کد خبر: ۱۲۱۵۱
۱۸:۰۴ -۰۶ آذر ۱۳۹۶
دو تن از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
امروز فوتبال ما در جهت وحدت و گسترش ادب و اخلاق نبوده و کارنامه خوبی در این راستا نداشته است. ورزش در کشور ما باید به محل درآمد تبدیل شود نه آنکه درآمدی از کشور را به خود اختصاص دهد و اگر این اتفاق افتاد یعنی مدیریت با اشکال توام بوده است.
ورزش و جوان- پس از ضرب الاجل AFC برای تسویه بدهی نمایندگان ایران برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا، وزارت ورزش و جوانان مجبور شد تا بدهی چند ده میلیاردی این دو باشگاه که ریشه در دو دهه اخیر داشت را پرداخت کند تا هواداران سرخابی‌ها همچنان شاهد حضور تیم‌هایشان در آسیا باشند. پس از این تسویه حساب‌های مالی، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوان عنوان کرد که این حرکت یک وظیفه ملی بود. در همین راستا به سراغ دو تن از نمایندگان مجلس رفتیم تا از نظرات آن‌ها باخبر شویم.

حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان در همین رابطه به خبرنگار ورزش و جوان گفت: ورزش از آن جهت اهمیت دارد که اخلاق نیکو را در جامعه توسعه دهد. مثلا وقتی جهان پهلوان تختی می‌رفت و به مستضعفین کمک می‌کرد، علاقه‌مندان به او همین روش و منش را در پیش می‌گرفتند. یا وقتی می‌دید حریفش دچار مشکل و آسیب دیدگی است تلاش می‌کرد که به آن نقطه از آسیب دیدگی رقیبش فشار نیاورد. کسی که هوادار تختی بود روی به کارهای غیرمتعارف نمی‌آورد. پس می‌بینیم که ورزش می‌تواند از چه جایگاه بالایی برخوردار باشد.

حال باید دید که فوتبال باشگاهی ما در این سال‌ها چه نقشی را در جامعه ایفا کرده است. امروز فوتبال ما در جهت وحدت و گسترش ادب و اخلاق نبوده و کارنامه خوبی در این راستا نداشته است. ورزش در کشور ما باید به محل درآمد تبدیل شود نه آنکه درآمدی از کشور را به خود اختصاص دهد و اگر این اتفاق افتاد یعنی مدیریت با اشکال توام بوده است.

با کمی اندیشه و نگاهی به گذشته خواهیم دید که متاسفانه ورزش و مخصوصا فوتبال در کشور ما در راستای گسترس اخلاق و درآمدزایی نبوده است پس نمی‌شود که به این راحتی میلیاردها تومان بدهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را که ریشه در سوءمدیریت داشته است را پرداخت کرد.

من با این تصمیم وزیر ورزش و جوانان که بدهی‌ها را پرداخت کنیم که سهمیه نمایندگان ایران در آسیا حفظ شود، مخالفم. ورزش اگر محبوب باشد درآمدزا می‌شود و ورزش ورشکسته را نمی‌توان دارای محبوبیت دانست. نه تنها باشگاه استقلال و پرسپولیس که حتی یک ریال کمک به دیگر باشگاه‌ها از بیت‌المال قابل قبول نیست. من اگر جای وزیر ورزش بودم به هیچ هنوان بدهی دو دهه اخیر این دو باشگاه را پرداخت نمی‌کردم حتی به قیمت آنکه از آسیا حذف شوند زیرا معتقدم یک بار حذف از آسیا ارزش این را دارد که مدیران این دو باشگاه برای همیشه به خودشان بیایند و عملکردی را از خود ارائه دهند که مدیران پس از آن‌ها هم ادامه دهنده آن مسیر باشند.

محمود صادقی، نماینده تهران درباره اظهارنظر اخیر وزیر ورزش و جوانان در رابطه با پرداخت بدهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به خبرنگار ما گفت: به نظر من بهتر است وزیر ورزش و جوانان به وظیفه قانونی خود که کمک به روند خصوصی سازی این دو باشگاه است عمل کند تا اینکه بدهی این باشگاه‌ها را از بیت‌المال تقبل کند و بگوید این یک وظیفه ملی است.

کار استقلال و پرسپولیس نباید به ضرب الاجل آسیا می‌افتاد که حالا بخواهیم اینقدر سریع دنبال تامین منابع برای حل و فصل بدهی باشگاه‌ها باشیم. در ایران بسیاری از کارها دقیقه نودی شده و این کار به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

من اگر جای وزیر ورزش و جوانان بودم برای رفع بدهی سرخابی‌ها از بیت‌المال برداشت نمی‌کردم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون