در گروه‌اش شد.

شما سال‌ها در فوتبال پایه کار کردید، برای موفقیت‌های آتی چه باید کرد؟
من سال‌ها در فوتبال پایه امارات کار کردم و در ایران خیلی فرصت و فضای کار در این حوزه را نداشتم. متاسفانه باند و باندبازی در فوتبال پایه بیداد می‌کند و خیلی‌ها به دنبال جیب خودشان هستند. مربی که از باشگاه حقوق می‌گیرد دیگر نباید به دنبال پول گرفتن از بازیکنان و خانواده‌های آن‌ها باشد. همین فساد باعث شده بازیکنان بااستعداد با بی‌تیمی مواجه شوند و فوتبال پایه از مسیر خود خارج شود.

نقش فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از این اتفاقات ناخوشایند چیست؟
بی‌تردید فدراسیون فوتبال باید نقش نظارتی خود را ایفا کند. اگر نظارت دقیقی باشد جلوی فساد گرفته می‌شود. امروز در کشور برخی مدیران آکادمی منشوری هستند و فدراسیون نسبت به این موضوع بی‌تفاوت است. فدراسیون باید در مقابل فساد با تمام توان ایستادگی کند و معضلات حاصل از این رفتارها را تا انتها پیگیری کند. ما برای داشتن تیم‌های پاک نیازمند فدراسیونی قوی و ناظر هستیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون