کد خبر: ۲۴۵۰۱
۰۹:۰۰ -۱۷ اسفند ۱۳۹۹
ابوالفضل رجب‌زاده، رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران تشریح کرد
رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران از عدم توجه به فعالیت خشکشویی‌های آنلاین در کارگاه‌های درجه ۳ که فاقد مجوز شستشو هستند، هشدار داد.

خشکشویی‌های آنلاین

نشان تجارت - ابوالفضل رجب‌زاده، رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران در خصوص انتقاد به کاهش کیفیت شستشوی لباس‌ها می‌گوید: خدمات خشکشویی جزء نیاز‌های ضروری هر خانواده به حساب می‌آید از این رو دقت در انتخاب جایی که وظیفه شستشوی البسه، پرده و سایر اقلام مورد نیاز خانوار را بر عهده دارد، بسیار حائز اهمیت است.

رجب زاده گفت: هر واحد صنفی تنها هدف خود را بر جلب رضایت مشتری متمرکز می‌کند از این رو واحد‌های صنفی در بخش خشکشویی و لباسشویی نیز با این دیدگاه فعال هستند، اما امروز در فضای مجازی عده‌ای به نام آنلاین، خدمات با کیفیت این رسته شغلی را زیر سوال برده اند.

رئیس اتحادیه خشکشوئی و لباسشویی تهران گفت: متاسفانه در خلال غفلت مردم به نسبت نحوه کیفیت کار لباسشویی و خشکشویی‌های آنلاین فعالان این بخش به کیفیت واحد‌های درجه ۱ و ۲ ضربه زده‌اند.

وی تصریح داشت: خشکشویی‌های آنلاین فاقد کارگاه هستند. آن‌ها تنها با یک ماشین و یک اپلیکیشن به جمع آوری البسه مردم متقاضی می‌پردازند و در کارگاه‌های درجه ۳ و غیر استاندارد اقدام به شستشو و خشکشویی می‌کنند و تحویل مردم می‌دهند.

رجب زاده ادامه داد: خشکشویی آنلاین وجود ندارد، بلکه تنها با یک اپلیکیشن لباس مردم را به کارگاه‌هایی تحویل می‌دهند که فاقد مجوز شستشو هستند و در این مکان‌ها بهداشت و کیفیت به عنوان مولفه اصلی در نظر گرفته نمی‌شود و در نهایت لباس با یک کاور شکیل و فریبنده تحویل مشتری داده می‌شود.

این فعال صنفی یادآور شد: مردم لباس‌های خود را به کارگاه‌های درجه ۳ زیر مجموعه لباسشویی و خشکشویی تحویل می‌دهند و به دلیل واژه آنلاین، پول درجه یک پرداخت می‌کنند.

رئیس اتحادیه خشکشوئی و لباسشویی تهران تأکید داشت: موضوع بی‌کیفیت کار کردن آنلاین‌ها نگاه مردم به خشکشویی و لباسشویی‌ها را تغییر داده و این بحث اعتبار واحد‌های فعال در این رسته را تحت تأثیر قرارداده است.

وی ادامه داد: قطعاً با توجه به ارتقای سطح دانش و تقاضای جامعه هیچ مخالفتی با فعالیت آنلاین‌ها وجود ندارد، اما سه سال از جنگ ما با برطرف کردن این مشکل می‌گذرد و در این مدت با درخواست‌های و مکاتبات متعدد کار به مجلس هم کشیده شده، اما هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

به گفته رجب زاده؛ اگر قرار است خدمات در این رسته به صورت آنلاین وجود داشته باشد باید زیر مجموعه اتحادیه خشکشوئی و لباسشویی قرار بگیرد نه اینکه اتحادیه‌ای به نام اتحادیه صنف فروشگاه‌های مجازی، تشکیل بدهند!

وی تصریح داشت: اتحادیه فروشگاه‌های مجازی تنها مجوز صدور فعالیت مجازی را می‌تواند صادر کند، اما پیگیری و نظارت بر فعالیت این شغل باید زیر مجموعه اتحادیه خشکشوئی و لباسشویی قرار بگیرد.

رجب زاده در پایان گفت: نباید با نام آنلاین مردم را فریب بدهند، از سوی دیگر هر فردی که وارد این نوع اپلیکیشن‌ها می‌شود حق دارد از نحوه شستشو و رعایت بهداشت در زمان شستشوی لباس خود مطلع باشد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون