کد خبر: ۹۴
۱۴:۰۸ -۲۲ بهمن ۱۳۹۵
پدیده‌ای به معنای واقعی

رونالدو، مهاجمی دوست داشتنی

رونالدو در جام جهانی 1998 عملکرد خیره کننده ای داشت اما هنگامی که از هنرنمایی های او در این جام یاد می شود، تنها یک نکته به ذهن هواداران فوتبال خطور می کند و آن اینست که علت وخامت ناگهانی وضع بدنی او دقیقا قبل از مسابقه فینال چه بود.
ورزش و جوان- رونالدو در جام جهانی 1998 عملکرد خیره کننده ای داشت اما هنگامی که از هنرنمایی های او در این جام یاد می شود، تنها یک نکته به ذهن هواداران فوتبال خطور می کند و آن اینست که علت وخامت ناگهانی وضع بدنی او دقیقا قبل از مسابقه فینال چه بود.

وابستگی تیم ملی برزیل به ساق های رونالدو آنقدر زیاد بود که همین مسئله شیرازه آن ها را از هم پاشاند و سبب شد در آن دیدار حساس به سختی شکست بخورند.

رونالدو در مورد وخامت ناگهانی وضع جسمانی خود اینچنین می گوید: بلافاصه بعد از صرف نهار دچار تشنج شدیدی شدم، و هوشیاری خود را برای چند دقیقه از دست دادم. اما هنوز دلیل آن را نمی دانم. هیچکس نمی داند چه اتفاقی برای من افتاد. اما تنها چیزی که می دانم اینست که در طول جام فشار زیادی را تحمل کردم.

اما زیاد شک برانگیز نیست اگر رونالدو به خاطر مسئولیت سنگینی که در تیم داشت و انتظارات از او بالا بود دچار این حالت شده باشد. از همه مهمتر اینکه او در سال گذشته توانسته بود بهترین بازیکن سال جهان شود و می خواست این عنوان را در سال جاری نیز تکرار کند در حالی که در بازی نهایی حضوری کم فروغ داشت. با این وجود او توپ طلای آدیداس که به بهترین بازیکن جام جهانی می رسد را با اختلاف فراروان از آن خود کرد.
 
گل هایی که او در این تورنمنت به ثمر رساند سبب شد او بازیکن برجسته این جام باشد. اما زیباترین مصاف برزیل در این جام به دیدار این تیم در نیمه نهایی این رقابت ها و با تیم ملی هلند برمی گردد. او توانست دیوار دفاعی هلند را بشکند و با سرعت، قدرت و تکنیک مثال زدنی خود مدافعینی که در تعقیب او بودند را از رده خارج کند و در نهایت ادوین ون‌درسار را مغلوب کند که البته به ثمر رساندن اینگونه گل ها از ویژگی های این پدیده کم نظیر دنیای فوتبال بود.

ریوالدو که خود بازیکنی برجسته به شمار می رود در مورد همبازی بودن با رونالدو اینچنین می گوید: بازی کردن در کنار رونالدو بسیار آسان بود. او می دانست من چگونه بازی می کنم،  و من نیز می دانستم او در چه نقطه ای جایگیری می کند. او در پیدا کردن موقعیت مناسب خبره بود به خصوص در محوطه جریمه همیشه در بهترین موقعیت قرار می گرفت.

در هر حال، برزیل در دیدار نهایی که به دلیل حادثه ناگواری که قبل از مسابقه برای رونالدو پیش آمد به سختی از فرانسه میزبان شکست خورد، حادثه ای که نه علت دقیق آن مشخص شد و نه هرگز فراموش خواهد شد.

مترجم: محمود ظهوری
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون