کد خبر: ۴۷۶۷۵
۲۰:۰۱ -۰۲ تير ۱۴۰۲
در نشان تجارت بخوانید
در مورد غذای سگ، اولین نکته که باید به آن توجه کنیم این است که غذای سگ بالغ با غذای توله سگ متفاوت است و به یک توله نباید غذای یک سگ بالغ داده شود.

بهترین غذا برای تغذیه سگ چیست؟

نشان تجارت - هدی کاشانیان: یکی از دغدغه‌های مهم و اصلی در نگهداری از سگ، بحث غذا و تغذیه این حیوان دوست‌داشتنی و پرطرفدار است. اگر در منزل از سگ نگهداری می‌کنید، باید اطلاعات کافی و جامع در مورد غذای سگ خود داشته باشید و بدانید که چه مواد غذایی برای این حیوان می‌تواند مفید فایده باشد.

در مورد غذای سگ، اولین نکته که باید به آن توجه کنیم این است که غذای سگ بالغ با غذای توله سگ متفاوت است و به یک توله نباید غذای یک سگ بالغ داده شود. توله سگ‌ها نیاز به استفاده از مواد مقوی دارند و همچنین تعداد وعده غذایی توله سگ در طی روز با سگ بالغ تفاوت‌هایی دارد.

توله سگ‌ها بین سه تا چهار هفتگی، معمولاً از شیر مادر استفاده می‌کنند که این موضوع به حفظ سلامتی و رشد استخوان‌هایشان کمک می‌کند.

در واقع بهترین غذا برای سگ باید دارای مواد زیر باشد:

۱. فیبر
۲. انواع ویتامین‌ها
۳. پروتئین
۴. مواد معدنی مانند فسفر، آهن، مس، کلسیم، پتاسیم و...

بهترین غذا برای تغذیه سگ چیست؟

 

غذاهای سگ کدامند؟

برای تغذیه سگ از سه مورد می‌توانیم استفاده کنیم که بستگی به بودجه شما و دستور غذایی سگ‌تان دارد.

۱- غذای خشک: غذای خشک به دلیل رطوبت کم، به راحتی نگهداری می‌شود و زمان طولانی بدون نیاز به یخچال می‌توان نگهداری کرد. ترکیب غذای خشک کامل است و نیاز‌های تغذیه‌ای سگ به مواد معدنی، کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین‌ها را تامین می‌کند. اگر سگ شما غذای خشک می‌خورد، کمتر به مکمل‌های غذایی دیگر نیاز پیدا می‌کند.

۲- غذای کنسروی: این نوع غذا یکی از محبوب‌ترین غذا‌ها نزد سگ‌ها است. معمولاً کنسرو‌ها خوش خوراک هستند، ولی به دلیل داشتن چربی، باعث چاقی هم می‌شود و پس از باز شدن باید خیلی زود مصرف شوند.

۳- ترکیبی از غذای خشک و کنسروی: گاهی اوقات بنا به دستور و نظر دامپزشک باید از هردوی این غذا‌ها برای سگ‌تان اسفاده کنید تا دچار بیماری نشود.

بهترین غذا برای تغذیه سگ چیست؟

 

غذای توله سگ

گاهی برخی از غذا‌های مخصوص سگ با برچسب ارگانیک ارائه می‌شوند، اما تاکنون هیچ تعریف رسمی از غذای ارگانیک برای حیوانات خانگی وجود نداشته است. صاحبان سگ‌ها علاقه دارند به توله سگ خود تشویقی بدهند، اما بهتر است این کار را کمتر در دستور کارتان قرار دهید.

توله سگ‌ها برای رشد به مواد مغذی بسیاری نیاز دارند و باید این مواد مغذی را از طریق غذای کامل و تنظیم‌شده دریافت کنند و هرگز به توله سگ خود نیاموزید که غذای مانده سر سفره را بخورد، چراکه این غذا‌ها موجب بروز مشکلات گوارشی و التهاب در پانکراس می‌شوند.

بهترین غذا برای تغذیه سگ چیست؟

 

میوه‌ها و سبزیجات مناسب سگ‌ها

هویج: سرشار از ویتامین برای بهبود زخم‌ها مناسب است.

کدوتنبل: سرشار از فیبر و مناسب سیستم گوارش

ماهی: پروتئین خالص و مواد معدنی

دانه چیا: آب‌رسان

زغال اخته: کم‌کردن تحریک‌های روده و معده

سیب‌زمینی: تقویت سیستم ایمنی

معرفی چند غذای سگ

• غذای خشک سگ سلبن

• غذای خشک سگ نوتری

• غذای خشک سگ مفید

• غذای خشک سگ نوتری پت

• تشویقی سگ فاما

• غذای خشک سگ رفلکس

• غذای خشک سگ رویال کنین

• کنسرو مرغ و موز

• کنسرو سگ رفلکس پلاس

• کنسرو غذای توله سگ شایر

• کنسرو پته سگ با طعم سیرابی

• کنسرو غذای سگ شایر

بهترین غذا برای تغذیه سگ چیست؟

 

غذا‌هایی مضر برای سگ‌ها چیست؟

گاهی غذا‌های لذت‌بخش برای انسان‌ها، برای سگ‌ها مضر هستند. هرگز به سگ خود، شکلات، آجیل، انگور، آووکادو، کشمش، ماکادامیا و خمیرنان تازه ندهید و از دادن پیاز، سیر و پیازچه، شیر و مقادیر زیاد لبنیات مانند پنیر، الکل، قهوه و کافئین، غذا‌های نمکی مثل چیپس، محصولات حاوی زایلیتول همچون آدامس، کیک و آبنبات به سگ خود خودداری کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون