کد خبر: ۱۲۰۱۹
۱۰:۲۴ -۰۲ آذر ۱۳۹۶
علی ابراهیمی نماینده شازند در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
علی ابراهیمی
ورزش و جوان- علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا پرخاشگری در بین جوانان بیش از گذشته شده است گفت: متاسفانه در جامعه و در رابطه با برخی شاخص‌های اخلاقی مخصوصا در حوزه جوانان دچار تنزل شده‌ایم. در حال حاضر بسیار مشاهده می‌کنیم که احترام متقابل و حرمت‌ها جای خود را به خصوصیات غیراخلاقی داده است؛ البته باید توجه داشت که این اتفاق نامبارک ریشه در فضای عمومی جامعه دارد. وقتی جوانان ایران از آینده خود خبر ندارند و هر روز سردرگم‌تر از دیروز می‌شوند و از طرفی، مراکز تفریحی و سرگرمی هم آنطور که باید و شاید وجود ندارد نتیجه‌ای جز افسردگی و یا پرخاشگری حاصل نمی‌شود.

دامنه عصبانیت و رفتارهای غیرشایسته در دهه‌های اخیر گریبان بسیاری از خانواده‌ها را هم گرفته است و با نگاهی به آمار ارائه شده می‌بینیم که طلاق با چه شیب تندی در حال رشد است.

هرچند مسائل اقتصادی یکی از دلایل اصلی بی‌ثباتی در کشور است اما نبود و یا کمبود آموزش‌های اخلاقی از دیگر عوامل موثر در این موضوع است. بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا روی آموزش حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و امروز هم اثرات این سرمایه‌گذاری خود را دیده‌اند و انتظار است متولیان امر مخصوصا در حوزه فرهنگی روی آموزش گام به گام مردم، علی‌الخصوص جوانان با حوصله کار کنند تا روند بی‌اخلاقی‌های جامعه به حداقل برسد.

نهادهای فرهنگی کشور باید منسجم‌تر از گذشته وارد میدان شوند زیرا اگر قرار باشد این موازی کاری ادامه داشته باشد جامعه سردرگم‌تر می‌شود. با وجود پیشینه تاریخی و مذهبی که در ایران وجود دارد بهتر است موضوعات اخلاقی از یک چارچوب اصلی و هدایتگر ویژه‌ای برخوردار باشد.

یکی از آمارهای نگران کننده سال‌های اخیر، میزان پرخاشگری در بین دختران ایرانی است. به نظر می‌رسد بالا رفتن سن ازدواج و تامین نشدن نیازهای عاطفی، یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که بر جسم و روح این قشر تاثیر زیادی گذاشته است. من خیلی با تفکیک مشکلات دختران و پسران در این بُعد موافق نیستم و معتقدم باید یک فضای همکاری مشترک و سالمی را بین دختران و پسران جامعه ایجاد کرد تا با آموزش‌های مدون شده، گام‌های موثری در جهت بهبود شاخص‌های اخلاقی برداریم.

به نظر می‌رسد اگر دولتمردان ما کمی بیشتر به اقتصاد و ایجاد شغل توجه کنند بسیاری از این مشکلات به خودی خود حل می‌شود. اقتصاد جوانان و یا خانواده‌ها همه ابعاد زندگی آن‌ها نیست ولی باید قبول کنیم اگر فردی از داشتن یک شغل و کار فیزیکی محروم باشد مشکلات زیادی به سمت او سرازیر خواهد شد. امیدوارم تمام قوای کشور با تعامل بیشتر، بستری را آماده کنند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد و بالندگی جوانان در این مرز و بوم باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون