کد خبر: ۳۰۸۸۳
۱۷:۴۷ -۱۵ تير ۱۴۰۰
شطرنج نه تنها سرگرم‌کننده است بلکه کمک می‌کند تا مغز به فعالیت خود ادامه دهد و رشد بهتری داشته باشد. این کمک می‌کند تا انواع مهارت‌ها را به فرزند خود یاد بدهید تا هم از حافظه‌اش استفاده کند و هم باهوش‌تر شود.

شطرنج

نشان تجارتشطرنج نه تنها سرگرم‌کننده است بلکه کمک می‌کند تا مغز به فعالیت خود ادامه دهد و رشد بهتری داشته باشد. این کمک می‌کند تا انواع مهارت‌ها را به فرزند خود یاد بدهید تا هم از حافظه‌اش استفاده کند و همه از سرگرمی‌های آموزشی و مفیدی که انجام میدهد لذت ببرد و به هوش خود کمک کند. در ادامه به مزیت‌های شطرنج بازی خواهیم پرداخت.

شطرنج به شما کمک می‌کند تا تمرکز کنید

این یک بازی کاملاً طولانی و درگیر کننده است. بچه‌ها این فعالیت را خیلی دوستش دارند و خیلی درگیر می‌شوند. با این وجود کودکان به مغز خود یک ورزشی را میدهند.

شطرنج حافظه کودک را بهبود ‌می‌بخشد

فقط یادآوری نحوه حرکت همه قطعات کافی است تا حافظه کودک طولانی شود. انبوهی از حرکت‌های دیگر وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بخوانید.

شطرنج از هر دو طرف مغز شما استفاده می‌کند

شطرنج یک بازی سه بعدی عالی است و هر دو قسمت مغز شما را تمرین می‌دهد. هر چه پیرتر می‌شویم بیشتر روی یک طرف، سمت چپ تمرکز می‌کنیم و اجازه می‌دهیم سمت راست مغز تنبل شود. هرچه بیشتر از هر دو طرف مغز استفاده کنیم بهتر است. مغز‌ها برای عملکرد با حداکثر ظرفیت خود باید مورد استفاده و ورزش قرار گیرند.

شطرنج برنامه‌ریزی و چشم انداز را آموزش می‌دهد

برای شروع کافی است که نحوه حرکت هر قطعه را بررسی کنید. بعد از چند بازی بچه‌های شما استراتژی حمله بزرگ خود را برنامه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها همچنین شروع به فکر کردن می‌کنند در مورد اینکه آیا قرار است مهره‌هایشان وقتی آن‌ها را به مکان جدیدی منتقل می‌کنند مورد حمله قرار بگیرند.

شطرنج به تفکر استراتژی کمک می‌کند

با پیشرفت آن‌ها متوجه می‌شوید که برای هر حرکت چندین کار ممکن است انجام شود. اما آن‌ها فقط مجاز به یک حرکت هستند؛ بنابراین آن‌ها شروع به فکر کردن در مورد نتایج احتمالی هر حرکت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کدام استراتژی بهترین است.

شطرنج

شطرنج دامنه توجه شما را بهبود می‌بخشد

وقتی درگیر کاری هستید و از چیزی لذت می‌برید، تمرکز شما برای مدت طولانی بیشتر می‌شود. مرتباً این کار را انجام دهید و به زودی دامنه توجه خود را بهبود بخشید.

شطرنج مهارت خواندن را بهبود می‌بخشد

بچه‌هایی که شطرنج بازی می‌کنند از مهارت ملی در خواندن بالاتری نسبت به بقیه دارند.

شطرنج باعث افزایش خلاقیت می‌شود

خلاقیت با سمت راست مغز شما مرتبط است. شطرنج به کودکان شما کمک می‌کند تا افکار بدیع داشته باشند. یک قسمت از تمام این مزایای بازی مغز شطرنج که باعث ایجاد مغز می‌شود این است که فقط به صورت طبیعی به وجود می‌آید. شما فقط شطرنج بازی می‌کنید و لذت می‌برید. نیازی نیست نگران مزایای آن باشید.

آیا شطرنج برای بزرگسالان نیز مفید است؟

ما در بزرگسالی بسیار درگیر کار‌هایی هستیم که انجام می‌دهیم و بسیار خوب است که به مغز خود یک تمرین ذهنی بدهیم و آن را به ورزش ادامه دهیم.

مطالعه‌ای انجام شد که حاکی از آن بود که افراد بالای ۷۵ سال که بازی‌هایی مانند شطرنج بازی می‌کنند کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون