کد خبر: ۲۸۱۵۷
۱۹:۰۸ -۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: تولید مرغ کم است و کمتر از یک دوم از نیاز بازار تامین می‌شود به همین دلیل برخی مرغداران از این امر سوء استفاده می‌کنند و گران فروشی می‌کنند.

قیمت مرغ

نشان تجارت - با فروکش کردن کمبود مرغ در بازار مسئولان خبر از ثبات قیمتی این محصول در بازار دادند و اذعان داشتند مرغ به وفور و با قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود. با این وجود این روز‌ها شاهد هستیم که برخی مراکز عرضه مرغ این محصول را با قیمتی بالاتر و حتی تا ۳۵ هزار تومان هم به فروش می‌رسانند.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در این خصوص به «بازار» گفت: اصولا ما مرغ را به یک نرخ مصوب می‌شناسیم، اما اینکه برخی مراکز فروش مرغ را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند حکایت دیگری است و تخلف محسوب می‌شود.

دلیل چند نرخی شدن مجدد مرغ در بازار

یوسف خانی در خصوص دلیل چند نرخی شدن مجدد مرغ در بازار گفت: عمدتا به این دلیل است که تامین بسیار کم است و همه نمی‌توانند با نرخ مصوب سهمیه دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آنچه به صورت روزانه در سطح شهر تامین و توزیع می‌شود کمتر از یک دوم میزان مصرف است.

یوسف خانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تولید مرغ کم است افزود: وقتی تولید کم است و بازار کشش دارد برخی مرغداران در چرخه تنظیم بازار شیطنت می‌کنند و گرانتر می‌فروشند؛ لذا باید جلوی گران فروشی مرغداران گرفته شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در خصوص روند قیمت انواع ماهی در بازار نیز گفت: قیمت انواع ماهی روندی کاهشی دارد، چون با نزدیک شدن به فصل گرما میزان مصرف کاهش می‌یابد و به تبع قیمت‌ها نیز رو به کاهش می‌رود.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون