کد خبر: ۵۵۷۸۳
۰۹:۲۴ -۰۳ مهر ۱۴۰۳
نشان تجارت گزارش می‌دهد

بورس کاشی و سرامیک در تهران کجاست؟

در واقع یکی از راه‌های ساده و ارزان برای تغییر شکل ظاهری منزل و ادارات، انتخاب کاشی و سرامیک مناسب برای هر فضایی است. در استان تهران، مراکز و خیابان‌هایی وجود دارند که مخصوص فروش کاشی و سرامیک هستند که موجب می‌شود انتخاب مناسبی برای خرید داشته باشید.

بورس کاشی و سرامیک در تهران کجاست؟

نشان تجارت - علی استرابی آشتیانی: اگر قصد دارید خانه و یا محل کارتان را تعمیر و یا بهسازی کنید و به دنبال کاشی و سرامیک ارزان و با کیفیت هستید تا بتوانید در متراژ مورد نظر، محصولی مرغوب و درجه یک تهیه کنید، نیازمند این هستید که در ابتدا اطلاعات جامعی در ارتباط با کاشی و سرامیک پیدا کنید و سپس با مراکز خرید کاشی و سرامیک در تهران آشنا شوید.

در واقع یکی از راه‌های ساده و ارزان برای تغییر شکل ظاهری منزل و ادارات، انتخاب کاشی و سرامیک مناسب برای هر فضایی است. در استان تهران، مراکز و خیابان‌هایی وجود دارند که مخصوص فروش کاشی و سرامیک هستند که موجب می‌شود انتخاب مناسبی برای خرید داشته باشید.

تفاوت کاشی با سرامیک

کاشی: قطعه سفالی که لعاب و قسمت رویی آن ماده‌ای شیشه‌ای است. کاشی به دلیل ظرافت بیشتر و وزن پرس کمتر، استحکام کمتر دارد و فقط می‌تواند در بدنه کار شود و به هیچ وجه از آن برای کف استفاده نمی‌شود، پس اگر شما دنبال پوشش برای دیوار هستید باید در هنگام خرید بگویید «کاشی» یا «کاشی بدنه» لازم دارید. 

سرامیک: قطعه سفالی که لعاب روی آن از جنس سرامیک باشد. سرامیک به دلیل پرس سنگین‌تر و سطح استحکام بالا در کف کار می‌شود. حتی در بازار به سرامیک «کاشی کف» گفته می‌شود، البته برای دیوار هم قابل استفاده است، به علت جذب پایین آب برای مکان‌هایی که با آب و رطوبت در تماس هستند، مناسب است؛ همچنین دوام و عمر طولانی دارند. پس اگر شما دنبال پوشش برای کف هستید باید در هنگام خرید بگوید «سرامیک» یا «کاشی کف» لازم دارید.

معیار‌های خرید کاشی و سرامیک

تفاوت اصلی بین کاشی‌های ضخامت، مقاومت در برابر لغزش، جذب آب، مقاومت در برابر خراش، مقاومت در برابر لکه هستند. به طور مثال جذب آب سرامیک خیلی کمتر از کاشی است و برای مکان‌هایی که با آب و رطوبت در تماس هستند، مناسبند. در زیر تعدادی از این عوامل توضیح داده شده است.

درجه کاشی: تا حالا شنیده‌اید که می‌گویند فلان سرامیک درجه یک بوده و دیگری درجه دو و سه است؟ در واقع اولین نکته مهمی که باید به آن توجه کنید درجه بندی سرامیک‌ها هستند، هرچه درجه کیفیت سرامیک پایین‌تر باشد قیمت پایین‌تری نیز خواهند داشت. سرامیک‌هایی که برای کف استفاده می‌شوند، عموماً باید از درجه یک و دو انتخاب شوند و درجه‌های پایین‌تر به عنوان کاشی‌های دیواری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

•    کاشی درجه ۱: کاشی‌هایی هستند که کاملاً سالم باشند و هیچ گونه نقصی در سطح لعابدار و کناره آنها وجود نداشته باشد.

•    کاشی درجه ۲: کاشی‌هایی که در فاصله دو سانتی‌متری تمامی کناره‌های سطح لعابدار آنها بیش از یک یا دو خال، به قطر حداکثر نیم میلی‌متر وجود نداشته باشد.

•    کاشی درجه ۳: کاشی‌هایی که در سطح لعابدارشان فقط یک خال، به قطر حداکثر سه میلیمتر وجود داشته باشد.

میزان لیزی کاشی: COF در واقع مخفف میزان لیزی کاشی سرامیکی بوده و بر روی کاشی‌ها یافت خواهد شد. این درجه بندی به میزان مقاومت طبیعی کاشی در برابر لیز خوردن اختصاص دارد. اگر این میزان بالا باشد اصطکاک کف با پای افراد کم‌تر بوده و هرچه میزان آن کم باشد به معنای لیز بودن کف است. اگر قصد خرید کاشی برای منازل مسکونی دارید بهتر است بدانید که COF بیش‌تر از ۵۰ برای این فضا‌ها مناسب هستند. آن دسته از سرامیک‌هایی که دارای COF بیش‌تر از ۶۰ هستند مناسب برای فضا‌های تجاری هستند. بهتر است زمانیکه برای حمام و سرویس بهداشتی خود اقدام به خرید کاشی کف می‌کنید، به عدد COF دقت بالایی داشته باشید، برای این فضا‌ها کاشی مناسب است که درجه COF آن بالا باشد، چراکه احتمال لیز خوردگی شما را کم می‌کند.

درجه سائیدگی: درجه سائیدگی کاشی بر روی جعبه‌ها با نام PEI شناخته می‌شود. این نوع از درجه‌بندی مخصوص کاشی براق است و بر روی کاشی‌های مات آن را پیدا نمی‌کنید. در واقع درجه PEI قابلیت یک کاشی براق را در برابر سائیدگی و دوام آن به‌عنوان یک کاشی کف نشان می‌دهد. در واقع اگر برای منطقه‌ای مسکونی به دنبال کاشی سرامیک هستید کاشی‌هایی که PEI آنها III و IV است برای کار شما مناسب هستند و آن دسته که دارای PEI بیش‌تر هستند هزینه‌ای اضافی در مصارف مسکونی بشمار خواهند رفت.

بازار کاشی و سرامیک در تهران

مراکز خرید کاشی و سرامیک

اگر به دنبال خرید کاشی و سرامیک در تهران هستید و قصد این را دارید تا در کوتاه‌ترین زمان جنس با کیفیت و با هزینه کمی را تهیه کنید، باید بدانید که بسیاری از مراکز فروش خرید سرامیک در تهران در خیابان بنی‌هاشمی، خیابان شیراز، خیابان زمزم، خیابان ری و کاشانی واقع شده‌اند و هر کدام از این خیابان‌ها در یک نقطه از تهران هستند و دسترسی را برای شما آسان کرده‌اند.

۱. بورس کاشی و سرامیک خیابان شیراز

خیابان شیراز جنوبی نزدیک به شمال تهران و در منطقه ونک، یکی از مهم‌ترین مراکز سرامیک در تهران است. این خیابان اغلب محصولات لوکس و گران‌تر را ارائه می‌کند و تقریباً می‌توان گفت محصولات اکونومی در آن بسیار کم است یا اصلا پیدا نمی‌شود. اگر قصد دارید محصولات درجه یک با طراحی خاص خریداری کنید، بهترین انتخاب برای شما این خیابان است.

۲. بورس کاشی و سرامیک خیابان بنی هاشم

خیابان بنی‌هاشم یکی دیگر از بورس‌های کاشی در تهران است که تعداد فروشگاه و مراکز خرید آن بسیار بیشتر است. فروشگاه‌های این خیابان نیز اغلب دارای محصولات لوکس است، اما محصولات اقتصادی نیز در آن به راحتی یافت می‌شود. بورس کاشی در این خیابان تنوع بالایی دارد و شما می‌توانید با وجود تنوع بالای محصولات در این خیابان، راحت‌تر به محصول مد نظرتان از نظر طرح و قیمت و همچنین کیفیت برسید.

۳. بورس کاشی و سرامیک خیابان آیت الله کاشانی

خیابان آیت‌آلله کاشانی یکی از مراکز فروش کاشی و سرامیک و در غرب تهران است که اغلب محصولاتی لوکس و متوسط را ارائه می‌کند. این مرکز خرید نیز مانند خیابان شیراز خیلی محصولات اقتصادی و اکونومی را ارائه نمی‌دهد و قیمت‌های متوسط رو به بالا دارد. اگر قصد خرید کاشی یا سرامیک لاکچری دارید و منزلتان در غرب تهران است، این بزرگراه بهترین انتخاب برای شما است.

۴. بورس کاشی و سرامیک شهرری

از جمله بورس‌های کاشی و سرامیک در جنوب تهران، مرکز فروش کاشی در شهرری است. در مراکز فروش شهرری اغلب، محصولات اکونومی یا همان اقتصادی و به‌صرفه به فروش می‌رسد. تنوع محصولات در مراکز فروشگاه شهرری نیز بسیار زیاد است و محصولات اکثر برند‌های کاشی ایران در آن‌جا یافت می‌شود.

۵. بورس کاشی خیابان زمزم

خیابان زمزم یکی از بورس‌های جدید کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی است. این خیابان در نزدیکی محله نعمت آباد و عبدل آباد قرار داد و نام قدیم آن خیابان زمزم است. نام این خیابان در حال حاضر شهید غلامرضایی است. این مرکز در سال‌های اخیر به مرکزی برای فروش کاشی ارزان و قیمت مناسب تبدیل شده است. فروشگاه‌های این خیابان اغلب محصولاتی اقتصادی و به‌صرفه را به فروش می‌گذارند و دسترسی مردم غرب و جنوب تهران برای خرید سرامیک‌های اکونومی را آسان ساخته‌اند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
0
0
مرسی از راهنماییتون
آخرین اخبار
گوناگون