کد خبر: ۵۲۴۵۶
۰۴:۰۰ -۲۷ فروردين ۱۴۰۳
ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر پیش‌بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) تا پنجشنبه (۳۰ فروردین) اطلاعیه‌ای صادر کرد.

سیلاب

نشان تجارت - بر اساس این اطلاعیه با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد مستعد وقوع سیلاب خواهند بود که عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود؛ البته جزایر هرمزگان نیز در کانون‌های بارشی قرار دارند.

بر این اساس اکیداً توصیه می‌شود ملاحظات توسط دستگاه‌های ذیربط و مردم مورد توجه قرار گیرد و از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خوداری شود.

عدم حضور مسافران و گردشگران در مناطق پست و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ساحلی، عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی، آمادگی حداکثری همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی و تجهیز گروه‌های عملیاتی پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی، رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی به‌ویژه در مراکز جمعیتی
تخلیه اماکن و مراکز جمعیتی در معرض و مسیر سیلاب و توقف هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های مستعد سیلاب از موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب ها: نشان تجارت سیلاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون