کد خبر: ۳۷۷۵۲
۲۰:۰۰ -۱۱ دی ۱۴۰۰
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد دلیل اصلی مهاجرت ایرانیان، مشکلات اقتصادی است.

مهاجرت

نشان تجارت - در روز‌های اخیر نتایج برخی مطالعات نشان از آن داشت که از هر سه ایرانی، یک نفر به دنبال مهاجرت از ایران است. آمار‌ها نشان می‌دهد در هر سال هزاران ایرانی که برخی از آن‌ها نخبگان علمی، هنری، ورزشی یا اقتصادی هستند، کشور را ترک می‌کنند.

درباره دلیل اصلی این موج مهاجرت‌ها دلایل مختلفی مطرح می. شود. از دلایل سیاسی- اجتماعی، تا اوضاع و احوال اقتصادی.

اما نتایج یک نظرسنجی در کانال خبرفوری که ۳۸هزار شرکت‌کننده داشته، نشان می‌دهد که اگر شرایط اقتصادی در ایران بهبود یابد، میل به مهاجرت تا حد بالایی کاهش می‌یابد.

در نظرسنجی خبرفوری از مخاطبان سوال شده باتوجه به اینکه بسیاری از صاحبنظران درباره پیامد‌های موج مهاجرت ایرانیان از کشور هشدار می‌دهند، بنظر شما کدام عامل، بیشترین نقش در کاهش نرخ مهاجرت را دارد؟

در پاسخ به این پرسش، ۵۸درصد شرکت‌کنندگان به گزینه بهبود اوضاع اقتصادی رای داده‌اند که نشان می‌دهد اگر اوضاع اقتصادی بهتر شود، موج مهاجرت مهار خواهد شد.

در کنار مسائل اقتصادی، ۱۷درصد دیگر از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، اصلاح وضعیت سیاسی کشور را مورد توجه قرار داده و ریشه اصلی مهاجرت را سیاسی ارزیابی کرده‌اند.

مهاجرت

افرایش آزادی‌های اجتماعی که برخی آن را ریشه اصلی مهاجرت می‌دانند و اخیرا یک نماینده مجلس، با اشاره به سلیقه هنری مردم، علاقه‌مندان به موسیقی را به ترک کشور فراخوانده بود، در این بین با ۹درصد، پایین‌ترین دلیل مهاجرت را به خود اختصاص داده است.

با این همه، ۱۶ درصد مخاطبان خبرفوری معتقدند که "در هر شرایطی، موج مهاجرت ادامه خواهد داشت" و به نوعی، نسبت به تغییر شرایط کشور ناامید هستند.

بررسی نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد اگر دولت رئیسی موفق به رفع چالش‌های اقتصادی شود، احتمالا خواهد توانست موج تقاضا برای مهاجرت را مهار کند.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون