کد خبر: ۵۰۶۵۹
۱۱:۰۰ -۲۰ بهمن ۱۴۰۲
بازدهی بازار سرمایه در هفته دوم بهمن ۱۴۰۲
معاملات هفته دوم بهمن‌ماه عمدتا تحت تاثیر شارژ قیمت دلار بسته شده است. همین موضوع سبب شد تا شاخص‌های بازار سهام در این هفته با کاهش ارتفاع روبه‌رو شوند.

سرکوب دلاری معاملات سهام در بورس

نشان تجارت - نگاهی به معاملات بازار سهام در هفته دوم بهمن‌ماه حاکی از آن است که شاخص‌های بازار طی این هفته نزولی شده‌اند. همچنین بیشتر از یک همت پول حقیقی از بورس خارج شده است.
بررسی معاملات هفته دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد شاخص کل طی پنج روز کاری این هفته حدود ۰.۸ درصد پایین آمد و از دو میلیون و ۱۲۶ هزار واحد به دو میلیون و ۱۱۰ هزار واحد رسید. در طرف دیگر، اما شاخص هم‌وزن طی این هفته، اندکی درجا زد؛ به نحوی که این نماگر طی این هفته از تراز ۷۳۳ هزار واحد با کاهش ۰.۰۸ درصدی به ۷۳۲ هزار واحد رسید.
همچنین باید گفت بازار سهام طی این هفته به طور میانگین روزانه هشت میلیارد و ۲۲۰ میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل چهار هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان را رقم زده است. همین‌طور طی پنج روز کاری این هفته حدود هزار و ۳۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

بورس هفته دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲

بررسی معاملات هفته دوم بهمن‌ماه نشان می‌دهد، شاخص‌های بازار سهام در دو روز ابتدایی هفته صعودی بوده‌اند. به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در شنبه به ترتیب ۰.۱۶ و ۰.۷۴ درصد افزایش ارتفاع داشتند. همچنین شاخص کل در یکشنبه ۰.۰۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۹۷ درصد رشد کرده‌اند.
در دوشنبه، اما مسیر نماگر‌های اصلی بازار تغییر کرد؛ به نحوی که شاخص کل ۰.۳۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۲۴ درصد پایین آمدند. سه‌شنبه نیز روند معاملات سهام به همین منوال بود؛ به طوری که در این روز شاخص کل ۰.۴۷ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۵۷ درصد کاهش ارتفاع داشته‌اند.
در روز پایانی هفته نیز این نماگر‌ها با کاهش ارتفاع به کار خود پایان دادند و شاخص کل ۰.۱۴ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۲۳ درصد پایین آمدند./تجارت نیوز

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون