کد خبر: ۳۷۳۲۳
۰۹:۱۲ -۲۹ آذر ۱۴۰۰
نام محله نازی آباد برای همه ما نامی آشنا است. این محله در منطقه ۱۶ شهرداری تهران قرار گرفته است و در زمره قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که در جنوب شهر واقع شده است. در محله نازی آباد ۷۰ میدان قرار دارد و به همین دلیل نیز به لحاظ استاندار‌های شهری و بافت محله در مقایسه با دیگر محلات جنوب شهر ظاهر زیباتری دارد.

قیمت مسکن

نشان تجارت - محله نازی آباد در شمال به محله جوادیه و در غرب به محله خانی آباد شمالی و در جنوب به محله یاخچی‌آباد و بهمنیار و از شرق به علی‌آباد و نازی‌آباد شرقی منتهی می‌شود.

در گذشته در این منطقه از تهران روستایی با نام ناز آباد قرار داشت که توسط ناصرالدین شاه این محله خریداری شده بود و در آن قصری ساخته شده بود که بعد‌ها تبدیل به پارک شد. بعد از مدتی و در سال ۱۳۳۴ این محله به محلات جنوبی تهران اضافه شد و اسم آن از نازآباد به نازی آباد تغییر پیدا کرد.

در سال ۱۳۲۰ محله نازی آباد به شکل مسکونی درآمد. به این صورت که در دوران نخست وزیری محمد علی فروغی دولت تصمیم گرفت تا در زمین‌های این محدوده هزار دستگاه واحد مسکونی با قیمت ارزان بسازد. ساخت و ساز در این زمین‌ها توسط شرکت بیمه ایران انجام شد و دلیل انتخاب این محل برای ساختن واحد‌های مسکونی از آن جهت بود که این منطقه با توجه به نزدیکی به راه آهن، کارخانه بلور سازی، سیلو و موسسات صنعتی دیگر نیازمند محلی برای سکونت کارگران این موسسات بود.

قیمت رهن و اجاره در نازی آباد آذر ماه ۱۴۰۰

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون