کد خبر: ۳۴۰۲۶
۱۶:۲۰ -۲۸ شهريور ۱۴۰۰
منطقهٔ شمال با داشتن طبیعتی بکر، سرسبز و آب و هوای دلپذیر، همواره یکی از مقاصد سفر در میان مردم است.

هرآنچه باید درباره ویلای فلت، نیم پیلوت، دوبلکس، تریبلکس بدانید

نشان تجارتمنطقهٔ شمال با داشتن طبیعتی بکر، سرسبز و آب و هوای دلپذیر، همواره یکی از مقاصد سفر در میان مردم است. اکثر افراد دوست دارند روزهای تعطیل، مدتی از سر و صدا، آلودگی و ترافیک شهری به دامان طبیعت پناه ببرند. شهرهای شمالی هر کدامشان زیبایی و چشم‌انداز منحصر به خود را دارند. افراد تمایل دارند ویلاهایی در شهرهای مختلف شمال مانند؛ گلستان، گیلان و مازندران و... داشته باشند. دغدغهٔ اصلی افرادی که به شمال سفر می‌کنند، خرید یا اجارهٔ ویلا است. برای خرید یا فروش ویلا در شمال نکاتی وجود دارد که اگر از آن آگاهی پیدا نکنید و ارزیابی‌های لازم را انجام ندهید ممکن است،‌ ضرر زیادی بکنید. در قدم اول برای خرید ویلا باید به نکاتی توجه کنید که انتخاب درستی داشته باشید. مثلا بهتر است درباره انواع ویلاها و نوع معماریشان بدانید، یا مثلا باید بدانید فرق بین ویلای فلت با دوبلکس و تریبلکس چیست؟ یا ویلا نیم پیلوت چه نوع ویلایی است؟ در بازه زمانی مختلف ممکن است قیمت و اهمیت این نوع ویلاها از یکدیگر بیشتر یا کمتر شود. با آگاهی از این موارد می‌توانید با خیالی راحت و آسوده به خرید یا فروش ویلا بپردازید.

اشکال مختلف ویلاهای شمالی

 ویلاهایی که در منطقهٔ شمال ساخته می‌شوند، از لحاظ معماری ساختمانی دارای شکل‌های متنوعی هستند. در میان انواع مختلف ویلا در شمال، سازه‌های متفاوتی را می‌بینیم، که هر کدام امتیازات و ویژگی‌هایی خاص خود را دارند. از شناخته‌ترین آن‌ها می‌توان به ویلاهای فلت، نیم پیلوت، دوبلکس، تریبلکس اشاره کرد. قیمت هر کدام از این سبک ویلاها متفاوت بوده و نسبت به طراحی و امکانات و قدمتی که دارد، این قیمت تعیین می‌شود. این ساختمان‌های ویلایی قابلیت این را دارند که هم درون و هم بیرون شهرک و هم در مناطق ساحلی و جنگلی ساخته شوند. در ادامه مطلب با انواع ویلاها بیشتر آشنا می‌شوید.

ویلا فلت

ساخت ویلا فلت در کشور ما قدمت زیادی داشته و به سال‌های گذشته بازمی‌گردد. ویلا فلت با نام‌های دیگری چون ویلا یک طبقه یا ویلا همکف شناخته می‌شود. ویلا فلت به ویلایی گفته می‌شود که دارای یک طبقه و یک سقف باشد. متراژ ویلاهای فلت اغلب بین۸۰ تا ۲۰۰ متر بوده و دارای ۲ یا ۳ خواب است. اگر بخواهیم تعریف دقیق‌تری ارائه بدهیم، ویلا فلت همان ویلا یک طبقهٔ مرسوم است. به این معنا که ویلا هم تراز یا در سطح زمین ساخته شده و ارتفاعی با زمین ندارد. حداکثر ارتفاع ویلا فلت با زمین ۱ متر است. این سبک ویلاها نسبت به سایر ویلاها قدمت بیشتری دارند. اکثر ویلاهای فلت سازه‌هایی قدیمی هستند که نیاز به بازسازی دارند. در واقع ویلاهای فلت همان ویلاهای همکف هستند که ساختار ساده‌ای دارند. در مقابل ویلاهای دوبلکس و تریبلکس جزء ویلاهای لوکس در شمال به شمار می‌آیند.

ویلا نیم پیلوت

تمام زیبایی‌ منطقه شمال به طبیعت بکر و آب و هوای نابش است. هر چه از زمین فاصله بگیریم دیدن این جلوه‌های طبیعت برایمان زیباتر معنا می‌شود. حکمت ساخت ویلاهای نیم پیلوت نیز همین است. با ارتفاع گرفتن ویلاها که به ویلا نیم پیلوت شهرت دارد، تماشای طبیعت وسوسه‌انگیزتر می‌شود. برخی افراد به اشتباه ویلا نیم پیلوت را ویلا نیم دوبلکس خطاب می‌کنند، اما این دو سبک ویلا با هم متفاوت هستند. ویلا نیم پیلوت معمولا دو اتاق خواب دارد. منظورمان از ویلا نیم پیلوت همان ویلا نیم طبقه است. برای این که ویلا فلت را به ویلا نیم پیلوت تبدیل کنید، کافیست نیم طبقه به ویلا فلت بیفزاییم و کمی اختلاف سطح ایجاد کنیم. در این صورت می‌توان ویلایی نیم پیلوت داشت. مهم‌ترین هدف ویلا نیم پیلوت افزایش فضا نیست؛ بلکه با طراحی پله‌های نیم طبقه زیبایی ویلا دو چندان می‌شود. علاوه بر زیبایی و آرامشی که این نیم طبقه دارد و مرکز ویلا نیم پیلوت به حساب می‌آید، ساخت نیم طبقه موجب افزایش قیمت ویلا نیز می‌شود و این مورد موضوع مهمی برای‌ سرمایه‌گذران است.

ویلا دوبلکس

ویلا دوبلکس، ویلایی که دو طبقه دارد. راه ارتباطی بین این دو طبقه پله است که با طرح‌هایی متفاوت ساخته می‌شود. باید به این نکته توجه کرد که در ساخت هر دو ویلای نیم پیلوت و دوبلکس، پله نقش اساسی دارد و طبقه‌ها را از هم مجزا می‌کند. در واقع‌ می‌شود گفت به نوعی تقسیم‌بندی ویلاها توسط همین پله صورت می‌گیرد. ویلاهای دوبلکس با فضای دو طبقه‌ای که دارد فرصت پراکندگی بخش‌های مختلف خانه اعم از نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی را به آسانی فراهم می‌کند. اصلی‌ترین تفاوت بین ویلا دوبلکس و نیم پیلوت در ارتفاع طبقات آن است. اختلاف سطح ویلا نیم پیلوت با زمین اندک بوده و اختلاف سطح زمین با ویلا دوبلکس محسوس‌تر است. تقسیم طبقات به سلیقه معمار و خریدار بر می‌گردد؛ اما  می‌توان گفت طبقه اول ویلا دوبلکس معمولا عمومی بوده و شامل نشیمن می‌شود و طبقه دوم خصوصی‌تر است و اتاق ها و سرویس‌ها را در بر می‌گیرد

هرآنچه باید درباره ویلای فلت، نیم پیلوت، دوبلکس، تریبلکس بدانید

ویلا تریبلکس

ویلاهای تریبلکس، ویلاهایی هستند که در ۳ طبقه ساخته می‌شوند. این سبک از ویلا مخصوص کسانی است که اندک زمینی دارند و می‌خواهند بیشترین بهره‌برداری را از آن داشته باشند. این افراد اکثرا برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌هایی از این قبیل، به سمت ویلاهای تریبلکس روی می‌آورند. در ویلاهای تریبلکس نیز ارتباط بین سه طبقه از طریق پلکان صورت می‌گیرد. جدای از این مسائل ویلاهای تریبلکس زیبایی چشم‌نوازی دارد و در مقایسه با ویلاهای دیگر پرچمدار است. اکثر خریداران ویلا به دنبال ویلاهایی با ارتفاع زیاد هستند تا بتوانند جلوه‌های طبیعت شمال را از فاصله دورتر و قابی زیبا‌تر تماشا کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون