کد خبر: ۴۹۰۱۴
۱۵:۳۸ -۲۷ مهر ۱۴۰۲
رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
محمدرضا رضایی‌کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: ساخت مسکن ۲۵ متری، هم بافت شهرسازی و معماری شهری را برهم می‌زند و هم شرایط خانواده را مختل می‌کند و این کار، اصلاً قابل قبول نیست. واحد‌های نوساز باید حداقل بالای ۵۰ متر باشند.

محمدرضا رضایی کوچی

نشان تجارت - هدی کاشانیان: چند روز پیش و برای چندمین بار، بحث ساخت مسکن‌های ۲۵ متری داغ شد. از این‌رو محمدرضا رضایی‌کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس به نشان تجارت گفت: شدیداً مخالف ساخت مسکن‌های ۲۵ متری هستم. در این مسکن، خانواده با یک بچه نمی‌تواند تشکیل شود. حتی در ۵۰ متر هم نمی‌توان یک ظرفیت به نسبت معقول را برای یک خانواده سه نفره ایجاد کرد.

وی افزود: ساخت مسکن ۲۵ متری، هم بافت شهرسازی و معماری شهری را برهم می‌زند و هم شرایط خانواده را مختل می‌کند و این کار، اصلاً قابل قبول نیست. واحد‌های نوساز باید حداقل بالای ۵۰ متر باشند.

نماینده جهرم تصریح کرد: ما اصلاً مشکل زمین در ایران نداریم، مگر ساخت و ساز‌های تمام شهر‌ها و روستا‌ها چند درصد کل زمین‌های ایران است؟ کمتر از یک درصد است، یعنی ۹۹ درصد ایران همچنان زمین است و از این درصد، زمین‌هایی که زیرساخت دارند، خیلی زیاد است. هرچند که در بعضی شهر‌های بزرگ محدودیت زمین داریم.

رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: اعتقاد من این است که باید به سمت شهر‌های ساحلی برویم، چون کشور از لحاظ تامین آب مشکل دارد و برای زیرساخت‌های اقتصادی نیاز به آب است. الان ۵۶۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم. باید شهر‌ها را کنار دریا بسازیم. بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شهر‌های دنیا در کنار دریا هستند. از طرفی، دریا به اقتصاد شهر‌ها نیز کمک می‌کند.

رضایی‌کوچی در پایان خاطرنشان کرد: من موافق ساخت خانه‌های ویلایی هستم، ولی در جای خودش نه در همه جا. مثلاً در کلانشهر‌ها امکانش نیست، اما در استان‌های مرزی و سواحل، این کار شدنی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
0
0
من موافق ساخت محدود واحد 25 متری هستم
آخرین اخبار
گوناگون