کد خبر: ۲۶۷۳۵
۱۱:۰۰ -۲۷ فروردين ۱۴۰۰
یک کارشناس بازار موبایل تشریح کرد
خرید و فروش در بازار تلفن همراه «چارسو» به عنوان قلب تپنده این صنف در حالی از در‌های پشتی پاساژ در تب و تاب است که خبر‌های خوبی از آینده این بازار به گوش نمی‌رسد؛ زیرا رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران معتقد است افزایش ۶ برابری حقوق ورودی همه کالا‌های دیجیتال به هر حال تاثیر خود را بر بازار موبایل هم می‌گذارد.

کاهش قیمت گوشی موبایل

نشان تجارت - کرونا در حالی همه شهر را به حالت نیمه تعطیل درآورده که بازار «چارسو» و «علاءالدین» به عنوان شاهرگ بازار موبایل در جنب و جوشی زیرزمینی به سر می‌برند؛ زیرا گرچه شبکه توزیع تلفن همراه از کار دست کشیده؛ اما فروشندگان با مراجعه خریداران از در‌های پشتی سعی در تامین بازار و پاسخگویی به مشتریان خود دارند.

زمزمه گرانی موبایل به گوش می‌رسد

یکی از فروشندگان بازار «چارسو» می‌گوید: مسئولان پاساژ اجازه حضور خریداران در پاساژ را نمی‌دهند؛ اما اگر مشتری به ما مراجعه کند از در‌های پشتی آن را به دست مشتری می‌رسانیم.
این فعال بازار با بیان اینکه زمزمه گرانی موبایل به گوش می‌رسد، گفت: اگر تعرفه گمرکی افزایش یابد، هرچند مربوط به گوشی‌های گران قیمت و بالاتر از ۱۵ میلیون تومانی است، اما به هر حال تاثیر تورمی خود را بر کل بازار خواهد داشت.

بلاتکلیفی واردکنندگان با مصوبه تجاری جدید

در همین زمینه رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران با بیان اینکه هر اتفاقی در قیمت دلار و تعرفه گمرکی برای کالا‌ها بیفتد، بر بازار تلفن همراه نیز تاثیرگذار است، گفت: در حال حاضر واردکنندگان به دلیل تعهدی که بابت پرداخت مابه التفاوت تعرفه گمرکی می‌دهند برای فروش کالای خود بلاتکلیف اند، زیرا نمی‌دانند باید این کالا را با چه قیمتی در بازار بفروشند.

مهدی محبی با بیان اینکه اگر واردکنندگان کالای موجود را ارزان بفروشند فردا باید از جیب خود بگذارند، گفت: این در حالی است که اگر آن را گران بفروشند سازمان‌های تعزیرات و حمایت آن‌ها را جریمه می‌کنند.

وی گفت: دولت باید تصمیم گیرد که اگر قرار است این مصوبه اجرا نشود پس از واردکننده تعهد نگیرند و واردکننده بداند که کالای خود را با چه قیمتی بفروشد؛ ولی اینکه معاون اول رئیس جمهوری نامه‌ای می‌نویسد؛ ولی در عین حال گمرک از واردکنندگان تعهد می‌گیرد که مابه التفاوت را بعدا پرداخت کنند، خلاف قانون است.
رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: سال گذشته موبایل در چندین نوبت همزمان با دلار گران شد و به تبع مصرف آن ۳۰ درصد کاهش یافت.

یک گوشی تلفن همراه ساده ۵ میلیون!

محبی ادامه داد: پیش از این گرانی‌ها مردم تا ۴ سال (که عمر مفید تلفن همراه است) از آن استفاده و سپس آن را تعویض می‌کردند؛ اما هم اکنون به دلیل گرانی افسارگسیخته تا ۷ سال از گوشی استفاده می‌کنند، چون گوشی به حدی گران شده که خرید آن به آسانی ممکن نیست.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: قبلا یک گوشی تلفن همراه با بهترین کیفیت ۵ میلیون بود، ولی هم اکنون یک گوشی بسیار معمولی و ساده ۵ میلیون شده است که مردم توان خرید آن را نیز ندارند.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون