کد خبر: ۳۲۲۷۲
۱۱:۵۲ -۱۵ مرداد ۱۴۰۰
واریز دارایی ریالی و رمزارزی کاربران کریپتولند در حالی از صبح پنج شنبه آغاز شد که تنها دارایی کسانی واریز شده که پول یا رمزارزی در این صرافی داشته اند که از آن هیچ استفاده‌ای نکرده اند؛ در این میان سرنوشت بخش عمده کاربران کریپتولند که به خرید و فروش مشغول بودند در ابهام است.

شاکیان پرونده کریپتولند

نشان تجارت - پس از ۵ روز از اطلاع رسانی در مورد اینکه معاون دادستان دستور پرداخت دارایی کاربران کریپتولند را صادر کرده، فرایند بازپرداخت دارایی ریالی و رمزارزی کاربران این صرافی آغاز شد. این در حالی است که تنها تعداد اندکی از کاربران دارایی ریالی یا رمزارزی یا هر دو را دریافت کرده اند؛ اما ماجرا از چه قرار است؟

دارایی کدام کاربران واریز شد؟

برخی کاربران صرافی کریپتولند در حالی خبر از دریافت دارایی ریالی خود می‌دهند که آخرین اخبار دریافتی گویای آن است که تنها یک گروه از کاربران دارایی ریالی و رمزارزی خود را دریافت کرده اند.

این گروه کسانی هستند که هیچ عملیات خرید و فروشی با پول یا رمزارز خود نکرده اند. به طور مثال یک نفر پولش را قبل از اینکه سایت بسته شود به حساب این صرافی واریز کرده و هیچ ترید (خرید و فروشی) نکرده است.

یا در حالت دوم یک نفردر صرافی دیگری رمزارز داشته و به کیف پول خود در این صرافی منتقل کرده تا تبدیل به ریال یا ارز دیگری کند، ولی تا زمان مسدود شدن سایت هیچ عملیاتی با آن نکرده است.

پیامک پرداخت‌های ریالی به دست کاربران کریپتولند رسید

پیگیری‌های نشان می‌دهد گروه نخست از کاربران کریپتولند که دارایی ریالی بدون هیچ عملیاتی داشته اند پیامک پرداخت دارایی خود را دریافت کرده اند.

این واریزی‌ها بدون سقف انجام شده و پول این کاربران وارد حسابشان شده است. در مقابل کسانی که در گروه نخست قرار دارند و رمزارز داشته اند هرچند اعلام شده که رمزارز‌ها به کیف پول آن‌ها انتقال داده شده، اما هنوز پیامی به این کاربران نرسیده که این دارایی رمزارزی وارد کیف پولشان شده باشد. هرچند نهایتا این پرداخت‌ها نهایتا تا امروز انجام می‌شود.

زمان پرداخت دارایی نخستین گروه کریپتولندی‌ها

فرایند پرداخت نخستین گروه کاربران کریپتولند از صبح پنج شنبه آغاز و دارایی‌های ریالی آن‌ها واریز شد. همچنین عصر همان روز فرایند واریز رمزارز‌های گروه اول کاربران شروع و رمزارز‌های گروه اول به آدرس کیف پول اعلامی انتقال داده شد.

البته تعداد کاربرانی که در زمره گروه نخست قرار می‌گیرند و دارایی خود را چه به صورت ریالی و چه به صورت رمزارزی دریافت کرده اند بسیار کم است.

زمان پرداخت گروه دوم و سوم کاربران کریپتولند

گروه دوم کاربران صرافی کریپتولند کسانی هستند که دو یا سه ماه ترید می‌کردند، ولی گروه اصلی گروه سوم هستند که ۹۰ درصد کاربران را شامل می‌شوند. هنوز زمان واریز دارایی گروه‌های دوم و سوم اعلام نشده است. این در حالی است که اولویت، واریز اصل دارایی کاربران است و سپس سود.

جزئیات ویرایش شماره تلفن کاربران کریپتولند

کاربرانی که به دلیل درج شماره همراه به جای شماره تلفن ثابت، در مرحله احراز هویت رد شده اند می‌توانند جهت بررسی مجدد احراز هویت خود، کد ملی و شماره تلفن ثابت خود با کد شهر را در فرمت زیر به شماره ۳۰۰۰۷۲۹۰۰۰۰۷۳۴ در قالب یک پیامک ارسال کنند.

توجه: کاربرانی هم که شماره تلفن ثابت ندارند، به جای شماره تلفن ثابت از کلمه "ندارم" استفاده کنند.

قالب پیامک: کد ملی - شماره تلفن ثابت با کد شهر

نمونه: ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ - ۰۲۱۳۳۴۴۵۵۶۶

نمونه ۲: ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ - ندارم

امکان ویرایش کد پستی کاربران فراهم شد

کاربرانی که به دلیل درج کد پستی اشتباه، در مرحله احراز هویت رد شده اند، می‌توانند جهت بررسی مجدد احراز هویت خود، کد ملی و کد پستی محل سکونت خود را با فرمت زیر به شماره ۳۰۰۰۷۲۹۰۰۰۰۷۳۴ در قالب یک پیامک ارسال کنند.

توجه: کدپستی واردشده باید با آدرس محل سکونت ثبت شده یکسان باشد.

قالب پیامک: کد ملی - کد پستی ده رقمی

نمونه: ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ - ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

امکان ویرایش تصویر کارت ملی هنوز فراهم نشده است

کاربرانی که به دلیل درج تصویر اشتباه به جای تصویر کارت ملی، در مرحله احراز هویت رد شده اند، امکان اصلاح تصویر کارت ملی هنوز فراهم نشده، ولی در روز‌های آینده این روند آغاز خواهد شد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون