کد خبر: ۳۰۸۳
۱۲:۵۵ -۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
علیرضا فغانی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

انتخاب شهردار حق مردم است

علیرضا فغانی
ورزش و جوان- علیرضا فغانی متولد ۱۳۵۷ از شهر کاشمر است. وی که به عنوان یکی از داورهای برجسته فوتبال در قاره آسیا مطرح است این روزها دغدغه اداره شهر تهران را در سر دارد. از این‌رو برای بهبود وضعیت شهر در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرد تا خود را در معرض رای مردم قرار دهد. فغانی اعتقاد دارد موضوعات زیست محیطی جزو آن دسته مواردی است که باید به طور اورژانسی در شورای شهر بعدی به آن پرداخته شود. در همین رابطه گفت‌وگویی با وی داشتیم تا از آخرین نفطه نظرات ایشان باخبر شویم.

چه انگیزه‌ای باعث ورود شما به انتخابات شورای شهر تهران شد؟
وقتی مردم اسم من را می شوند فکرشان به سمت داوری می رود و باید بگویم که 38 سال است که در شهر ری یکی از جنوبی ترین مناطق تهران در حال زندگی هستم. 15 سالی هم هست که در معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری منطقه 20 مشغول به کار هستم. در حال حاضر و به طور کامل با مشکلات و معضلات شهر تهران آشنایی دارم و درد مردم را می فهمم. از طرفی چون در بحث داوری کمی سرم خلوت شده احساس کردم می توانم در عرصه انتخابات به عنوان نامزد حاضر شوم و اگر موفق به جلب آرای مردم شدم به بهبود وضعیت شهر تهران کمک کنم.

بسیاری معتقدند شورای شهر جای افراد متخصص است و حضور ورزشکاران، هنرمندان و صنف‌های غیرمرتبط دیگر به صلاح نیست، شما چقدر با این نظر موافقید؟
من هم معتقدم باید افراد متخصص در شورای شهر حضور داشته باشند نه فقط افراد سیاسی. بسیاری از افراد صنف های دیگر مثل ورزشکاران در حوزه خود و دیگر حوزه ها تخصص دارند. در حادثه پلاسکو به صورت هدایت شده بیشتر هجمه ها را به سمت ورزشکاران شورای شهر بردند در حالی که بقیه اعضا هم به مانند آن ها در وقوع این حادثه شریک بودند. ما باید به اندازه کافی ورزشکار متخصص هم در شورای شهر داشته باشیم زیرا بسیاری از دغدغه های تهرانی ها به حوزه ورزش مربوط می شود. امروز توسعه ورزش همگانی یکی از نیازهای اصلی مردم تهران است.

عامل پاکدستی اعضای شورای شهر را چقدر در تصمیمات آتی شهر مفید فایده می‌دانید؟
امکان دارد افرادی پاکدست در انتخابات کاندید شوند ولی پس از ورود به شورای شهر از این آرمان خود فاصله بگیرند. از این‌رو پاکدست ماندن مهم است و مطمئنا فردی که در بین مردم است و مثل مردم زندگی می کند این شرط مهم را رعایت می کند. اگر بتوانیم کاری کنیم که شهردارها توسط مردم انتخاب شوند تا حد زیادی جلوی رانت و فساد گرفته می شود و مردم به حق خود می رسند.

در صورت موفقیت در انتخابات چه تصمیمات اورژانسی را برای تهران در نظر دارید؟
چون تخصص من ورزش است باید در موضوع توسعه ورزش همگانی شهر تهران کوششی دوچندان کنم. متاسفانه در کشور ما برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر شهردارها اختیارات لازم را ندارند و بسیاری از حوزه ها و امکانات زیر نظر آن ها نیست. به نظر من موضوعات زیست محیطی جزو آن دسته مواردی است که باید به طور اورژانسی در شورای شهر بعدی به آن پرداخته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون