کد خبر: ۲۵۶۶۲
۱۸:۵۴ -۰۸ فروردين ۱۴۰۰
محمد مهدی فروردین نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رانت موجود در واردات بیان داشت: عده‌ای بر اساس رانتی که در حوزه‌های مختلف ایجاد کردند می‌کوشند تا واردات جایگزین صادرات شود و این افراد به دنبال حل مشکلات عموم نیستند.

واردات به جای صادرات

نشان تجارت - با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی کشور و سنگ‌اندازی مسئولین در این رابطه گفت: در گام نخست ما باید به ابعاد دیپلماسی اقتصادی بپردازیم و مشکلات در این زمینه را از جلوی پا برداریم.

وی تأکید کرد: همچنین ما باید تعادل لازم را در عرضه و تقاضا محصولات برقرار کنیم و مازاد آن را صادر کنیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: قطعاً وزارتخانه‌های مرتبط باید نقش‌آفرینی مناسبی در عرصه صادرات داشته باشند و بستر‌های لازم را در اجرای این مهم فراهم کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما ظرفیت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی داریم و بسیاری از کشو‌های همسایه تشنه محصولات ما هستند بنابراین باید بستر‌های لازم برای امر صادرات در کشور فراهم شود تا کشاورز ما بتواند بدون دغدغه محصولات خود را صادر کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: متأسفانه دغدغه لازم پیرو امر صادرات در دستگاه‌های اجرایی دیده نمی‌شود و حتی اگر دغدغه هم در بین این مسئولین باشد اراده لازم دیده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: متأسفانه مسئولین تنها تکیه بر امر واردات دارند و این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به رانت موجود در واردات بیان داشت: عده‌ای بر اساس رانتی که در حوزه‌های مختلف ایجاد کردند می‌کوشند تا واردات جایگزین صادرات شود و این افراد به دنبال حل مشکلات عموم نیستند و تنها به منافع خود فکر می‌کنند تا اینکه صادرات در کشور در اولویت قرار گیرد.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون