کد خبر: ۲۳۴۶۹
۱۳:۲۸ -۲۷ بهمن ۱۳۹۹
حسین زاده، عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با تصریح بر اینکه بیشترین مصرف سوسیس و کالباس به سمت مصرف کالا‌های ارزان قیمت رفته است، بیان کرد: میانگین نرخ فرآورده‌های گوشتی همان میانگین نرخ مرغ است و بالاتر از آن نیست.

قیمت سوسیس و کالباس

نشان تجارت - جمال حسین زاده با بیان اینکه ارزش افزوده‌ای که تولید کننده روی صنایع غذایی ایجاد می‌کند خیلی محدود است، گفت: مواد اولیه‌ای که صبح وارد کارخانه می‌شود، چند ساعت بعد تبدیل به کالا شده است و محصول تولیدی نمی‌تواند ارزش افزوده زیادی روی مواد اولیه ایجاد کند.

وی با تصریح بر اینکه افزایش قیمت مواد اولیه سبب گران شدن مواد غذایی از جمله سوسیس و کالباس شده است، اظهار کرد: کاری که در شرکت‌های فرآورده‌های غذایی روی مواد اولیه انجام می‌شود زیاد نیست و طبیعتاً مبلغ زیادی هم نمی‌توان روی قیمت تمام شده محصول گذاشت.

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به اینکه بخش عمده قیمت فرآورده‌های گوشتی ناشی از قیمت گوشت است، عنوان کرد: گوشتی که در کالباس ۹۰ درصد به کار می‌رود با کیفیت است، زیرا قسمت مغز ران و فوق ران است و در واقع گران‌ترین بخش گوشت گوساله در کالباس‌های ۹۰ درصد به کار می‌رود. این قسمت گوشت‌ها عموماً وارداتی برزیلی است که در بازار حول و حوش ۱۲۰ الی ۱۳۰ هزار تومان است.

وی افزود: حدود ۵ درصد از سبد محصول تولید کنندگان فرآورده‌های گوشتی مربوط به کالباس‌های ۹۰ درصد گوشت است. گرایش مردم با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و تورمی که بر گوشت وارد شده است، بیشتر به سمت محصولات مرغی رفته است و ۷۰ درصد محصولات فعلی، سوسیس و کالباس مرغ بوده و حدود ۳۰ درصد از آن نیز سوسیس و کالباس تولید شده است گوساله است.

حسین زاده با تصریح بر اینکه بیشترین مصرف سوسیس و کالباس به سمت مصرف کالا‌های ارزان قیمت رفته است، بیان کرد: میانگین نرخ فرآورده‌های گوشتی همان میانگین نرخ مرغ است و بالاتر از آن نیست. در فروردین ماه قیمت مرغ حدود ۱۲ هزار تومان بود، اما در حال حاضر قیمت ۲۷ هزار تومان است و این افزایش قیمت روی فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس نیز اثر می‌گذارد.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون