کد خبر: ۱۶۸۰۲
۱۹:۳۴ -۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

بررسی صحنه مورد اعتراض قلعه‌نویی؛ پنالتی بود؟

یکی از صحنه‌های مورد اعتراض قلعه‌نویی پس از بازی با استقلال، لحظه‌ای بود که مرتضی تبریزی در محوطه جریمه آبی‌ها روی زمین افتاد.
ورزش و جوان- قلعه‌نویی بعد از پایان بازی با استقلال از یک پنالتی گمشده صحبت می‌کرد. بسیاری از اشتباهات داوری بازی واضح بود اما صحنه‌ پنالتی ذوب‌آهن، ادعایی بود که درستی یا غلطی آن نیاز به بررسی دقیق‌تر بازی داشت. با مرور ۹۰ دقیقه می‌توان متوجه شد که منظور سرمربی ذوب‌آهن احتمالا دقیقه ۲۷ بازی بوده است. جایی که محمدرضا حسینی توپ را از جناح راست سانتر می‌کند و مهاجم ذوب‌آهن قبل از این که بتواند به توپ ضربه بزند توسط مدافع استقلال سرنگون می‌شود.

قضاوت این صحنه از روی تصاویر تلویزیونی کار سختی است. سیف‌الله پور، کارشناس داوری در این مورد به سایت نود گفت: «در تصاویر تلویزیونی تصویری از پشت دروازه وجود ندارد که بسیار واضح باشد اما به نظر من آن چیزی که در محوطه جریمه استقلال اتفاق می‌افتد پنالتی است. مدافع استقلال کاری به توپ ندارد و مهاجمی که آماده ضربه زدن به توپ است سرنگون می‌شود و این روال عادی وقوع یک پنالتی است. این هم یکی از اشتباهات داور بازی بود و به نظر من بزرگترین اشتباه آن جایی رخ داده است که یک داور کوچک را برای بازی بزرگ انتخاب کرده‌اند. او از همان دقیقه یک نشان داد که در داوری‌اش نوسان دارد و از کاریزمای لازم هم برخوردار نیست.»

 منبع: نود

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون