کد خبر: ۳۲۶۹۲
۲۰:۲۴ -۲۳ مرداد ۱۴۰۰
معاون فنی گمرک ایران گفت: از امروز دارو‌های مرتبط با کرونا مانند واکسن به صورت یکسره از پای پرواز حمل و ترخیص خواهد شد و مراحل اداری ترخیص کالا پس از رسیدن آن به دست مراکز مورد نظر انجام می‌گیرد.

کالاهای دارویی مرتبط با کرونا حتی یک روز هم نباید در گمرک معطل شوند

نشان تجارتمهرداد جمال ارونقی در حاشیه بازدید معاونین دادستان تهران از انبار‌ها و سردخانه‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: امروز چندین تصمیم اتخاذ شد که یکی از آن‌ها، ترخیص هرچه سریع‌تر دارو‌ها و مواد اولیه دارویی مرتبط با کرونا تا پایان ساعات امروز و حمل یکسره آن‌ها از پای پرواز مانند واکسن کروناست.

مهرداد جمال ارونقی گفت: از این به بعد دارو‌های مرتبط با کرونا و مواد اولیه مورد نیاز در این زمینه مانند واکسن به صورت یکسره از پای پرواز حمل و ترخیص خواهد شد و مراحل اداری ترخیص کالا پس از رسیدن آن به دست مراکز مورد نظر مانند بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و ... انجام می‌گیرد.

وی افزود: از دیگر تصمیمات مهم امروز این بود که تا پایان هفته تکلیف همه اقلام دارویی (به غیر از کرونا) موجود در سردخانه‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) روشن شود و تا شنبه هفته آینده آمار و ارقام مرتبط با همه کالا‌های مرتبط با حوزه دارو استخراج و موانع ترخیص آن برطرف گردد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر کالا‌های فراوانی به غیر از ملزومات بهداشتی و درمانی ماه‌هاست در گمرک باقی مانده که دادستانی دستور داد تکلیف آن‌ها هم طی یک ماه مشخص شود و به ویژه در حوزه کرونا حتی یک روز هم نباید دارو در گمرک باقی بماند چرا که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کادر درمانی به آن نیاز دارد.

وی تاکید کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم تا دیگر هیچ دارویی به ویژه در حوزه کرونا در انبار‌های گمرک تخلیه نشود و همه آن‌ها از پای پرواز به صورت حمل یکسره ترخیص شود، ضمن اینکه همه صاحبان کالا از این به بعد می‌بایست در هنگام وارد شدن دارو‌ها و مواد اولیه دارویی مرتبط با کرونا در پای پرواز حضور داشته باشند و نسبت به ترخیص کالای خود در همان لحظه اقدام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون