کد خبر: ۳۴۷۸۹
۱۳:۳۸ -۱۷ مهر ۱۴۰۰
عذرا حسینی با ابوالحسن بنی‌صدر به عنوان نخستین رئیس جمهوری ایران در ۱۳۴۰ خورشیدی ازدواج کرد.

عذرا حسینی همسر ابوالحسن بنی صدر

نشان تجارت - ابوالحسن بنی‌صدر، نخستین رئیس‌جمهوری ایران، در سن 88 سالگی درگذشت.

خانواده بنی‌صدر در بیانیه‌ای که صبح شنبه منتشر شد نوشته‌اند که او پس از یک دوره طولانی بیماری در بیمارستانی در شهر پاریس درگذشته است.

عذرا حسینی همسر ابوالحسن بنی صدر کیست؟ + عکس

عذرا حسینی همسر ابوالحسن بنی صدر کیست؟

عذرا حسینی با ابوالحسن بنی‌صدر به عنوان نخستین رئیس جمهوری ایران در ۱۳۴۰ خورشیدی ازدواج کرد. بنی‌صدر در کتاب ۲ جلدی درس تجربه که انعکاس ‌دهنده خاطرات او است درباره ازدواجش می‌گوید: درصدد ازدواج بودم که خواهرم به من گفت در همدان در همسایگی‌مان که خانواده همسر کنونی‌ام در آنجا اقامت داشتند و من هم با برادر ایشان با هم به مدرسه می‌رفتیم دختری است و... به رسم ایران خواستگاری شد و ترتیب عروسی و ازدواج داده شد. عقد در همدان صورت گرفت اما در تهران عروسی کردیم.

حاصل ازدواج ابوالحسن بنی‌صدر و عذرا حسینی ۲ دختر و یک پسر است. ابوالحسن بنی‌صدر در گفت و گویی درباره فعالیت‌های همسرش در مدت ۱۶ ماهی که او به عنوان رییس‌جمهوری ایران مشغول به کار بود، گفته است: همسر من در فعالیت سیاسی به شکل جداگانه و شخصی حضور نداشت و در حال حاضر هم فعالیت سیاسی ندارد.

عذرا حسینی همسر ابوالحسن بنی صدر اولین رئیس جمهور ایران. وی در روز 30 خرداد 1360 و هنگام متواری شدن بنی صدر بازداشت می شود، اما به دستور شهید بهشتی آزاد می گردد. آیت الله موسوی اردبیلی نقل می کند که شهید بهشتی در این باره فرمودند که ما با بنی‌صدر اختلافاتی داریم و اگر خطاهایی هم کرده باشد هنوز به خطاهای او یک دادگاه صالح رسیدگی نکرده است، اما حتی اگر آن دادگاه صالح رسیدگی کند و بنی‌صدر را مجرم بداند هم هیچ‌کس در ایران حق جسارت و تعرض به حقوق همسر ایشان را ندارد.

فیروزه بنی صدر

فیروزه دختر بنی صدر کیست؟

فیروزه بنی صدر دختر ابوالحسن بنی صدر هم اکنون در پاریس به کار طبابت مشغول است. وی مدتی همسر مسعود رجوی سرکرده تروریست های منافقین بوده است. در مورد این ازدواج که گفته می‌شود بنی‌صدر چندان با آن موافق نبوده و به اصرار فیروزه و موافقت عذرا حسینی (همسر بنی صدر) صورت گرفته، بنی‌صدر در کتاب خاطرات خود می‌گوید: یک روزی که دخترم آمد پیش من، این موضوع مطرح شد.

به او گفتم: « بهتر است کسی دیگری را پیدا کنیم برای ازدواج. این فرد، همسر مناسبی برای شما نیست.» او از من پرسید: «پس شما چرا با آن ها در یک میثاق هستید؟» گفتم: «این میثاق، این طوری بوده، وضعیت کودتای خرداد 1360 پیش آمد و باید مقاومت از موضع آزادی انجام می‌گرفت. اگر آن ها به سراغ من نمی‌آمدند، من به سراغ آن ها می‌رفتم، اما ازدواج یک مسأله دیگری است و تنها سیاسی نیست. این موضوع، زندگی مشترک است. مضافا من الان خودم توی تجربه هستم. بیشتر از این نمی‌توانم جلو بروم».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون