کد خبر: ۱۳۵۳۹
۲۱:۰۹ -۲۴ دی ۱۳۹۶
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام اعزام‌های غیرقانونی را مشکل کنونی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دانست و گفت: تمام اعزام‌های قانونی باید از راه قانونی و شورای برون مرزی باشد و هر اعزامی بدون مجوز شورای برون مرزی از نظر فدراسیون غیرقانونی است و اعتباری ندارد.
ورزش و جوان- ناصر پورعلی‌فرد در سفر به شهرکرد و در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بیش از 200 هزار ورزشکار سازمان یافته مرد و نزدیک به 45 هزار زن دارای بیمه ورزشی در این رشته فعال هستند.

وی اعزام‌های غیرقانونی را مشکل کنونی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دانست و عنوان کرد: تمام اعزام‌های قانونی باید از راه قانونی و شورای برون مرزی باشد و هر اعزامی بدون مجوز شورای برون مرزی یک حرکت توریستی محسوب می‌شود و مدال‌های کسب شده نیز از نظر فدراسیون غیزقانونی است و اعتباری ندارد.

رئیس فدراسیون پرورش اندام با اشاره به افزایش 14 درصدی اعتبار فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: نباید به اعتبارات متکی بود که در همین راستا تلاش می‌شود برنامه‌ها توسط فدراسیون و هیأت‌های ورزشی با مدیریت هزینه اجرا شوند.

پورعلی‌فرد همچنین در خصوص توزیع مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌ها، گفت: فدراسیون در سطح کشور مبنا را بر اطلاع‌رسانی گذاشته است تا خانواده‌ها با خیال راحت فرزندان خود را به باشگاه‌های فعال در زمینه بدنسازی و پرورش اندام بفرستند تا علاوه بر برخورداری از سلامت اجتماعی از سلامت جسمی نیز برخوردار شوند.

وی ادامه داد: اگر در باشگاه‌ها کارشناس و پزشک تغذیه مستقر باشد تنها می‌تواند از برندی که مورد تایید وزارت بهداشت است، استفاده کند در غیر این صورت هرگونه توزیع و فروش مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌ها ممنوع است.

پورعلی‌فرد در خصوص اینکه چند باشگاه متخلف در توزیع مکمل‌های غیرمجاز در سال جاری  شناسایی شده اند، تصریح کرد: مسئله نظارت بر امور باشگاه‌ها بر عهده اداره بازرسی و نظارت امور باشگاه‌ها است و اگر از این طریق متخلفی به فدراسیون معرفی شود، قطعا این افراد به دستگاه نظارتی مربوطه برای پیگیری فرستاده خواهند شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون