کد خبر: ۵۱۵۱۷
۱۲:۳۵ -۱۹ اسفند ۱۴۰۲
برقراری ارتباط با افرادی که زبان رسمی شان انگلیسی است نیز می تواند به آموزش زبان انگلیسی کمک شایانی بنماید. ممکن است شما در یک کشور انگلیسی زبان سکونت داشته باشید که این موضوع به نوبه خود موجب تسریع در فرایند آموزش به شما خواهد شد. در صورت عدم سکونت در این کشورها به هیچ عنوان جای نگرانی نیست زیرا به لطف پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، امکان ارتباط با افراد انگلیسی زبان به صورت آنلاین (غیر حضوری) نیز فراهم شده است.

بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

نشان تجارت - یافته ها حاکی از آن است که این روزها بسیاری از مردم جهان در پی فراگیری زبان بین المللی یا همان انگلیسی هستند. دلیل این امر آن است که انجام بسیاری از امور روزمره تنها با استناد به زبان انگلیسی ممکن بوده و موجب وسعت دایره ارتباطی افراد با جامعه بین الملل می گردد. در روزگار امروزی انواع موسسات در سطوح مختلف به منظور آموزش زبان انگلیسی پدید آمده اند که مراجعه و ثبت نام در آنها می تواند گام بلندی به منظور یادگیری این زبان باشد. در مقاله زیر قصد داریم به برخی از ترفندهای آموزش زبان انگلیسی که سریع ترین راه یادگیری آن را فراهم می کند بپردازیم.

 9 نکته طلایی در آموزش زبان انگلیسی

تغییر زبان گوشی به انگلیسی

امروزه استفاده از گوشی های هوشمند در میان آحاد مردم جامعه امری بدیهی می باشد. واضح است که بسیاری از افراد جهت سهولت بیشتر در استفاده از این وسیله، زبان گوشی خود را بر روی (فارسی) تنظیم می کنند. این در حالی است که اگر زبان منو تلفن های همراه به انگلیسی تغییر یابند، منبع غنی از انواع لغات و اصطلاحات مهم این زبان را در اختیار استفاده کنندگان قرار خواهند داد. بنابراین می توان گفت اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید انجام عملیات فوق یک راهکار آسان و در عین حال کمک کننده تلقی می شود.

ارتباط با افراد انگلیسی زبان

برقراری ارتباط با افرادی که زبان رسمی شان انگلیسی است نیز می تواند به آموزش زبان انگلیسی کمک شایانی بنماید. ممکن است شما در یک کشور انگلیسی زبان سکونت داشته باشید که این موضوع به نوبه خود موجب تسریع در فرایند آموزش به شما خواهد شد. در صورت عدم سکونت در این کشورها به هیچ عنوان جای نگرانی نیست زیرا به لطف پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، امکان ارتباط با افراد انگلیسی زبان به صورت آنلاین (غیر حضوری) نیز فراهم شده است.

عضویت در شبکه های اجتماعی همچون لینکدین، توییتر، اینستاگرام و... از جمله فعالیت هایی است که به کمک آن ها می توان به صورت آنلاین با افراد انگلیسی زبان هم صحبت شد. البته ناگفته نماند که مراجعه به بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران در این مسیر پررنگ ترین نقش را ایفا خواهد کرد.

ممکن است هر چند وقت یکبار یکی از نزدیکان ما که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارد به کشور ما سفر کند و یا حتی شاید این افراد توریست باشند که این یک فرصت عالی برای هم صحبتی با آنان خواهد بود. چه بسیار هستند افرادی که تا به حال به طور رسمی به هیچ گونه موسسه زبان انگلیسی مراجعه نکرده اند اما به واسطه معاشرت با افراد توریست و... موفق به تقویت هر چه بیشتر آموزش زبان خود شده اند!

تمرین کردن به صورت صحیح و مداوم

واضح است که آموزش و یادگیری  هر نوع هنر و حرفه ای به صورت استاندارد مستلزم اراده قوی و البته تمرینات مداوم خواهد بود. بدین منظور در نخستین اقدام بهتر است جهت نگارش لغات و اصطلاحات زبان انگلیسی ابتدا یک دفترچه مخصوص تهیه شود. همچنین برای ایجاد نظم و تاثیرگذاری بیشتر تمرینات می توان زمان معینی را به مرور دروس پیشین اختصاص داد.

عدم ترس از اشتباه و صبور بودن

باید پذیرفت که اشتباهات، همواره جزء جدایی ناپذیر از فرایند آموزشی زبان انگلیسی و دیگر حرفه ها می باشند. بنابراین علی رغم سعی و تلاش کافی مبنی بر کاهش اشتباهات فردی، نباید اجازه داد که ترس از بروز آن ها مانع یادگیری ما شوند. بسیاری از افراد ممکن است به دلیل داشتن واهمه از اشتباهات خود آموخته هایشان را به طور مستقیم به زبان نیاورند که این مسئله به نوبه خود فرایند یادگیری را دچار مشکل خواهد کرد.

آموزش زبان انگلیسی همچون دیگر هنرها نیازمند پشتکار قوی و البته گذارندن مراحل آزمون و خطا بوده و یک شبه حاصل نمی گردد. مسئله دیگری که در زمان آموزش زبان از اهمیت دوچندانی برخوردار بوده ، داشتن صبر و شکیبایی بالا می باشد. در حقیقت همانطور که هنگام یادگیری زبان مادری خود به صورت کامل، ناچار به گذراندن مدت زمان مشخصی بودیم جهت اموزش زبان انگلیسی نیز این موضوع صدق می کند.

یادگیری لغات

واژگان در حقیقت پایه و اساس هر نوع زبانی از جمله انگلیسی می باشند. بنابراین هرچه قدر سعی در یادگیری تعداد بیشتری از لغات و معنای آن ها شود، یادگیری زبان برای افراد  آسان تر خواهد شد. همچنین علاوه بر به خاطر سپردن معنای واژگان می بایست به نحوه به کارگیری آن ها در جملات نیز توجه شود. بدین منظور استفاده از انواع فلش کارت ها، دفترچه لغات و... می تواند یک راهکار بسیار مفید باشد.

آموزش زبان انگلیسی

 انجام کارهای روزمره به زبان انگلیسی

یکی دیگر از اقداماتی که جهت تسریع در فرایند یادگیری زبان انگلیسی می تواند موثر باشد، انجام دادن کارهای فعلی و روزانه خود به این زبان است. به عنوان مثال در صورتی که قصد تحقیق در مورد موضوع خاصی را دارید، می توانید آن را به زبان انگلیسی انجام دهید. همچنین اگر به شنیدن موزیک علاقه دارید، می توانید آهنگ هایی به زبان انگلیسی پخش کرده و بدین صورت قدرت شنیداری خود را افزایش دهید.

 هدف گذاری مشخص

از جمله نخسین اقدامات در هنگام آموزش زبان انگلیسی تعیین اهداف مورد نظر است. این بدان معناست که پیش از هرگونه اقدام به یادگیری زبان ابتدا می بایست هدف اولیه افراد از این کار مشخص شود. هر کدام از این اهداف ممکن است کوتاه یا بلند باشند که در صورت تمایل می توان هنگام موفقیت در هرکدام از آن ها جایزه ای برای خود در نظر گرفت!. این سبب می شود تا انگیزه فرد دوچندان شده و در نهایت به اهداف بلند مدت خود نیز برسند.

تمرین با صدای بلند

زمانی که با صدای بلند صحبت می کنیم در واقع نشان از اعتماد به نفس بالای ما داشته و کمک می کند تا نسبت به میزان آموخته های خود خوشبین باشیم. بنابراین قرائت متون و واژگان زبان انگلیسی با صدای بلند باعث می شود تا ضمن شناخت اشتباهات احتمالی خود، سریع تر نسبت به رفع و رجوع آن ها اقدام نماییم. لازم به ذکر است که حتی اگر با تمامی لغات به کار رفته در متون آشنایی کامل نداشتیم، قرائت آن ها با صدای بلند به روان خوانی و تسلط بیشتر ما به لغات کمک بسیاری می کند.

زمان بندی در مطالعه

هنگامی که برای نخستین بار نسبت به مطالعه متون جدیدی از زبان انگلیسی اقدام می شود، در صورت مرور مجدد  مطالب فوق در روز بعد، به احتمال فراوان بخش اعظم آن ها در حافظه بلند مدت فرد باقی خواهند ماند. پس از گذشت ۷ روز اگر مطالب، یک دور مرور جزیی و کوتاه مدت شوند تا یک ماه در ذهن افراد قرار می گیرند. در نهایت اگر مطالب پس از گذشت ۴۰ روز به صورت گذرا مطالعه شوند نیز می توانند تا 6 ماه در ضمیر ناخودآگاه افراد باقی بمانند.

یادگیری زبان انگلیسی

کلام آخر

در این مقاله سعی بر آن شد تا به تمامی سوالات شما مخاطبین گرامی در زمینه نحوه یادگیری زبان انگلیسی پاسخ داده شود. گفتنی است که هم اکنون تعدادی از بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران و سایر شهرستان ها مشغول به فعالیت می باشند. در آخر باید گفت که آموزش زبان انگلیسی در هر سطحی نیازمند پشتکار قوی از سوی شخص و البته زمان کافی دارد. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام پیرامون موضوع مقاله، آن را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون