کد خبر: ۸۶۴۷
۲۰:۰۲ -۰۳ شهريور ۱۳۹۶
فخری:
مدیر فنی تیم شمشیر بازی دختران دانشجو گفت: این شمشیربازان امروز در برابر یکی از بهترین‌های این دوره مردانه و تا آخرین لحظه جنگیدند و با امتیازی بسیار بالا بازی را واگذار کردند.
ورزش و جوان- پیمان فخری ادامه گفت: این دختران شمشیرباز خیلی کم تجربه هستند اما به شما اطمینان می‌دهم همان‌طور که یک روز پسران دیگر مقابل این تیم‌ها شکست نخوردند و حالا از مدعیان هستند تیم دختران نیز بزودی امتیازات بالایی کسب کرده و برای ایستادن در راس سکو می‌جنگد.
او ادامه داد: امروز دختران شمشیرباز ایران زنگ خطری را برای شمشیربازان جهان به صدا در آوردند زیرا در انفرادی هم نجمه سازنچیان در یک شانزدهم در برابر نماینده ملی‌پوش روسیه با نتیجه ۱۴ بر ۱۵ بازی را واگذار کرد.
به گفته فخری تیمی که نماینده دانشجویان ایران امروز نتیجه را به آنان واگذار کرد سال گذشته عنوان نایب قهرمانی جام جهانی تونس را کسب کرده و بازیکن اصلی و ملی پوش لهستان "واتور" نیز چند ماه گذشته عنوان قهرمانی اروپا را به نام خود ثبت کرده است.
مدیر فنی تیم شمشیربازی دختران تصریح کرد: همین‌قدر که این شمشیربازان به خود باوری رسیده و نقاط ضعف و قوت خود را شناختند برای آنان و ما کافی است و انتظار بیش‌تری از آنان در حال حاضر نیست.
این مربی شمشیربازی اضافه کرد: کارهای خوبی برای شمشیربازی دختران از سوی فدراسیون آغاز شده که البته کافی نیست اما به اندازه بضاعت فدراسیون است و قطعا اگر اعتبارات فدراسیون و امکانات این رشته افزایش یابد بیشتر و بهتر به این رشته توجه می شود و ارتقا آنان تسریع می شود.
فخری با قدر دانی از فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی گفت: این حرکت و باور دختران و اعزام آنان به چین تایپه گامی موثر در ارتقا شمشیربازی زنان بود ضمن اینکه نشان از تغییر در نگاه مدیران ورزشی است.
وی افزود : در حال حاضر سهم ورزش زنان کمتر از مردان است و سهم دختران شمشیر بازی هم از این قاعده مستثنی نیست. اما امیدوارم بزودی و با تغییر نگاه ورزشی این وضعیت نیز تغییر کند.
با انجام رقابت‌های تیمی سمشیربازی دختران در اسلحه سابر کار ورزشکاران شمشیر باز دانشجوی ایران با کسب دو مدال برنز انفرادی و یک مدال نقره تیمی در این دوره یونیورسیاد دانشجویان پایان یافت.
بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۲۸ مردادماه آغاز شده و چهارشنبه (هشتم شهریورماه) پایان می‌یابد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون