کد خبر: ۴۷۴۸۸
۱۷:۱۰ -۱۸ خرداد ۱۴۰۲
اصلی ترین علت زرد شدن ساقه بامبو از پایین، بروز قارچ در بامبو است. قارچ و کم آبی در واقع دو عاملی هستند که زمینه ساز زرد شدن ساقه بامبو از پایین می شوند. البته با توجه به مشاهده نمونه های گذشته، احتمال بروز قارچ نسبت به کم آبی بیشتر است.

نشان تجارت - خرید گیاه و نگهداری از ان در محیط خانه کار بسیار انرژی بخشی است که می تواند بر روحیه افراد نیز تاثیر گذار باشد. اما تنها خرید بامبو و انتقال ان ها به خانه کافی نیست. شما باید سعی کنید بهترین شرایط را برای گل و گیاهی که خریداری می کنید، فراهم کنید. نگهداری از گل و گیاه شرط بسیار مهمی است که نباید فراموش شود. اما گاهی مشکلاتی در برخی از گیاهان به وجود می آید که کمی عجیب به نظر می رسند. برای مثال زرد شدن ساقه گیاه بامبو از پایین. این پدیده می توان دلهره از بین رفتن گیاه را در انسان ایجاد کند. به نظر شما علت زرد شدن ساقه بامبو از پایین چیست؟ چرا گیاه بامبو از ساقه شروع به تغییر رنگ می کند؟ چه مشکلی در ان رخ داده است؟ اگر جزو افرادی هستید که از گیاه بامبو برای دکوراسیون منزل خود استفاده کرده است، حتما باید علت زرد شدن ساقه بامبو از پایین را بدانید تا با استفاده از روش های لازم، اقدامات مربوط به جلوگیری از این گیاه را انجام دهید. با ما همراه باشید زیرا در ادامه در خصوص علت زرد شدن ساقه بامبو از پایین با شما صحبت خواهیم کرد.

زرد شدن برگ بامبو در اب

آیا گیاه بامبو سمی است؟

قبل از اینکه به علت زرد شدن ساقه بامبو از پایین بپردازیم، قصد داریم پاسخ یک سوال مهم را بدهیم و آن هم سمی بودن این گیاه است. آیا گیاه بامبو سمی است؟ سمی بودن گیاه بامبو یا سمی نبودن ان می تواند تاثیر زیادی در تصمیم گیری شما داشته باشد به همین خاطر باید حتما اطلاعات دقیقی در این مورد کسب کنید. اگر به دنبال خرید گل با قیمت ارزان هستید می توانید به سایت خانم گل مراجعه کنید.

ایا ریشه های بامبو را باید زد

با توجه به تحقیقاتی که گلخونه خانم گل انجام داده، متوجه شدیم، این گیاه به کلی برای انسان یک گیاه سمی و حساسیت زا نیست. بلکه گیاه بامبو تنها برای حیوانات سمی خواهد بود. ان هم در صورتی که اگر این گیاه را بخورند. خوردن گیاه بامبو توسط حیوانات باعث می شود به مشکلات گوناگونی همچون دل درد، گشاد شدن مردمک چشم، اسهال، آبریزش دهان و ضعف دچار شوند. این در حالی است که استفاده از بامبو حتی در محیط خانه برای انسان هیچ خطری نخواهد داشت و اصلا حساسیت زا نیست. پس اگر از بامبو در محیط خانه استفاده می کنید، حتما ان را دور از دسترس حیوانات خانگی خود قرار دهید.

دلیل اصلی زرد شدن ساقه بامبو از پایین

حال که دانستید استفاده از گیاه بامبو در محیط خانه هیچ خطری را برای انسان نخواهد داشت، باید به دنبال نگهداری هر چه بهتر از این گیاه باشید. ممکن است کمی پس از نگهداری گیاه بامبو در خانه، مشکلاتی در این گیاه رخ دهد. یکی از شایع ترین این مشکلات، زرد شدن ساقه این گیاه از قسمت های زیرین است. گاهی ممکن است شاهد زرد شدن ساقه یا پوسیدگی ساقه ان شوید. به نظر شما علت زرد شدن ساقه بامبو از پایین چیست؟

علت زرد شدن نوک برگ بامبو

اصلی ترین علت زرد شدن ساقه بامبو از پایین، بروز قارچ در بامبو است. قارچ و کم آبی در واقع دو عاملی هستند که زمینه ساز زرد شدن ساقه بامبو از پایین می شوند. البته با توجه به مشاهده نمونه های گذشته، احتمال بروز قارچ نسبت به کم آبی بیشتر است. برای اینکه بتوانید این موضوع را درست تشخیص دهید و بدانید که بامبو شما به قارچ مبتلا شده است، کافی است به بخش آخر یا همان انتهای ساقه گیاه خود توجه کنید. اگر از قسمت پایین شروع به زرد شدن کرده باشد و قسمت انتهای ان حالتی له شده داشته باشد، بامبوی شما به قارچ مبتلا شده است.

زرد شدن ساقه بامبو از پایین چه نتیجه ای خواهد داشت؟

گفتیم که علت زرد شدن ساقه بامبو از پایین، بروز قارچ در این گیاه است. حال می خواهیم بدانیم که با مشاهده این زردی چه نتیجه ای در انتظار گیاه شما خواهد بود؟ زمانی که ساقه بامبو از پایین شروع به زرد شدن می کند، اوند ها در قسمت انتهایی بامبو شروع به از بین رفتن خواهند کرد.

به خاطر از بین رفتن آوند ها، اب مورد نیاز به بامبو نخواهید رسید و اگر نتوانید به موقع اقدامات درمانی را انجام دهید، گیاه شما به کلی از بین خواهد رفت. پیشنهاد می کنیم در صورت مشاهده چنین موردی، حتما قسمت های له شده را جدا کنید تا حدی که به رنگ سفید برسید و اجازه ندهید که هیچ قسمت له شده ای در ساقه بامبو باقی بماند. پس از ان گیاه خود را در آب تمیز و سالم قرار دهید و سپس چند قطره قارج کش را به آب اضافه کنید. این کار باعث می شود، قارچ ها از گیاه شما خارج شوند و حیات بامبو نیز به ان بازگردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون