کد خبر: ۱۲۵
۱۲:۲۴ -۲۸ بهمن ۱۳۹۵
میشائیل بالاک مردی در قلب آلمان‌ها
رودی فولر در وصف میشائیل بالاک می گوید: "او بازیکنی سرنوشت ساز و کاملا در خدمت تیم بود. به طوری که مورد تحسین و تمجید تمامی کشور آلمان بود".
ورزش و جوان- رودی فولر در وصف میشائیل بالاک می گوید: "او بازیکنی سرنوشت ساز و کاملا در خدمت تیم بود. به طوری که مورد تحسین و تمجید تمامی کشور آلمان بود".
ادای احترام رودی فولر به میشائیل بالاک بسیار گرم و به حق بود و پیش بینی او در مورد دیدار نیمه نهایی مقابل کره جنوبی درست از آب در آمد. آلمان با یک تیم یکدست و متحد و درخشش بالاک توانست میزبان این رقابت ها را که به شدت مورد حمایت داوران قرار داشت را شکست دهد.
اما رودی فولر توسط کارشناسان هموطن خود مورد انتقاد قرار گرفت چرا که آن ها معتقد بودند که آلمان در دقایق ابتدایی بسیار محتاط بازی کرد. رودی فولر در مورد آن دیدار حساس و سرنوشت ساز می گوید: به بالاک تذکر داده بودم که یک کارت زرد دارد و در صورت دریافت کارت زرد دیگر، حساس ترین رقابت تاریخ زندگی خود را از دست خواهد داد و او نیز بسیار مراقب بود تا کارت نگیرد اما در آن صحنه کره جنوبی موقعیت خوبی را برای گلزنی داشت و بالاک مجور شد که بازیکن کره جنوبی را متوقف کند چرا که اگر آن موقعیت تبدیل به گل می شد شرایط کاملا متفاوت می شد و باید به احترام بالاک کلاه از سر برداشت که خود را فدا کرد تا آلمان فینال را از دست ندهد او چهره غم زده آن شب بود.

او اولین بازیکنی بود که من با چشمان خود دیدم که بعد از پایان بازی بسیار غمگین بود و در رختکن تیم به شدت گریه می کرد. من به عنوان مربی تیم به او دلداری دادم اما نداشتن او در دیدار فینال، مصیبت بزرگی برای ما بود چرا که او قلب تیم ملی آلمان بود.

رودی فولر تنها کسی نیست که از احساسات خود در مورد بالاک صحبت می کند. حتی اورس مایر داور دیدار آلمان – کره جنوبی که کارت زرد را به بالاک داد تا از دیدار فینال محروم شود، اینگونه در مورد او سخن می گوید: "از کودکی هوادار تیم ملی آلمان بودم، روزی که به من اعلام کردند که باید دیدار آلمان و کره جنوبی را قضاوت کنم، چندین مرتبه خواستم لیست بازیکنانی که یک کارت زرد دارند را نگاه کنم اما با خود گفتم ممکن است در قضاوتم تاثیر داشته باشد به همین جهت از انجام این کار امتناع کردم. حقیقتا برای بالاک متاسفم که فینال را از دست داد".

رودی فولر در ادامه در مورد اسطوره بدشانس فوتبال آلمان می گوید: "افتخارات بالاک را کمتر بازیکنی می تواند بدست بیاورد".

محرومیت ستاره خط میانی آلمان، تا حدود زیادی سبب شد تا قوانین فیفا تغییر کند و فیفا از آن پس تصمیم گرفت کارت های زرد را تا مرحله یک چهار نهایی حذف کند و این قانون از سال 2010 اجرا شد و این فقط کمی از دردهای بالاک را تسکین داد. او در مورد شرایط روحی خودش پس از دریافت کارت زرد و محرومیت از فینال جام جهانی اینچنین می گوید: "بسیار تلخ بود، حسی که نتوانستم در بزرگترین بازی زندگی ام شرکت داشته باشم. موقعیت خطرناکی بود، آنها تعدادشان از ما بیشتر بود و من مجبور شددم آن خطا را مرتکب شوم. آن اولین خطای من در آن بازی بود. من می دانستم که چه تبعاتی برای من خواهد داشت اما مجبور شدم آن خطا را انجام دهم تا از دریافت گل جلوگیری کنم. نه تنها رویای من برای بازی در فینال از بین رفت بلکه غم انگیزترین قسمت قضیه اینجاست که این تلخ ترین اتفاقی است که می تواند برای هر فوتبالیستی اتفاق بیفتد که به فینال جام جهانی برسد اما نتواند در فینال به میدان برود".

به هر حال، آنچه مسلم بود این بود که من فقط می توانستم برای هم تیمی هایم آروزی پیروزی کنم. حقیقت این بود که در میدان حضور نداشتم اما قلب و روحم در میدان بود. به جرات می توانم بگویم قبل از شروع مسابقات، هیچکس روی ما حساب نمی کرد اما اکنون ما در فینال بودیم و این برای ما بسیار شیرین بود که ثابت کنیم آن ها در اشتباه بوده اند.

حق با بالاک بود. کمتر کسی روی این تیم آلمان حسابی باز کرده بود اما تیم رودی فولر قابل ستایش بود. به جز اولیور کان و بالاک، ستاره ای در تیم ملی آلمان دیده نمی شد. در حقیقت درخشش خیره کننده این دو بازیکن، آلمان را به این مرحله رسانده بود و اکنون کاملا واضح بود که پر کردن جای میشائیل بالاک برای رودی فولر غیرممکن بود زیرا بالاک بازیکنی بود که می توانست شرایط تیم را تغییر دهد اما اکنون او را در اختیار نداشت.
 
در نهایت با درخشش رونالدو و غیبت بالاک، آلمان آن دیدار را از دست داد و بالاک ناامیدترین و ناکام ترین تماشاگر این دیدار بود. اما طرفداران فوتبال در آلمان همچنان فداکاری و مهارت میشائیل بالاک که به آن ها کمک کرد تا تیم ملی آلمان به فینال برسد را فراموش نکرده اند.

مترجم: محمود ظهوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون