کد خبر: ۳۵۳۴۷
۰۹:۳۸ -۰۲ آبان ۱۴۰۰
خیابان پیروزی (با نام پیشین فرح آباد)، واقع در شرق تهران از مهم‌ترین خیابان‌های محله‌های دوشان تپه و نیرو هوایی واقع در منطقه ۱۳ شهرداری تهران می‌باشد.

قیمت مسکن

نشان تجارت - این خیابان از سمت باختر به میدان شهدا (ژاله سابق) یا همان دروازه دوشان تپه و از سمت خاور به میدان شهید کلاهدوز (انت‌های خیابان سی متری نیروهوایی) منتهی می‌شود. در سال١٣٨٠ توسط شهرداری تهران سه محله کنونیه حال حاضر تهران تهران نو، نیروهوایی، وخود پیروزی از یک دیگر جدا شده و به اسم‌های جدیدی در آمدنداما همچنان به پیروزی شهرت دارند.

این خیابان محله‌های بزرگ و کوچک زیادی را به هم پیوند داده که بعضی از آن‌ها خیلی قدیمی هستند. محله صددستگاه و چهارصددستگاه و هم چنین پرستار از دیگر محلات مهم این خیابان می‌باشند. در خیابان پیروزی بسیاری از مکان‌ها با نام نیروهوایی دیده می‌شوند؛ از پادگان تا مرکز ساخت تسلیحات و سالن‌های ورزشی و تالار‌های پذیرایی و خیابان‌ها و کوچه‌هایی که همه به نیروی هوایی مربوط می‌شوند.

قیمت رهن و اجاره آپارتمان محله پیروزی آبان ۱۴۰۰ + جدول

خیابان دوشان تپه یا فرح آباد به زمانی برمی گردد که شاه قاجار تصمیم گرفت برای استفاده از شکارگاه و کاخ دوشان‌تپه جاده‌ای بسازد. خیابان پیروزی همان جاده دوشان تپه است که از دروازه دوشان تپه (میدان شهدا) شروع می‌شود، حالا به یکی از خیابان‌های اصلی شرق تهران تبدیل شده‌است. این خیابان در دهه پنجاه شمسی به علت واقع شدن پادگان نیروهوایی در آن رونق گرفت. در زمان انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، وقایعی که در این خیابان رخ داد نقش مهمی در تحولات آن زمان داشت. عبور بزرگراه امام علی از این خیابان ساختار و شکل قدیم آن را کمی تغییر داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون