کد خبر: ۲۸۳۳۲
۱۵:۱۶ -۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دو اتحادیه بزرگ شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور بیش از ۸۵ هزار خودرو را برای خدمت رسانی در ایام تعطیلات عید سعید فطر برای جابجایی هموطنان در سطح کشور، آماده کرده است.

حمل و نقل عمومی

نشان تجارت - ستاد ملی مقابله با کرونا تردد خودرو‌های شخصی را از ساعت ۱۴ روز ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه مصادف با عید سعید فطر در جاده‌های کشور ممنوع کرد، اما اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اعلام کرده که بیش از ۸۵ هزار خودرو را برای خدمت رسانی در این ایام برای جابجایی هموطنان در سطح کشور، آماده کرده است.

روز ۱۸ اردیبشهت ماه سال جاری پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست جمهوری اسلامی ایران، سخنگوی این ستاد اعلام کرد که که در این جلسه مقرر شد که تردد خودرو‌های شخصی در محور‌های برون شهری از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوع خواهد بود و هیچ خودرویی اجازه نخواهد داشت که در این روز‌ها در جاده‌های کشور تردد کند.

«علیرضا رییسی» افزود: این منع تردد شامل همه شهر‌های قرمز، نارنجی و حتی زرد می‌شود و جریمه تردد در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان است و کلا تردد ممنوع است و اگر موردی دیده شود حتما این جریمه‌ها اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این جلسه از کاهش تعداد شهر‌های قرمز نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و روند مبتلایان به این بیماری در کشورمان رو به کاهش است.

با توجه به ممنوع شدن تردد خودرو‌های شخصی در جاده‌های کشور در این ایام خبرنگار بازار در گفتگوی اختصاصی با «احمد رضا عامری» رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور و «رحمت الله حاجی محمد علی» مدیرعامل اتحادیه تعاونی سواری کرایه کشور از آخرین وضعیت آمادگی این اتحادیه‌ها برای ارائه خدمات به هموطنان و خودرو‌های حمل و نقل عمومی بین شهری (اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه) مطلع شد.

در مجموع همانند تعطیلات سنوات گذشته در ایام تعطیلات عید سعید فطر امسال با توجه به ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی ۱۴ هزار و ۵۰۰ اتوبوس، ۲۶ هزار مینی بوس و ۴۶ هزار دستگاه سواری کرایه در سطح کشور با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

«احمد رضا عامری» در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چه تعداد خودرو برای این ایام آماده شده است، گفت: در مجموع همانند تعطیلات سنوات گذشته در ایام تعطیلات عید سعید فطر امسال با توجه به ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی ۱۴ هزار و ۵۰۰ اتوبوس، ۲۶ هزار مینی بوس و ۴۶ هزار دستگاه سواری کرایه در سطح کشور با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور بیان کرد: هیچ مشکلی برای جابجایی مسافران در سطح کشور نداریم و امکانات کافی برای سفر هموطنان با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی فراهم شده است.

عامری تاکید کرد: هرچند که با توجه به افزایش هزینه‌ها افزایش قیمت بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری ضروری است، اما در این ایام نیز رانندگان بدون افزایش قیمت بلیت هموطنان را جابجا خواهند کرد.

پیشتر جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی گفته بود که از ساعت ۱۲ روزهای۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ورود و خروج خودرو‌ها به همه شهر‌ها اعم از قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است.

سرهنگ «رسول ابراهیمی» در مورد تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا و ممنوعیت از سفر‌های مردم در تعطیلات پیش رو (عید سعید فطر) افزود: پلیس با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در تعطیلات پیش رو و امکان سفر مردم به شهر‌ها بویژه شهر‌های مسافرپذیر و شمالی کشور با توجه به وضعیت کرونا، به کمیته امنیتی وزارت کشور پیشنهاد داد که از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه از تردد مردم در شهر‌های مختلف با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها جلوگیری شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد پلیس در کمیته امنیتی وزارت کشور پذیرفته شد و رئیس جمهوری دستور داد تا تعطیلات پیش رو کنترل تردد‌ها تشدید و خودرو‌ها حتما عودت داده شود.

برای ارائه خدمات مناسب به مسافران، ماشین به اندازه کافی در ترمینال‌های مسافری آماده شده و بیش از ۲ هزار خودرو سواری نیز در تهران مسافران را به سایر شهر‌ها منتقل خواهند کرد.

همزمان با اظهارات جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران «رحمت الله حاجی محمد علی» مدیر عامل اتحادیه تعاونی سواری کرایه کشور نیز به خبرنگار بازار گفت: برای ارائه خدمات به مسافران، ماشین به اندازه کافی در ترمینال‌های مسافری آماده شده و بیش از ۲ هزار خودرو سواری نیز در تهران مسافران را به سایر شهر‌ها منتقل خواهند کرد.

این مقام مسئول در اتحادیه تعاونی سواری کرایه کشور بیان کرد: پیشتر به رانندگان تاکید شده است که هرگونه مشکلات فنی خودرو‌های خود را برای این ایام برطرف کنند تا در این ایام بدون هیچ مشکلی و بدون افزایش قیمت خدمت رسانی کنند.

حاجی محمدعلی اظهار داشت: حتی به رانندگان توصیه شده خودرو‌هایی که از تهران عازم شهر‌های دیگر می‌شوند، بلافاصله پس از پیاده کردن مسافران خود خالی به تهران برگردند تا مسافری برای رفتن به شهری و یا مقصدی جا نماند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی سواری کرایه کشور یادآور شد: قبل از شیوع بیماری کرونا رانندگان خودرو‌های سواری کرایه در هر ماه ۱۵ روز کار می‌کردند، اما به علت محدودیت تردد خودرو‌های شخصی در جاده‌های بین شهری، هم اکنون رانندگان این خودرو‌ها در طول ماه ۲۰ روز کار می‌کنند و ۱۰ روز عملا بیکار هستند.

با توجه به محدودیت‌های تردد خودرو‌های شخصی در محور‌های مواصلاتی کشور، ۲ اتحادیه بزرگ حمل ونقل مسافری کشور خود را آماده کرده اند تا از امروز (سه شنبه) و در ایام تعطیلات عید سعید فطر به هموطنان خود خدمات مناسبی را ارائه دهند.

در طول ماه‌های گذشته تجربه نشان داده است هرچه محدودیت‌ها بیشتر شده گسترش بیماری کرونا کمتر شده و هموطنان کمتری گرفتار بیماری کرونا در کشور شده اند، لذا ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده است که تردد خودرو‌های شخصی در این ایام در جاده‌های کشور به حداقل کاهش یابد.

در طول ماه‌های گذشته تجربه نشان داده است هرچه محدودیت‌ها بیشتر شده گسترش بیماری کرونا کمتر شده و هموطنان کمتری گرفتار بیماری کرونا در کشور شده اند، لذا ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده است که تردد خودرو‌های شخصی در این ایام در جاده‌های کشور به حداقل کاهش یابد.

از طرفی روز گذشته سخنگوی نیروی انتظامی نیز با بیان نحوه اجرای مدیریت بر محدودیت‌های کرونایی در تعطیلات عید سعید فطر توسط پلیس، گفت: برای اجرای محدودیت‌های کرونایی در ایام عید فطر همکاران ما در یک هزار و ۹۸۰ نقطه کشور مستقرخواهند شد.

سردار «مهدی حاجیان» تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم همچنان با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای این محدودیت‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند و در این ایام از هرگونه سفر پرهیز کنند، چراکه ممنوعیت تردد‌ها در این ایام برای سلامتی خود آنهاست.

سردار حاجیان تاکید کرد: البته در این ایام ناوگان حمل ونقل عمومی، خودرو‌های امدادی و خدمات رسان می‌توانند تردد کنند، این محدودیت‌ها برای خودرو‌های شخصی است و با هرگونه تردد در ورودی شهر‌ها اعمال قانون صورت می‌گیرد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۷ هزار خودرو در شهر‌های قرمز مبلغ یک میلیون تومان، در شهر‌های زرد بیش از یک میلیون خودرو به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و همچنین ۱۵۷ هزار خودرو که در شهر‌های نارنجی تردد داشته اند، اعمال قانون شده اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۷ هزار خودرو در شهر‌های قرمز مبلغ یک میلیون تومان، در شهر‌های زرد بیش از یک میلیون خودرو به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و همچنین ۱۵۷ هزار خودرو که در شهر‌های نارنجی تردد داشته اند، اعمال قانون شده اند و البته در طرح محدودیت شبانه هم بیش از یک میلیون خودرو اعمال قانون ۲۰۰ هزار تومانی شده اند.

بر اساس آخرین گزارشات وزارت بهداشت، هم اکنون در کشور۴۶ شهر در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و خودو‌های شخصی از روز سه شنبه این هفته تا شنبه هفته آینده مجاز به تردد در بین جاده‌های کشور نیستند.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون