کد خبر: ۲۱۷۷۳
۰۹:۳۱ -۲۴ دی ۱۳۹۹
سخنگوی هیات مدیره استقلال می‌گوید علت اظهارات بازیکنان این تیم علیه هیات مدیره به خاطر نتیجه داربی بوده است.

حجت نظری

نشان تجارتحجت نظری سخنگو و عضو هیات مدیره استقلال، درباره موضوعات جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: جلسه امروز پیرو تامین منابع مالی بود و تبادل نظر شد که چطور بتوانیم درصد بیشتری از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم. راهکارهایی را پیشنهاد دادند به خصوص آقای خلیل‌زاده که مسئول بخش اقتصادی هیات مدیره هستند. به نظرمان می‌رسد ظرف روزهای باقی مانده این هفته و هفته آینده درصد بیشتری را به بازیکنان پرداخت کنیم.

او درباره خروج هرویه میلیچ از ایران و اینکه آیا قرار است قرارداد طرفین دوستانه فسخ شود، اظهار کرد: ما صبح مطلع شدیم که آقای میلیچ ایران را ترک کردند. به نظرمان می‌رسد که او برنامه‌ای برای خروج از ایران داشته است. این امکان وجود ندارد که دو ساعت بعد از داربی بلیت تهیه کنند و از ایران بروند. به نظرمان اگر او در داربی هم بازی می‌کرد، از ایران می‌رفت. انصافا هم باشگاه تا اینجا تلاش خود را کرده که بخش قابل توجهی از مطالبات او را پرداخت کند. با اطمینان می‌گویم که مبلغ پرداختی به میلیچ بیش از بازیکنان ایرانی است. نمی‌گویم طلبی نداشته اما دریافتی او بیشتر از سایرین بود. ما برای تامین مسکن و اقامت خانواده‌اش در ایران هر گونه همکاری را داشتیم. انتظار داشتیم که او به ایران برگردد.

سخنگوی هیات مدیره استقلال در واکنش به اینکه گفته می شود او به علت عدم دریافت مطالباتش در دو ماه گذشته، می‌تواند قراردادش را فسخ کند، گفت: هنوز از فسخ خبر ندارم اما قبلا هشدار داده بود. ما طبق مستندات به او پاسخ داده بودیم. هنوز فسخی انجام نشده است. الان دقیقا دو ماه است که او مبلغی را نگرفته است. این موضوع نسبت به مطالبات ما به سایر بازیکنان خیلی کمتر است. او هنوز هم فسخ نکرده است. فسخ قرارداد تشریفاتی دارد که بخش اول اطلاع دادن به باشگاه بوده و همچنان آماده همکاری هستیم.

نظری درباره اختلاف محمود فکری با این مربی و نقش این موضوع در خروج میلیچ از ایران یادآور شد: آقای میلیچ دیروز هم در لیست ۲۰ نفره آقای فکری بود. وقتی در لیست حضور دارد، مفهموش این نیست که مربی قصد ندارد از او استفاده کند. به هر دلیل سرمربی صلاح ندیده از این بازیکن استفاده کند و باز هم به این معنی نیست که مربی او را نمی‌خواهد.

عضو هیات مدیره استقلال درباره اینکه آیا شایعه دوپینگ میلیچ در روزهای گذشته موجب جدایی از این بازی بوده گفت: اجازه دهید درباره دوپینگ صحبت نکنم چون تستی گرفته نشده است.

وی در واکنش به این سوال که گفته می‌شود تاکنون ۴۰ میلیارد تومان از اسپانسر تیم گرفته شده اما به نظر می‌رسد فقط ۱۰ میلیارد تومان به بازیکنان این تیم پرداخت شده است گفت: ما پیشتر هم درباره این موضوع صحبت کردیم. مناسفانه به حدی بدهی روی دست باشگاه مانده است که ما عمده پول‌های دریافتی از کارگزار را مجبور شدیم صرف بدهی‌های سابق کنیم. باید با تاسف عرض کنیم که بدهی‌های ما تمام نشده است و بدهی‌های قبلی همچنان برقرار است و متاسفانه برای تسویه تمام بدهی‌ها نیاز به منابع بیشتری داریم. تلاش می‌کنیم با تامین منابع مالی بیشتر، بدهی‌ها و مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم.

نظری درباره هشدار دیاباته به این باشگاه برای پرداخت مطالباتش خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد که شرایط شبیه آقای میلیچ باشد. چیزی که میلیچ برای بهانه خروج از کشور عنوان کرده‌اند، این است که سرمربی به او بازی نمی‌دهد. با این حال آقای دیاباته در بازی‌های اخیر بازی کرده‌اند. همچنان مشکلی برای پرداخت نداریم و می‌خواهیم مطالبات او را پرداخت کنیم.

وی درباره اظهارات وریا غفوری علیه هیات مدیره مبنی بر اینکه انتظار پاداش ندارند و دنبال مطالبات عقب افتاده خود هستند گفت: طبیعتا تلاش می‌کنیم قراردادها را هم پرداخت کنیم اما واقعیت این است که این یک عرف در فوتبال ما است که همیشه برای بردها و بازی‌های حساس باشگاه‌ها پاداشی را در نظر می‌گیرند. طبیعی است که وقتی نتیجه مطلوب گرفته نشود، خیلی وقت‌ها افراد تلاش می‌کنند که مطالبی را مطرح کنند و از بار روانی کاسته شود. همه ما بعد از نتیجه بازی ناراحت بودیم و طبیعی است که در آن وضعیت وقتی از بازیکن سوالی می‌شود، این مطالب را می‌گوید.

عضو هیات مدیره استقلال شایعه اعلام بی‌نیازی به میلیچ از سوی محمود فکری به باشگاه را قویا رد کرد و در واکنش به اظهارات بازیکنان مبنی بر اینکه هیات مدیره تیم را رها کرده است گفت: اینکه هیات مدیره و مدیران باشگاه را رها کرده‌اند، کم لطفی است. در چند ماه اخیر به حدی با مشکلات مختلف مواجه بودیم که باید تلاش می‌کردیم این موارد را رفع کنیم. ما با بدهی بسیار سنگینی برای تسویه طلب آقای شفر و باشگاه پاختاکور مواجه بودیم که نمی‌توانستیم از بازیکنان جدید استفاده کنیم و نمی‌توانستیم مجوز حرفه‌ای را بگیریم. البته این مجوز در شرف صدور است ولی از طرف ما کارها انجام شده است. بسیاری از این مشکلات حاصل کم کاری ما نیست. میراثی است که به ما رسیده و باید تلاش کنیم وضع موجود را حفظ کنیم و گذشته را پوشش دهیم و بدهی‌ها را پرداخت کنیم. تلاش کردیم درصدی از مطالبات را پرداخت کنم و هیچ بازیکنی کمتر از ۱۰ درصد نگرفته است و برخی از بازیکنان ۳۰ درصد از مطالبات خود را گرفته‌اند.

او در واکنش به اینکه شاید بازیکنان پرداختی‌های فصل جاری را به حساب مطالبات فصل گذشته تلقی کرده‌اند اظهار کرد: خیر بعضی از بازیکنان ما بیش از ۳۰ درصد دریافت کرده اند. تفاوت‌هایی در برخی از پرداخت‌ها وجود داشته که اجازه دهید درباره علت این موضوع صحبت نکنم. همه ما می‌دانیم داربی بازی مهمی است. ما سال‌های قبل هم داشتیم که بازیکنان دریافتی زیادی نداشتند اما آنچنان با تعصب بازی می‌کردند که پرداخت حقوق مسئله مهمی نبود. به نظرم درباره داربی توجیه عدم دریافت مطالبات شاید خیلی خوب نباشد. هر چند که این طلب از سوی بازیکنان وجود دارد و ما هم موکلف به پرداخت هستیم و حتما هم به تعهدات خودمان عمل می‌کنیم. اگر نتوانستیم درصد بیشتری پرداخت کنیم، به خاطر بدهی‌های گذشته بود. تلاش می‌کنیم به این تعهدات عمل کنیم.

نظری درباره اظهارات مهدی عبدیان مبنی بر اینکه از عملکرد فنی تیم راضی نیست گفت: به نظرم جمله‌ای که گفتند اینطور نبود. خبرنگار از او سوال می‌کند از بازی راضی است و او درباره بازی نظر خود را بیان کرد. چیزی که من شنیدم مانند جمله شما نیست.

او درباره اعتقاد محمود فکری به نادیده گرفتن خطای پنالتی وحید امیری توسط داور گفت: من که کارشناس داوری نیستم اما به عنوان یک هوادار وقتی به آن صحنه نگاه می‌کنم، شاید یک زمانی درباره بازی‌های خارجی عزیزان نگاه متفاوتی داشته باشند و کارشناسان این صحنه را خطای هند بدانند. وقتی بازی داخلی می‌شود و طرف مقابل یک تیم مشخص است، قضاوت‌ها تا حدی متفاوت می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون