کد خبر: ۱۵۷۶۱
۱۵:۱۹ -۱۹ فروردين ۱۳۹۷
در تماسی که مسئولان فدراسیون بسکتبال ایران با مقامات جهانی داشتند، دلیل غیبت تیم 3 نفره مردان و بانوان در المپیک جوانان بوینس‌آیرس مشخص شد.

ورزش و جوان- سایت بازی‌های المپیک جوانان روز پنجشنبه بعد از آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال در ماده 3 نفره 40 تیم حاضر در المپیک 2018 بوینس‌آیرس را معرفی کرد.

با توجه به اینکه تیم ملی زنان و مردان ایران در بین 20 تیم برتر رنکینگ جهانی نبود، شانس حضور در المپیک جوانان را از دست داد.

براساس اعلام سایت بازی‌های المپیک بوینس‌آیرس، تیم‌های زنان آمریکا و مردان بلژیک بعد از قهرمانی در رقابت‌های زیر 18 سال جهان شانس حضور در المپیک جوانان را کسب کردند. 7 کشور نیز با کسب سهمیه توانستند جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کنند و سایر کشورهای شرکت‌کننده نیز در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی در روز پنجشنبه به المپیک راه یافتند. براین اساس تیم ملی ایران در بخش مردان و زنان در رقابت‌های المپیک جوانان غایب خواهد بود.

نکته قابل تامل این است که کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بسکتبال از آنها خواسته تا اسامی بازیکنان را برای المپیک بوینس‌آیرس ارسال کند در حالی که مسئولان فدراسیون بسکتبال کشورمان روز گذشته از طریق فیبا متوجه شده‌اند تیمی در المپیک نخواهند داشت.

بعد از استعلام ایران از فدراسیون جهانی مشخص شد رنکینگ جهانی ملاک بوده و با توجه به اینکه ایران در رده سنی زیر 18 سال در بین 20 تیم برتر جهان نیست نمی‌تواند در این بازی‌ها حضور داشته باشد.

فریده شجاعی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در این باره به فارس گفت: ما روز گذشته با فدراسیون جهانی صحبت کردیم. آنها به ما گفتند در بخش بانوان رنکینگ ما 28 بوده و فقط 20 می‌توانستند در المپیک شرکت کنند. از طرفی رنکینگ جوانان با تیم بزرگسالان متفاوت است. این در حالی است که از ما کمیته نامه داریم تا اسامی را بفرستیم. با کمیته ملی المپیک تماس گرفتیم که گفتند اطلاعی ندارند. از ما خواستند امروز به کمیته برویم تا ببینیم دلیل این موضوع چه بوده است.

نکته جالب اینجاست که روز گذشته کمیته بانوان فدراسیون بسکتبال در حال برنامه‌ریزی برای انتخاب تیم ملی بانوان بوده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون