کد خبر: ۲۳۷۲۰
۱۳:۴۱ -۰۲ اسفند ۱۳۹۹
داد و ستد مصنوعات طلا در بازار تهران در هفته جاری نسبت به هفته گذشته نسبتا وضعیت بهتری داشت و تقاضا برای خرید طلا از طرف مردم روند صعودی را تجربه کرد.

قیمت طلا

نشان تجارت - در واقع در هفته جاری خریدار در بازار طلا نسبت به هفته گذشته بیشتر شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد نسبت به هفته گذشته در هفته جاری مشتریان زیادی برای خرید مصنوعات طلا به بازار تهران مراجعه کردند.

از طرفی با توجه به ثبات و آرامش در اقتصاد جهانی، قیمت طلا در بازار‌های جهانی روند نزولی گرفت و این شرایط سبب شد که در روز‌های پایانی هفته، اونس جهانی طلا به ۱۷۹۰ دلار کاهش یابد.

در آخرین روز هفته جاری قیمت سکه کامل بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران به ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید، قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران به یک میلیون و ۱۳۹ هزار تومان رسید.

نرخ ارز نیز در بازار روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه سال جاری، دلار به رقم ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان، یورو به قیمت ۳۰ هزار و ۴۳۰ تومان، پوند ۳۵ هزار تومان، درهم امارات ۷ هزار و ۱۰۰ تومان و لیر ترکیه به ۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

با توجه به نوسانات قیمت ارز و طلا در بازار‌های داخلی و کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در هفته جاری معاملات طلا نسبت به هفته گذشته وضعیت بهتری داشت.

«ابراهیم محمد ولی» رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار که در صورتی که میزان داد و ستد طلا را درصدی بگویم ارزیابی شما چیست، گفت: اگر هفته گذشته معاملات مصنوعات طلا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بود در هفته جاری این به ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در هفته جاری تقاضا برای خرید طلا در بازار بیشتر شد، گفت: با توجه به ثبات قیمت‌ها و روند نزولی قیمت طلا هم اکنون هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به ۱۷۹۰ دلار رسید.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه تا پایان سال جاری ۳۰ روز دیگر داریم، انتظار داریم تا آخر اسفند ماه آرامش در بازار حفظ شود تا مردم به راحتی و اطمینان خاطر بیشتری، بتوانند طلای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وضعیت بازار طلا در هفته آینده

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته آینده نیز گفت: انتظار داریم در هفته آینده نیز این وضعیت حفظ شود و در آستانه سال نو مشتریان بیشتری برای خرید مصنوعات طلا به بازار مراجعه کنند.

محمد، ولی بیان کرد: این در حالی است که به احتمال زیاد روز هفتم اسفند ماه با توجه به میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین (ع) روز پدر، جنب و جوش در بازار بیشتر شود و تقاضا برای خرید طلا روند صعودی بگیرد.

وی تاکید کرد: هرچند که روند قیمت‌ها افزایشی است، اما در روز‌های پایانی سال مردم در صورتی به بازار می‌آیند که بتوانند در یک شرایط با ثبات طلای مورد نیاز خود را خرید کنند و اگر قیمت‌ها همچنان رشد پیدا کند، بازار مصنوعات طلا بار دیگر به طرف کسادی می‌رود.

رئیس اتحادیه سازندگان وفروشندگان طلا و جواهر تهران یادآور شد: در صورتی که قیمت طلا در بازار‌های جهانی ثبات خود را حفظ کند، مطمئنا هفته آینده داد و ستد طلا در بازار بهتر و بیشتر خواهد شد.

محمد، ولی در عین حال تاکید کرد: مگر اینکه حادثه غیر مترقبه‌ای در جهان و یا ایران بازار ارز و طلا را پر التهاب کند و قیمت اونس جهانی روند صعودی بگیرد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اظهار داشت: نوسانات قیمت‌ها به بازار ثبات نمی‌دهد، بلکه ثبات قیمت‌ها در بازار آرامش ایجاد خواهد کرد و در این شرایط همکاران ما نمی‌دانند که آیا طلایی که فروخته می‌شود، جایگزینی خواهد داشت یا نه؟

این مقام مسئول در اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: زمانی بازار رونق دارد که ثبات و آرامش در بازار حاکم باشد و در این شرایط خریداران بیشتری برای خرید مصنوعات طلا به بازار مراجعه می‌کنند.

به گفته محمد ولی، وقتی در بازار ثبات باشد مردم با آرامش خاطر بیشتر نیاز‌های خود را خرید می‌کنند و همکاران طلا فروش ما نیز در این شرایط از دادوستد طلا سود می‌برنند، اما در شرایط بی ثباتی بازار تصمیم گیری برای هر دو طرف سخت است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: اگر بازار طلا در جهان به طرف آرامش برود انتظار داریم هفته آینده فروش بیشتری را در بازار داشته باشیم.

قیمت اونس جهانی طلا ۱۷۹۰ دلار

همزمان با روند کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، یک کارشناس اقتصادی در حوزه و طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در هفته جاری نسبت به هفته قبل قیمت هر اونس طلای جهانی با کاهش حدود ۵۰ دلاری به ۱۷۹۰ دلار رسید که نسبت به روز‌های گذشته روند آن نزولی شد.

«اکبر نقوی نیا» بیان کرد: سکه در روز‌های پایانی هفته با توجه به قیمت اونس طلا در بازار‌های جهانی به کانال ۱۱ میلیون تومانی بازگشت و اگر اونس جهانی طلا هفته آینده در این قیمت بماند، قیمت طلا در بازار‌های داخلی نیز روند کاهشی خواهد داشت.

این در حالی است که برخی از تحلیلگران اقتصادی بانک سوسایت جنرال فرانسه همچنان بر این باورند که قیمت طلا در بلند مدت روندی نزولی خواهد داشت و افزایش ارزش دلار و بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، تحلیلگران اقتصادی سوسایت جنرال معتقدند که با ادامه روند نزولی قیمت نفت و نرخ تورم در اقتصاد جهانی، قیمت طلا نیز طی ماه‌های آینده با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

استفانی آیمس تحلیلگر سوسایت جنرال در این باره می‌گوید: چشم انداز قیمت طلا همچنان نزولی و کاهشی است و تا زمانی که طلا نتواند به بالاتر از سطوح ۱۲۲۵ تا ۱۲۴۰ دلار در هر اونس برسد این فلز زرد به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

وی پیش بینی کرد که قیمت طلا تا سه ماه آینده به کمتر از ۱۰۸۵ دلار در هر اونس خواهد رسید. افزایش ارزش دلار بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره از عوامل موثر بر افت احتمالی قیمت طلا در ماه‌های آینده خواهد بود.

از طرفی استراتژیست‌های موسسه جی پی مورگان نیز قبلا آینده خوبی برای طلا پیش بینی نکرده بودند، اما در آن زمان آن‌ها تنها گروهی بودند که نظر منفی به آینده قیمت طلا داشتند.

حال استراتژیست‌های بلومبرگ نیز به این گروه اضافه شده اند و می‌گویند آینده بازار طلا روشن نیست و این بازار جان بالا آمدن قیمت را ندارد.

برخی تحلیل‌های فنی از الگویی برای بازار طلا سخن می‌گویند که از نامش پیداست چشم انداز درخشانی برای فلز درخشنده زرد نمی‌بیند؛ الگوی تقاطع مرگ برای طلا پیش بینی می‌کنند.

تقاطع مرگ (death cross) الگوی نموداری در تحلیل تکنیکال است که پتانسیل احتمالی عرضه بالا و کاهش قیمت‌ها را نشان می‌دهد.

تقاطع مرگ هنگامی روی نمودار دیده می‌شود که میانگین متحرک کوتاه مدت، میانگین متحرک بلند مدت را قطع کرده و از آن پایین‌تر برود.

عموما رایج‌ترین میانگین‌های متحرکی که در این الگو استفاده می‌شوند میانگین‌های متحرک ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه هستند. این الگو در بازار طلا دیده شده است، همین الگو چندی قبل برای بیت کوین دیده شده بود، اما بیت کوین توانست خود را در کانال ۳۰ هزار دلار حفظ کند و این سبب شد استراتژیست‌های بلومبرگ بگویند: استقامت بیت کوین سبب شد که این ارز دیجیتالی بسرعت به ۵۰ هزار دلار نزدیک شود.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون