کد خبر: ۱۹۶۷۳
۰۸:۴۴ -۲۸ آبان ۱۳۹۹
کتاب «تئاتر» قرار است بهمن ماه در بازار کتاب پخش شود، این نویسنده که درباره مذاکره با ناشران مختلف طی این مدت ، عنوان کرد در نهایت با انتشارات خوبی به توافق رسیده که بصورت تخصصی سال ها چاپ کتاب های هنر را عهده دار بوده و قرار است دو ماه دیگر به نشر برسد.

نشان تجارت - حسن پورگل محمدی از هنرمندان عرصه تئاتر و عضو انجمن مدرسان خانه تئاتر و موسس آکادمی هنر دراما دارای مدرک دکتری نمایش و پژوهشگر و محقق سایکودرام عنوان کرد نزدیک ۵ ماه به نوشتن و ۶ ماه به پژوهش، تحقیق و رصد هنرهای نمایشی تئاتر پرداخته و تا دوماه دیگر پژوهش در این زمینه  ادامه دارد.

کتاب «تئاتر» در ۸ گام نوشته می شود که فصل های ذیل است:

۱- تئاتر کودک و نوجوان
۲- تئاتر آیینی و سنتی
۳- تئاتر صحنه ای ایران
۴- تئاتر صحنه ای جهان
۵- سبک شناسی تئاتر
۶- فلسفه و تئاتر
۷- تئاتر خیابانی, محیطی, میدانی
۸- روان شناسی و جامعه شناسی نمایش

این‌کتاب دربرگیرنده تجربیات، درس‌نوشته‌ها و در بخش‌هایی گردآوری‌هایی از تألیفات و ترجمه‌هایی درباره هنر تئاتر است. نویسنده این‌کتاب تلاش کرده تولد تئاتر و نمایش را در بستر روان ، جامعه و تاریخ نشان داده و سپس به نقد این هنر در دهه و سده‌های اخیر برسد.

نمایش، نقش عناصر نمایشی گونه‌های نمایشی، نمایش و انواع آن در ایران و جهان، سبک‌های هنری-نمایشی، نقد و تعریف آن از نگاه جامعه شناس و روان شناسان، نقد خود نویسنده از نگاه سایکو و پسیکودرام تئاتر عناوین اصلی این‌کتاب هستند.

این کتاب برای آشنایی خانواده ، جامعه ی دانشجو و دانش آموزان است تا به هنر نمایش درست و بهتر دست پیدا کنند و الگوی مناسب آن ها تئاتر باشد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون