کد خبر: ۴۰۰۶۲
۱۳:۰۷ -۱۷ اسفند ۱۴۰۰

عادل جلیلی: آینده باغ گیاه شناسی همراه با مخاطرات است

رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: نگهداری باغ گیاه شناسی کاری مهم و حساس است، زیرا گونه‌های زیادی از این گیاهان خارج از رویش‌گاه خود در حال حفاظت هستند و پروژه‌های عمرانی در حاشیه باغ، حتماً حفاظت از گیاهان را به خطر می‌اندازد.

باغ گیاه شناسی

نشان تجارت - عادل جلیلی، رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، روز پانزدهم اسفند در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه باغ گیاه شناسی تهران که یکی از منحصربفردترین باغ‌های گیاه شناسی جهان است به خاطر عملیات خاک‌برداری پروژه تعاونی ارتش در منطقه ۲۲ و در کنار باغ گیاه شناسی، آینده زیست چهار هزار گونه گیاهی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی افزود: ما از مدت‌ها پیش، نامه‌نگاری‌های خود را برای توقف پروژه تعاونی ارتش شروع کردیم، اما دستاورد این پیگیری‌ها این بوده که آن‌ها با قدرت و جدیت بیشتر کارشان را دنبال می‌کنند که یک موقع عملیات ساخت و سازشان به مشکل برنخورد.

جلیلی تصریح کرد: نگهداری باغ گیاه شناسی کاری مهم و حساس است، زیرا گونه‌های زیادی از این گیاهان خارج از رویش‌گاه خود در حال حفاظت هستند و پروژه‌های عمرانی در حاشیه باغ، حتماً حفاظت از گیاهان را به خطر می‌اندازد.

رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور اظهار داشت: به اعتقاد من، اگر مسئولان آگاهی لازم را داشته باشند بهتر و سریع‌تر به مقابله با چنین چالش‌ها می‌پردازند. به طور مثال، اگر آقای زاکانی، شهردار تهران و یا آقای چمران، رییس شورای شهر تهران در جریان دقیق این مشکل و مخاطرات آن در آینده قرار بگیرند، حتماً مجوزی برای چنین پروژه‌هایی را صادر نمی‌کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه پروژه تعاونی ارتش نه تنها حفاظت از باغ گیاه شناسی را به مخاطره خواهد انداخت که حتی جلوه فوق‌العاده زیبای باغ که می‌توان از داخل مجموعه، نمای کوه‌ها را هم داشت از ما می‌گیرد.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: اهالی رسانه و خبرنگاران می‌توانند این چالش پیش آمده را رسانه‌ای کنند تا شاید هشدار و تلنگری به مسئولان باشد و بتوان با این اطلاع‌رسانی، جلوی پروژه عمرانی را گرفت تا حیات باغ گیاه شناسی هم به خطر نیفتد.

به گزارش نشان تجارت، پس از پایان صحبت‌های دکتر عادل جلیلی، رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، خبرنگاران به صورت میدانی پروژه تعاونی ارتش که در حاشیه باغ در حال انجام است را مشاهده و در جریان مخاطرات احتمالی آن قرار گرفتند.

باغ گیاه شناسی

برچسب ها:
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
0
ناراحت شدم حسابی
گوناگون