کد خبر: ۴۸۸۴۲
۱۰:۰۵ -۱۳ مهر ۱۴۰۲
رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: تنها راه نجات حمل و نقل مسافربری، واردات ناوگان آن هم به شیوه درست و تولید به اندازه نیاز حمل و نقل است.

حمل و نقل عمومی

نشان تجارت - حمل و نقل جاده ای عمومی یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور به شمار می رود چراکه بیش از نیمی از مسافران از این طریق جابه جا می شوند، اما متأسفانه حوزه حمل و نقل جاده ای هم همانند سایر بخش های حمل و نقلی این روزها با کمبود ناوگان روبرو شده که این موضوع  باعث شده که مسافران با مراجعه به پایانه‌ها با کمبود و یا نبود بلیت مواجه شوند.

چالش‌های صنف مسافربری در تهران بیشتر شده

در همین رابطه سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ توضیح داد: نوسانات نرخ ارز، تورم، فقدان لوازم یدکی به سبب تحریم‌ها، بدحسابی و خلف وعده کارفرمایان، فشار اداره مالیات و بیمه تأمین اجتماعی (که پا روی گلوی صنف گذاشته است)، کمبود خودرو، عدم واردات اتوبوس، مینی بوس و ون از چالش‌های صنف ما است.

وی افزود: ما متولی حمل و نقل عمومی هستیم و حدود ۱۴ سال است که تولید ناوگان حمل و نقل عمومی حدود یک درصد و واردات آن به‌صورت تکی بوده است.

میرمهدی ادامه داد: تا وقتی که وضعیت تحریم به این صورت باشد و قطعات یدکی اصل وارد نشود و به‌جای آن قطعات چینی که به سرعت خراب می‌شوند، وارد شود، اوضاع درست نخواهد شد و چشممان به مجلس و دولت برای واردات خودرو است.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: مشکل صنعت ما به‌گونه‌ای است که خودمان نمی‌توانیم اقدامی برای رفع مشکلات کنیم و نگاهمان به مسئولان بالاسری است. مصوبه واردات خودرو چند ماهی است که از سوی مجلس آمده، اما دولت باید اقدام کند. ضمن آنکه با وزارت کشور، وزارت راه و ... نیز نامه‌نگاری کردیم و در حال حاضر هم قانون ورود خودرو‌های حداقل کار کرده در مجلس آمده، اما دولت چند ماهی است که اجرای آن را عقب می‌اندازد. البته به‌طور کلی قول‌هایی داده شده است مبنی بر اینکه کار‌ها را انجام خواهند داد.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران در خصوص مشکلات و معضلات ادامه دار این صنف تصریح کرد: صنف ما مانند تمام اصناف دیگر گرفتار تورم موجود در کشور شده است. همانطور که اشاره شد، گرانی و تورم، نوسانات نرخ ارز و بدعهدی کارفرمایان در پرداخت بدهی‌های خود بسیار سخت شده است. با توجه به اینکه قرارداد‌های ما برای یک دوره یک ساله منعقد می‌شود، این بی ثباتی قیمت‌ها و گرانی به ضرر فعالان این صنف است، چراکه نمی‌توانند طی مدت قرارداد قیمت را افزایش دهند.

تهدید جان مردم با کمبود خودرو‌های حمل و نقل عمومی

میرمهدی تأکید کرد: حمل و نقل مسافربری در حال زمین گیر شدن است و در این خصوص بار‌ها نامه زده شده است. تنها راه، ورود ناوگان حمل و نقل عمومی است درغیراین صورت و با توجه به کمبود و فرسودگی ناوگان ها، جان مردم با خطرات زیادی مواجه می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون