کد خبر: ۳۵۸۰۴
۱۵:۴۳ -۱۵ آبان ۱۴۰۰
نماینده رشت در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
احمدی گفت: اینکه گفته شود با رعایت پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی می‌توان سفر و گردشگری را از سر گرفت خیلی سخت است، چون این موضوع در گذشته نتیجه نداده است.

صنعت گردشگری در دوران کرونا

نشان تجارت - محمد آیتی: حدود ۲۱ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و علیرغم سرعت پیداکردن واکسیناسیون عمومی، اما همچنان اقتصاد به شدت تحت تاثیر این ویروس منحوس قرار دارد.

یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشور که در این دوران آسیب جدی دیده «صنعت گردشگری» است؛ اما پرسش اصلی این است که آیا می‌توان با وجود ویروس کرونا این صنعت را رونق بخشید یا خیر؟

در همین رابطه، محمدرضا احمدی نماینده رشت در مجلس یازدهم به نشان تجارت گفت: ما در دوران کرونا نمی‌توانیم از صنعت گردشگری بهره ببریم. تجربه نشان داده ارتباط افراد و رفت و آمد‌ها در این حدود دو سال همیشه مشکل‌زا بوده است.

وی افزود: اینکه گفته شود با رعایت پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی می‌توان سفر و گردشگری را از سر گرفت خیلی سخت است، چون این موضوع در گذشته نتیجه نداده است. مثلاً وقتی جاده شمال باز می‌شود و سفر را مجاز اعلام می‌کنیم دیگر نمی‌توان نظارت دقیق داشت و به تبع آن، آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا هم افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به اینکه راهکار حمایت از فعالان این صنعت چیست؟ گفت: تا زنجیره ویروس قطع نشود، کار خاصی نمی‌توان کرد. از این‌رو باید تلاش کنیم تا جامعه به طور کامل واکسینه شوند و آن وقت با وسواس، این صنعت را رونق بخشید. از طرفی، دولت می‌تواند در بحث مالیات و بیمه با فعالان این حوزه همکاری داشته باشد تا ضرر بیشتری متوجه آن‌ها نشود.

احمدی در پاسخ به اینکه چرا در خصوص گردشگری حساسیت به خرج می‌دهد در حالی که تجمع در مترو، اتوبوس‌ها و خیلی از مکان‌ها زیاد و البته خطرناک است؟ گفت: همین که شاهد این وضعیت هستیم باعث شده نتوانیم ویروس را آن‌طور که باید و شاید کنترل کنیم. یادمان باشد سلامت جامعه از همه چیز مهمتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون