کد خبر: ۳۲۸۰۳
۱۲:۲۰ -۲۶ مرداد ۱۴۰۰
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: به خودرو‌های با پلاک‌های غیربومی در شهر‌های دیگر ۲۴ ساعت فرصت داده شد به سمت شهر‌های خودشان حرکت کنند و بعد از آن، در هر نقطه از سطح ایران و راه‌ها و جاده‌ها و داخل هر نقطه شهری در هر ساعتی که دیده شوند، جریمه می‌شوند.

پرداخت جریمه های کرونایی

نشان تجارتسرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در کشور گفت: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این محدودیت‌ها از ساعت ۱۲ روز یکشنبه (۲۵ مرداد) شروع شد و تا پایان روز شنبه ۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت. این طرح در کل کشور در حال اجراست و شامل ممنوعیت کامل است و به صرف جریمه شدن اجازه عبور و ادامه مسیر نخواهند داشت. پلاک‌های بومی اجازه خروج از شهر‌ها را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به شهر‌ها را ندارند.

وی افزود: تردد شبانه در این طرح کماکان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد برابر مصوبات ستاد کرونا در تمامی شهر‌ها با هر وضعیت رنگ‌بندی ممنوع است. البته ناوگان حمل‌ونقل کالا، بار و مسافربری از این محدودیت‌ها مستثنی هستند.

سرهنگ شیرانی در خصوص وضعیت خودرو‌های غیربومی در شهر‌های دیگر نیز گفت: خودرو‌هایی که با پلاک‌های غیربومی در شهر‌های دیگر بعد از ساعت محدودیت و ممنوعیت قرار داشتند به مدت ۲۴ ساعت فرصت داده شد تا به سمت شهر مبدأ خودشان حرکت کنند و بعد از ۲۴ ساعت، در هر نقطه از سطح کشور و راه‌ها و جاده‌ها و داخل هر نقطه شهری در هر ساعتی که مشاهده شدند جریمه خواهد شد.

مهلت پرداخت جرائم مربوط به کرونا یک ماه است

سرهنگ شیرانی در رابطه با مهلت پرداخت جرائم بیان کرد: در طرح جدید، برابر مصوبات ستاد مقرر شد مهلت پرداخت جرایم مربوط به کرونا و تردد‌های غیرمجاز یک ماه باشد و چنانچه بعد از یک ماه راننده نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکرد، جریمه به میزان دوبرابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی به تردد خودرو‌ها در ساعات منع تردد اشاره و عنوان کرد: خودرو‌هایی که حق تردد در سطح شهر‌ها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد را دارند شامل خودرو‌های تاکسی، تاکسی‌های اینترنتی و خودرو‌های مجوزدار مربوط به عوامل شیفتی، عوامل کادر درمان و سایر سازمان‌ها هستند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بخشی از تردد‌ها در این ساعات غیرمجاز است و با توجه به اینکه شهر تهران از نظر پوشش‌های دوربینی و دوربین‌های ثبت تخلف بسیار پیشرفته‌تر و بالاتر از بقیه شهر‌ها است، مطمئناً تخلفات ثبت می‌شود و از طریق پیامک به رانندگان اطلاع داده خواهد شد.

لغو طرح ترافیک در ایام اعمال محدودیت‌های تردد

این مقام مسئول اظهار کرد: در تهران همه اصنافی که در گروه‌های ۲ و ۳ و بالاتر قرار دارند، تعطیل هستند. هم بازار تهران تعطیل است و هم مراکز تجاری و تفریحی تعطیل هستند؛ بنابراین هیچ جذابیت و هیچ ایجاد سفری در مناطق مرکزی و بازار نخواهد داشت. همچنین در این ایام طرح ترافیک هم اجرا نخواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا نیز روز گذشته در بازدید هوایی از روند اجرای طرح ممنوعیت تردد با اعلام این مطلب که اعمال ممنوعیت تردد در این بازه زمانی با اجرای محدودیت تردد در گذشته متفاوت است اعلام کرد: رانندگانی که پشت گیت‌های ورودی و خروجی حضور پیدا می‌کنند، بدانند که راه مسدود است و پلیس از ادامه سفر آن‌ها جلوگیری می‌کند. چرا که مصوبه اخیری که به پلیس ابلاغ شده منع تردد است.

سردار هادیانفر با بیان این مطلب که ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری نیز با یک سوم ظرفیت ناوگان و با ۶۰ درصد ظرفیت هر اتوبوس اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند، به معدود رانندگانی که قصد سفر دارند، توصیه کرد که حتماً از مسیر رفته برگردند. چرا که پلیس اجازه ادامه سفر نمی‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون