کد خبر: ۵۳۳۱۹
۰۹:۳۸ -۰۴ خرداد ۱۴۰۳
در نشان تجارت بخوانید

«مالک رحمتی» که بود؟

مالک رحمتی سال ۱۳۶۱ در شهر مراغه به دنیا آمد. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی در تهران بود.

مالک رحمتی که بود

نشان تجارت - علی استرابی آشتیانی: «مالک رحمتی» استاندار جوان استان آذربایجان شرقی بود که در شب میلاد امام رضا (ع) در کنار رییس‌جمهور، امام جمعه تبریز و وزیر امورخارجه به درجه رفیع شهادت رسید و در کنار لقب استاندار فعال و جوان، لقب شهید راه خدمت را از امام رضا (ع) هدیه گرفت.

بیوگرافی مالک رحمتی

مالک رحمتی سال ۱۳۶۱ در شهر مراغه به دنیا آمد. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی در تهران بود.

مالک رحمتی با خانم هاشمی دختر سیدمصطفی هاشمی، معاون برنامه‌ریزی اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک پسر و یک دختر و یک فرزند هشت ماهه در انتظار تولد بود که دیگر هرگز رنگ و محبت پدر را بجز از قاب سرد تصویر او و تعریف خاطرات و محبت‌های پدرش، نخواهد دید.

سوابق اجرایی مالک رحمتی

مدیریت اجرایی در شرکت‌ها و سازمان‌ها: مالک رحمتی در طول سال‌های فعالیت خود، در سمت‌های مدیریتی مختلفی در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ ایران فعالیت کرده است. او تجربه‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف مدیریتی و اقتصادی داشت.

عضویت در هیئت مدیره‌ها: او در هیئت مدیره چندین شرکت و سازمان مهم عضویت داشته و نقش‌های کلیدی در تصمیم‌گیری‌ها و راهبرد‌های آن‌ها ایفا کرده است.

تخصص در حوزه انرژی: یکی از حوزه‌های تخصصی مالک رحمتی، بخش انرژی است. او در این زمینه به‌عنوان مدیر و مشاور فعالیت‌های مختلفی انجام داده بود.

فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مالک رحمتی

حضور در مجامع علمی و تخصصی: مالک رحمتی علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، در مجامع علمی و تخصصی نیز حضور داشت و به تبادل نظر و ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مدیریتی و اقتصادی می‌پرداخت.

تدریس و آموزش: او به‌عنوان مدرس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز فعالیت می‌کرد و به تربیت نیرو‌های متخصص در حوزه‌های مدیریتی و اقتصادی کمک کرده بود.

سایر سوابق مالک رحمتی

مالک رحمتی دارای سوابق متعدد اجرایی است که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر - قائم مقام‌سازمان اقتصادی کوثر

• معاونت سازمان اقتصادی کوثر

• عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دوره هشتم و نهم

• عضو کمیته مدیران مدیریت مالی ایران

• مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سبحان

• مدیرعامل و عضوهیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری صنایع و معادن

• رییس هیئت مدیره شرکت سیم و کابل تبریز

• نایب ریس هیات مدیره شرکت معدنی امکو

• نایب رییسی هیات مدیره انجمن سنگ ایران

• عضو هیات علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه آل طا‌ها

• سرپرست اسبق اداره تشکل‌های صنفی و تخصصی وزارت کشور

• عضو انجمن علمی اسلام و توسعه اقتصادی

• عضو کارگروه تخصصی تدوین سیاست‌های داخلی برنامه پنجم توسعه کشور

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی

مالک رحمتی در کسوت استاندار آذربایجان شرقی

پس از درگذشت استاندار وقت آذربایجان شرقی، زین‌العابدین رضوی خرم در ۳۰ دی ۱۴۰۲ به دلیل عارضه ریوی، در روز یکم بهمن ۱۴۰۲ اعضای هیئت دولت سیزدهم با مالک رحمتی برای کسب سمت استانداری آذربایجان شرقی موافقت کردند و او به‌عنوان دومین استاندار آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم انتخاب شد. رحمتی همچنین نخستین استاندار استان آذربایجان شرقی است که پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ متولد شده است. وی پس از آنکه به‌عنوان استاندار آذربایجان شرقی انتخاب شد، در گفت‌وگویی گفته بود: «در مقطع کنونی موضوعات مختلفی مثل انتخابات مجلس، مدیریت بحران آبی و خشکی دریاچه ارومیه، توجه به آمایش سرزمین و توسعه متوازن استان اولویت‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. از طرفی، برای به سرانجام رساندن پروژه‌هایی مثل انتقال آب ارس به تبریز و تشکیل شرکت مس آذربایجان و سایر مسائل مبتلابه مهم آذربایجان شرقی برنامه‌های خود را در یک بسته کامل راهبردی ارائه خواهم کرد.»

مالک رحمتی در اوج جوانی خود، استاندار یکی از استان‌های بزرگ و پرجمعیت کشور شد. درباره فعالیت چهار ماهه مالک رحمتی گفته می‌شود: «او با همه مدیران پشت میزنشین فرق داشت، همیشه از اول صبح تا آخر وقت کاری همپای کارگران بدون هیچ خجالتی می‌ایستاد و باعث دلگرمی آن‌ها بود تا جایی که پروژه‌های یک‌ساله در حدود چهار ماه، بالای ۶۰ درصد پیش فیزیکی داشتند» 

شهادت مالک رحمتی

در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، بالگرد حامل او همراه با سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز و چند تن از همراهانش در منطقه حفاظت‌شده دیزمار محدوده عمومی میان ورزقان و جلفا در استان آذربایجان شرقی پس از افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی، دچار سانحه شد و همه سرنشینان به درجه رفیع شهادت رسیدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون